تابناک / در آستانه انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، حلقه ای در رشت به نام حامی شهردار با شمایل جماعتی جویای آوازه و شورا نشینان فعل و قبل در شعاع این حلقه با محوریت شهردار رشت اعلام موجودیت کرد.
کد خبر: ۴۰۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 17 April 2017
تابناک / در آستانه انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، حلقه ای در رشت به نام حامی شهردار با شمایل جماعتی جویای آوازه و شورا نشینان فعل و قبل در شعاع این حلقه با محوریت شهردار رشت اعلام موجودیت کرد.
 
بعبارت دیگر گروهی از مشتاقان تصاحب کرسی با بینش سیاسی مختلف و حتی متضاد در مورد شورانشینی توافق کردند با پرچم شهردار رشت پا به عرصه انتخابات بگذارند بلکه بتوانند بر رقبای انتخاباتی خود سبقت بگیرند !
 
بعد از اعلام موجودیت شاید حضرات بسبب قبح اعلام وابستگی و همچنین نقیصه قانونی آن ناگزیر به افزودن کلمه ای به دنباله این عنوان شدند بلکه بتوانند سرسپردگی خود را (حادث) معرفی نمایند .
 
عمق قباحت حلقه از آنجا بیشتر رخ می نماید که یکی از اعضای شورای فعلی در مصاحبه ای حاضر با تایید یا تکذیب حلقه یا (حادث) نمی شود و به صراحت اعلام می نماید : "حادث را تایید و تکذیب نمی کنم”؟!
 
حلقه (حادث) در شرایطی در حال شکل گیری است که طبق قانون شورا ، اعضای شورای اسلامی پس از انتخاب و استقرار در پارلمان محلی بعنوان اولین وظیفه باید شهردار شهر را انتخاب نمایند .
 
ظاهرا تشنگان قدرت خرق عادت کردند و حاضر شدند برای شهره شدن اهداف و خط مشی شورا را قربانی مطامع خود نموده، اجازه دهند با قیمومیت شهردار وارد شورا شوند و در نتیجه مجری اوامر شهردار باشند ؟!
 
این بدعت نامیمون از آن هنگام گذاشته شد که برخی از اعضای شورای اسلامی دوره چهارم شهر رشت همیشه با تمام توان در پنهان و آشکار از عملکرد شهردار حمایت و دفاع کردند و در برابر زیاده خواهی و سرکشی و اصراف و تبذیرش در بیت المال سکوت کردند و با ممانعت از حساب کشی شورا از شهردار در عمل به اثبات رساندند که وکیل شهردارند، نه وکیل شهر و شهروند .
 
این مطلب یک ادعای محض نیست بلکه واقعیت است کما اینکه وقتی در طی دوره گذشته یکی از اعضای شورا برای اولین بار یک نیم انتقادی از عملکرد شهردار رشت کرد – حالا به چه دلیل ، الله اعلم – دو ، سه رسانه خبری در نهایت بهت و ناباوری نوشت ” بالاخره آقای … یک انتقاد از ثابت قدم کرد!”
 
البته تشکیل گروه های انتخاباتی از یک حزب و گروه و یا به دنبال اسپانسر و حامی و هوادار انتخاباتی بودن برای گرم کردن تنور انتخابات امر طبیعی و قابل پذیرش است، اما وقتی برخی از افراد برای رسیدن به مقصود حاضر به همراهی با مخالفان عقیده سیاسی خود می شوند تا در سایه یک مقام مادون در جستجوی اهداف متعالی خود باشند، در واقع این اقدام نوعی خودزنی و دهن کجی به شعور عمومی محسوب می شود زیرا با توجه به صراحت قانون شورا در مورد زمان و چگونگی انتخاب شهردار وقتی عده ای با هدف حمایت از شهرداری مشخص خود را کاندیدای انتخابات شورا می کنند، در صورت موفقیت این افراد نمی توانند مستقل باشند زیرا عقل سلیم رای به سرسپردگی می دهد ؛ زیرا :
 
اولا : قانون این اجازه را نداده شهردار شهری چتر حمایت خود را بر سر عده ای بگستراند تا آنان وارد شورا شوند ثانیا : کسانی که با حمایت های همه جانبه شهردار وارد شورا شوند چون وامدار شهردارند ، این افراد خادم و ندیم شهردار خواهند بود نه شهروند .
 
حال این حامیان چرا و به چه دلیلی آنچنان بی پروا خود را شیفته شهردار معرفی می کنند و از بدگمانی های عمومی واهمه ای ندارند خود جای سوال است ! حتما منافعی دارد که دیگران از آن بی خبرند وگرنه در این شهر خوبان و مدیران لایق کم نیستند که اینقدر عاشق دلخسته ندارند ؟! براستی آیا حامیان شهردار نمی دانند ناتوانی شهردار در مدیریت محاسبات پروژه زیر گذر شهید رجایی چه خسارتی به بودجه شهر و وقت و زمان و اقتصاد شهروندان وارد کرده است؟
 
آیا حامیان شهردار نمی دانند شهردار در محاسبه پیاده راه فرهنگی تا آنجا ناتوان بود که این پروژه 4٫5 میلیارد تومانی را با بیش از 16 میلیارد تومان تقریبا نیمه تمام افتتاح کرده است ؟ آیا حامیان شهردار نمی دانند شهردار در طول عمر شورای چهارم کمتر توجهی به انتقاد انحراف بودجه پیاده راه فرهنگی نکرد تا اینکه شخص خودش "در همایش آسیب‌شناسی مدیریت شهری 26 اسفند 95 افزایش هزینه 400 درصدی پیاده راه را تایید کرد” و به این وسیله بیت المال را هدر می دهد؟! تازه شنیده میشود انحراف بودجه پروژه مذکور نه 400 درصد بلکه 600 درصد است !؟ آیا حامیان شهردار نمی دانند شهرداری بدون توجه به حقوق پرداخت نشده آتش نشانان سفره 700 متری افطاری در پیاده راه فرهنگی می گستراند و آتش نشانان جان بر کف مجبور می شوند با زن و بچه در آن سوی سفره با تراکت های اعتراضی در معرض عموم قرار گیرند! آیا این حضرات نمی دانند شهردار به جای پرداخت حقوق معوقه چند ماهه پاکبانان و غیره پاداش آنچنانی به خود و خواص خود پرداخت می کند؟
 
آیا حامیان شهردار نمی دانند آسفالت این شهر اینقدر بی کیفیت است که حتی سه ماه هم دوام نمی آورد و ناگزیرند کهنه تازه اش کنند ؟ نمونه اش همین دیروز در خیابان جانبی سه راه قلی پور به فاز 2 معلم در دست اجرا بود! آیا شیفتگان شهردار نمی دانند شهردار احترامی به شورا نمی گذارد و فراقانونی و با اجازه خود عمل می کند، مثل : مصالحه خلاف چند میلیاردی ساختمان فلان بدون مجوز شورا و یا سفر به عمان بدون اجازه شورا و استانداری ؟ آیا حامیان شهردار نمی دانند ناتوانی شهردار در مدیریت بودجه و بذل و بخشش های بی حساب و کتاب ایشان باعث فلج شدن شهرداری در پرداخت حقوق و مطالبات کارکنانش شده و ناگزیر است برای پرداخت بدهی های خود به دنبال وام 3٫5 میلیارد تومانی با سود 18 درصد آنهم از بانک شهر باشد و شورای محترم هم در نهایت افتخار با این لایحه موافقت فرماید!!
 
حالا چرا اخذ تسهیلات از بانک شهر؟ بماند و چه کسانی باید تاوان ندانم کاری ها و دست و دل بازی شورا و شهردار را پرداخت نمایند، آنهم بماند ؟ حتما شیفتگان شهردار بویژه در شورای شهر رشت می دانند ، اگر شهردار در اجرای پروژه پیاده راه فرهنگی کمی دقت می کرد و از مشاوران فنی شهرسازی بهره می گرفت، نه تنها پروژه به نحو احسن وجه اجرا می شد و صاحب اینهمه حرف و حدیث نمی شد بلکه دیگر شهرداری اینقدر دچار مشکلات مالی نمی شد تا به (توسعه) کذایی شهری به قیمت بدهکار کردن شهروندان تمام نمی شد ؟! موافقان (توسعه) لااقل یک بار هم شده صادقانه پاسخ دهند : اینکه هر منتقدی را ضد توسعه دانستند ، توسعه موعود شهردار به چه قیمتی و با چه میزان اتلاف بودجه باید میسر شود ؟! اینجاست که معنی تعهد و تخصص و خدمتگذاری مدیریت توسعه شهری و حامیان شورانشین وی دانسته و سنجیده می شود ؟
 
کوتاه سخن اینکه بدون شک شهردار از حمایت های بی دریغ عده ای شورانشین بهره مند است که توانسته به جایی برسد که دیگر خود شورائیان هم از کنترلش عاجزند و نمی توانند جلوی ترک تازی های او را بگیرند و رفت بر سر شهر و شهروند آنچه که نمی باید می رفت.
 
ولی چه خوب است تحت الحمایه های شهردار قبل از ورود به انتخابات پاسخی برای سوال های افکار عمومی پیدا کنند که طبق قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا چه کسانی ، شهردار را کی و چه زمانی انتخاب می کنند ؟ شورا منتخب شهردار است یا شهردار منتخب شوراست ؟ وقتی پای حامیان شهردار به شورا برسد چه کس یا کسانی می توانند جلوی خلاف های شهردار را بگیرند ؟
 
حسین لطفی /
 


منبع: تابناک
برچسب ها: ثابت قدم ، شهردار رشت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
آخر اسمی نبردی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار