کد خبر: ۴۰۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 15 April 2017
تابناک گیلان / نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در سال‌های بعد از انقلاب دولت‌های مختلف بر سرکار آمده و هر کدام اقدامات خوبی را به سهم خود انجام داده و گام‌هایی برای پیشرفت کشور انجام داده‌اند و باید اقدامات خوب همه دولت‌ها و دولتمردان را ارج نهاد
به گزارش پامچال نیوز به نقل از خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری با تبریک اعیاد ماه رجب، گفت:‌ من در هنگام ورود به وزارت کشور با ازدحام جمعیت خبرنگاران روبه رو شدم و از طرف خودم اگر خبرنگاران اذیت شدند، عذرخواهی می‌کنم.

رییس تولیت آستان قدس رضوی با یاد کردن از امام خمینی(ره)، شهیدان، ایثارگران و جانبازان گفت: برای ایثارگران طلب صحت و سلامت می‌کنیم. از افتخارات نظام اسلامی ایران است که تمامی اجزا با رای مردم انتخاب می‌شوند. مراجعه به آرای عمومی اساس تشکیلات نظام را شکل می دهد. این از افتحارات نظام است که رای مردم تشریفاتی نیست و رای مردم سرنوشت کشور را رقم می زند.

او ادامه داد: مردم عزیز ما در هر انتخابات فرصت دارند یک بازنگاهی به آنچه برگزیده‌اند و ارزیابی به آنچه انتخاب کرده اند داشته باشند و برای آینده کشور اراده کنند. یعنی ارزیابی از آنچه انجام شده و ارزیابی از آنچه انجام شود.

دادستان سابق با اشاره به روی کارآمدن دولت‌های مختلف در طول سه دهه اخیر اظهار کرد: در این مدت دولت‌های مختلف بر سرکار آمده و هر کدام اقدامات خوبی را به سهم خود انجام داده و گام‌هایی برای پیشرفت کشور انجام داده‌اند و باید اقدامات خوب همه دولت‌ها و دولتمردان را ارج نهاد ولی علیرغم همه تلاش‌های انجام شده وضعیت کشور در شرایطی است که مردم سوال می‌کنند چرا بیکاری؟ مردم نگران کسب و کار و رونق آن هستند. روستاییان شهرنشنیان و نخبگان سخنشان آن است که کشوری با این همه ذخایر و منابع ععظیم انسانی و نیروهای حوان خلاق آیا در شان ملت ما است که شخص بیکاری شرمنده خانواده‌اش شود.

او با طرح این پرسش که آیا امکان برون رفت از وضعیت وجود ندارد؟، گفت: می‌توان با یک مدیریتی که فرا جناحی به اعتلای کشور فکر کند و به دنبال استفاده از توانمندی‌های کشور باشد، از این شرایط خارج شد. در برخی از کشورها نیروی تحصیل کرده ما خدمت می‌کند و تمایل دارند که اگر ممکن باشد به کشور بازگردند.

رییسی با بیان اینکه در شرایط امروز جامعه امکان تغییر و تحول وجود دارد، اظهار کرد: گام اول این تحول، تحول در نظام مدیریتی است ولی معنای آن نیست که دولتمردانی که در جای جای کشور خدمت می کنند تلاششان ارزشمند نیست بلکه رویکردها باید اصلاح شود. می‌توان سیاست‌هایی در نظر گرفت که هم حمایت از تولید شود و هم به نقش مردم در اقتصاد توجه داشته باشیم و هم شاهد افزایش بهره وری باشیم و اقتصادی ایجاد کنیم تا در تکانه‌های ایام کشور دچار آسیب نشود. اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که با تکانه دچار اختلال و مشکل نشود

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سوابق مدیریتی خود در نظام جمهوری اسلامی گفت: لایه‌های مختلف کشور و آسیب ها را می‌شناسم و می توان بسیاری از ساختارها را اصلاح کرد تا برای زندگی مردم مشکل ایجاد نکند.

او با بیان اینکه تولیت آستان قدس رضوی افتخار عظیمی برای بنده بود، ادامه داد:‌ در این مدت تمام تلاشم این بود که آنچه از حکم رهبری استنباط می‌شود برای خدمت به زایران و فقرا تمام همتم را بکار ببرم. با نزدیک شدن به انتخابات بسیاری از جانب طلاب، علما، مردم و دانشجویان به من مراجعه شد و تا همین ایام من امتناع داشتم چون جایگاه کنونی‌ام با مسئولیت های دیگر قابل قیاس نیست. برخی با مواجهه با من دلیل آورده‌اند چرا در محیط بزرگتری که می‌توانید خدمت کنید از آن سر باز می‌زنید و با دلیل و دیدن مشکلات آمدم.

رییسی ادامه داد:‌ به دولتمردان گفته‌ام بیشترین مراجعه کنندگان به من بیکاران بودند. یعنی بالاترین درخواست، درخواست اشتغال بوده است. با این دعوت‌ها حجت بر من تمام شد و با توجه به توانمندی، سوابق مدیریتی و استفاده از نیروهایی که دل گرو کشور و انقلاب دارند و می توانند برای کشورر نقش آفرینی کنند، حتما شرایط می تواند تغییر کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه با حضور مردم بسیاری از قفل‌ها گشوده می‌شود، ادامه داد:‌ حضور مردم می‌تواند نقش آفرینی کند. آخرین سخنم این است که ملاک و میزان رای ملت است. وظیفه ما این است که خود را به مردم معرفی کنیم. آنان که می‌شناسند, می شناسند و آنان که نمی شناسند به منابع معتبر خود رجوع کنند.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه یک سال از حکم رهبر انقلاب برای جنابعالی در تولیت آستان قدس می‌گذرد، مهمترین انگیزه شما از ثبت‌نام چیست، گفت:‌ از تصمیم‌گیری‌های سخت زندگی من تصمیم‌گیری برای این مسئولیت بود. از یک سو تولیت آستان قدس مسئولیت بسیار دلچسب و دلنشین بود و از طرفی نگاه به مشکلات کردم به ویژه جوان‌ها وخواست و دعوت عزیزان از مردم گرفته تا فرهیختگان، حجت بر من تمام شد و علیرغم میل و علاقه شخصی‌ام فکر کردم .اینجا باید علاقه شخصی را کنار بزنم و به وظیفه‌ام عمل کنم.

رییسی درباره اینکه مهترین برنامه‌اش در صورت پیروزی چیست و چه افرادی تیم اقتصادی او را تشکیل می‌دهند، گفت: کشور، فرهیختگان بسیاری در حوزه اقتصاد در عمل و اجرا دارد. نگاه من نگاه به جریان خاص سیاسی نیست. بگذارید بعد از  سی و هشت سال کشور را که می‌خواهد الگو باشد به سمتی ببریم که این مشکلات مردم را رنج ندهد. برنامه اقتصادی‌ام را به ملت خواهم گفت.

او درباره اینکه مستقل وارد انتخابات شده یا با حمایت جمنا وارد عرصه خواهد شد، گفت: اگر بیانیه من را دیده باشید در آن گفته‌ام که جمعی از دلسوزان انقلاب اسلامی گرد هم آمدند تا بین نیروهای ارزشمند انسجام باشد و کارشان مورد حمایت همه است. من عرض کرده بودم که آمادگی شرکت در انتخابات ندارم. در نشست اول اسم من آمده بوده من تشکر می‌کنم چه این جبهه و چه هر گروهی که حسن ظن به من طلبه دارند.

رییسی تاکید کرد: من حتما کاندیدای همه مردم ایران و دلسوزان انقلاب اسلامی و کسانی که دلشان برای این کشور می‌تپد می‌توانم باشم. یعنی ما خودمان را منحصر به مجموعه یا عنوانی خاص نمی‌دانم. من به عنوان یک طلبه از مردم و با مردم خواهم بود.

او درباره اینکه شعار دولت‌اش چه خواهد بود، گفت: برای دولت شعار "کرامت و کار” را انتخاب کنیم. ” کار و کرامت” دو عنوان مورد نیاز کشور است. کار برای اینکه هم دولت با تمام قوا کار و تلاش کند و هم برای کسانی که در جست‌وجوی کار هستند امید بخش باشد و هم  در جهت اعتلای کشور باشد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: کرامت نیز به معنای نگاه کریمانه دولت به مردم و نگاه هر کدام از مردم به دستگاه‌ها با کرامت باشد. امروز ملت از فساد اداری ناراحت هستند. کارکنان ما ناراحت از فساد در ادارات هستند و می‌توان با کمک تیم‌ها نظام اداری سالم ایجاد کرد. همچنین کرامت در ارتباط بین‌المللی، داخلی و حفظ کرامت در همه قراردادها و میثاق‌ها که خود شرحی مفصل دارند.

در ادامه خبرنگاری پرسید اخیرا عکس‌هایی از شما پخش شده که شما در حال کمک به مستمندان هستید آیا این حرکت تبلیغاتی است، رییسی گفت: کمک به مستمندان و فقرا همیشه سرلوحه خود من بوده و در این رابطه همت هم کرده‌ام و این بخش از پیام رهبری که فرمودند اگر امام رضا بود به فقرا کمک می‌کرد را سر مشق قرار دادیم. تا پایان سال گذشته این روند ادامه داشت اما چون امکان داشت این رفتارها شائبه تبلیغاتی ایجاد کند انجام ندادم.

او در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره جمنا که اعلام کردید مستقل آمده‌اید، چیست، گفت:  من مستقل آمده‌ام ، جمنا جبهه‌ای است که کارش را با حسن ظن شروع کرد اما خب به آن‌ها هم گفتم منتها ساز و کارشان مشکل دارد. من کاندید همه هستم و به نظر همه احترام می‌گذارم.

رییسی در پاسخ به این سوال که سیاست خارجی شما چیست، گفت: حکمت، عزت و مصلحت ایجاد می‌کند که با همه تعامل داشته باشیم در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، با همه ارتباط خواهیم داشت جر رژیم صهیونیستی که سیاست ما مشخص است.

او درباره حقوق شهروندی هم گفت: این حقوق بارها نوشته شده است در زمانی که من در دستگاه قضا بودم نوشته شد امروز میدان اجرا است نه نگارش انشانویسی باید بتوانیم آن  را عملی کنیم.

او درباره بحران سوریه گفت: بحران سوریه باید به دست مردم سوریه حل شود دخالت دولت‌های خارجی باعث می‌شود که گره‌ها بیشتر شود بگذارید مردم سوریه خودشان مشکل را حل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار