کد خبر: ۳۹۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹ 28 March 2017
تابناک / تلاش های عوامل امدادی و انتظامی برای یافتن جسد یکی از سه ماهیگیر مغروق رودسری همچنان ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رودسر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: قایق سه ماهیگیر که یکشبنه شب برای صید به دریا رفته بودند، به دلیل بار سنگین و بیش از ظرفیت، در عمق دریا فرو رفت و این سه صیاد به علت گیر کردن در تور ماهیگیری، در عمق شش متری دریا غرق شدند.
 
کامیار صالح پور ادامه داد: غواصان جمعیت هلال احمر روز گذشته (دوشنبه) این قایق را از عمق شش متری دریا بیرون کشیدند، جسد یک ماهیگیر تا ظهر و یکی هم عصر دیروز از آب بیرون کشیده شد ولی جسد یکی دیگر از آنها همچنان مفقود است.
 
وی خاطرنشان کرد: به محض گزارش نیروی انتظامی مبنی بر غرق شدن این ماهیگیران، تیم غواصی این جمعیت طی عملیاتی، جستجوی صیادان در دریا را آغاز کرد.
 
رئیس اداره شیلات شهرستان رودسر نیز در این باره گفت: این صیادان از ماهیگیران غیرمجاز و غیر عضو تعاونی های صیادی پره بوده و بدون هیچگونه مجوزی به دریا رفته بودند.
 
به گفته علی اکبر قربان نیا ، ظرفیت بار قایق آنها هم بیش از حد مجاز بوده و آنان از علائم و لوازم ایمنی و پوشش مناسب برخوردار نبودند.
وی ادامه داد: در فصل صید سال جاری، به دلیل صید بی رویه صیادان غیرمجاز و شرایط آب و هوایی برداشت از ذخایر دریای خزر توسط صیادان رسمی در این شهرستان حدود 30 تا 40 درصد کاهش داشته است.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و 12 شرکت تعاونی صیادی پره با 950 صیاد، در بازه های زمانی مشخص، مجاز به صید در دریا هستند.
فصل صید همه ساله از نیمه مهرماه آغاز و تا نیمه فروردین ماه سال بعد، ادامه می یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار