امام جمعه اسالم:
تابناک / حجت‌الاسلام اصغر جدایی امروز در نخستین نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه تقوا به معنای حاکمیت صفا و صمیمیت و دوستی و محبت در زندگی و خانواده است، اظهار کرد: ساماندهی به امور خانواده‌ها و به‌وجود آوردن فضای عشق و مهر و محبت و صمیمیت در محیط خانه‌ها بسیار مهم است.
کد خبر: ۳۹۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 25 March 2017
تابناک / حجت‌الاسلام اصغر جدایی روز گذشته در نخستین نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه تقوا به معنای حاکمیت صفا و صمیمیت و دوستی و محبت در زندگی و خانواده است، اظهار کرد: ساماندهی به امور خانواده‌ها و به‌وجود آوردن فضای عشق و مهر و محبت و صمیمیت در محیط خانه‌ها بسیار مهم است.

وی به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید و سخنان راهگشای معظم‌له در سخنرانی نخستین روز سال ۱۳۹۶ در مشهد مقدس و بارگاه منور رضوی اشاره کرد.

امام جمعه اسالم با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی گفت: تعیین ایام تعطیلات نوروز و ایام مسافرت برای ثبت نام شوراها اوج بی‌تدبیری بود و ثبت نام برای شوراها در روستاها فوق‌العاده ضعیف بوده و اگر اینگونه پیش برود با مشکل بزرگی مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: امیدوارم عزیزانی که در خود توانایی حضور در صحنه سازندگی منطقه را می‌بینند و نیز توانایی خدمت دارند به عنوان یک تکلیف شرعی به میدان بیایند و صحنه را خالی نکنند و شور انتخاباتی و حضور با شکوه و گسترده در انتخابات در صحنه جهانی برای کشور ما یک امر حیاتی و اساسی و سازنده است.

جدایی به موضوع تولید و اشتغال در بخش اسالم اشاره کرد . ادامه داد: با توجه به شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که در واقع باید سیاست راهبردی نظام در سال ۹۶ باشد، ما مسئولان بخش، باید در اسرع وقت کارگروه تولید و اشتغال را تشکیل دهیم و در هر شهری اقتصاد دانان شهر جلسات و همایش‌هایی داشته باشند تا در راستای تحقق خواسته مقام معظم رهبری قابلیت و ظرفیت‌های تولیدی شهر را بررسی کنند و در مورد سرمایه‌گذاری در راستای تولید و اشتغال، اقدام و عمل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسؤولان گرفتار بحث انتخابات هستند و کسی پیگیر شعار سال و فرمان رهبری برای ایجاد تولید و اشتغال نیست، اضافه کرد: همایش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال امسال در اسالم برگزار می‌شود و یکی از بهترین عوامل گسترش و توسعه تولید و اشتغال، بحث تأسیس شهرک پالت‌سازان است.

خطیب نماز جمعه اسالم از استاندار و مدیران مربوطه گیلان خواست تا مکانی برای شهرک پالت‌سازان در این بخش تعیین کنند، تصریح کرد: اگر در مورد مکان شهرک صنعتی پالت‌سازان همکاری لازم صورت نگیرد سکوت را جایز نمی‌دانم.

وی ادامه داد: آقای استاندار گیلان در اوائل شهریور سال گذشته برای تاسیس شهرک پالت‌سازان قول بیست روزه داده بود و اکنون از آن زمان ۲۱۰ روز گذشته و پالت‌سازان روی قول استاندار حساب ویژه باز کرده بودند، ۲۰۰ روز تأخیر در یک قول، کم نیست و این مسأله امید را در پالت‌سازان از بین برده، چرا کسی پیگیر نیست.

جدایی یکی دیگر از ظرفیت‌های اقتصادی در اسالم به‌ویژه کارخانه چوب این شهر را گسترش ، توسعه و تقویت صنعت مبل‌سازی دانست و گفت: صنعت مبل‌سازی از صنایع مهم جهان بوده و دو درصد از سود دولت ترکیه از طریق این صنعت به دست می‌آید که در بودجه یک مملکت دو درصد رقم کمی نیست و ما در اسالم این ظرفیت را داریم.

وی راه برون‌رفت از بحران کارخانه چوب اسالم را رفتن بسوی صنعت مبل‌سازی دانست و بیان کرد: امیدواریم طرح اقتصادی بنده به گوش همه مسؤولان از جمله مسؤولان جدید شستا برسد و بیایند روی این طرح کار کنند.

امام جمعه اسالم طرح دیگر خود را برای ایجاد تولید و اشتغال، موضوع مسکن نامید و افزود: یکی از بزرگ‌ترین معضلات و مشکلات در اسالم، ضعیف بودن ساخت و ساز مسکن در این شهر بوده و ساخت و سازهای گسترده مسکن در اسالم موجب ایجاد رونق و شور و حال در بازار، اشتغال و برطرف شدن مشکل مسکن می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد مسافرانی که وارد شهر آستارا می‌شوند به خاطر بازار توریستی آستارا است، گفت: بسیاری از مسافران که به تالش می‌آیند به خاطر سورتمه است اما طرحی که مسافران را جذب اسالم کند نیست و باید در شهر خود برند سازی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار