کد خبر: ۳۹۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 23 March 2017
تابناک گیلان / اصولگرایان رویکرد روحانی در زمینه تعامل و نزدیکی به غرب را خطری برای امنیت این کشور می دانند.
 
تندورها در ایران به دنبال تشدید فشارها برای عدم پیروزی روحانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایران هستند، و سیاستمداران اصولگرا  نیز اخیرا و با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات انتقادات خود به رئیس جمهور ایران را افزایش دادند.

 وب سایت آمریکایی کریتیکال ترییتز در تحلیلی به بررسی شرایط حسن روحانی و دیگر نامزدهای انتخاباتی در ایران در استانه انتخابات ریاست جمهوری پرداخته و در این باره می نویدس:

این در حالی است که مخالفان روحانی در جناح مقابل و اصولگرا تاکنون نتوانسته اند بر سر یک کاندیدای واحد به ائتلاف برسند که این امر شکست روحانی در این انتخابات را غیرممکن می سازد.

از سوی دیگر، آمریکا باید محتاطانه رفتار کند چرا که اگر یک رئیس جمهور تندرو جایگزین روحانی شود، تهران از دیدگاه روحانی درباره تعامل محدود با دیپلماتیک و اقتصادی با غرب دور خواهد شد.
این گزارش در ادامه می نویسد: موفقیت روحانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری اما به موفقیت های اقتصادی وی بستگی دارد. دقیقا این موضوع مساله ای است که منتقدان آن را هدف گرفته اند.

اصولگرایان رویکرد روحانی در زمینه تعامل و نزدیکی به غرب را خطری برای امنیت این کشور می دانند و به همین دلیل این رویکرد با مخالفت های بسیاری مواجه است و روحانی را به عدم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی متهم می کنند.

از طرف دیگر مردم ایران به دنبال آن هستند تا ببینند آیا وعده های روحانی در انتخابات پیشین ریاست جمهوری درباره برجام و مزایای آن برای مردم و کشور تحقق پیدا می کد یا نه، این در حالی است که ۷۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اخیر عنوان کردند که برجام وضعیت زندگی مردم را بهبود نداده است.

این گزارش در ادامه به وضعیت اصولگرایان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پرداخته و در این باره نوشت:  تلاش اصولگرایان برای ائتلاف تلاشی تاریخی است. به طور مثال،چهار نامزد اصولگرا در انتخابات ۲۰۱۳ آراء اصولگرایان رد مقابل روحانی را شکسته و میان خود تقسیم کردند و موجب پیروزی روحانی شدند.

این در جالی است که نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که حمایت مردمی از روحانی و محبوبیت وی همچنان بالا و قدرتمند است هرچند با کاهش مواجه بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار