کد خبر: ۳۹۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 23 March 2017
در حالی که به رغم تلاش های اوپک و سایر تولید کنندگان برای کاهش عرضه، افزایش میزان ذخایر نفت خام در آمریکا موجب تشدید مازاد عرضه موجود در بازار شده است، قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت.

 قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۷ سنت، معادل ۰٫۳ درصد کاهش به ۵۰ دلار و ۷۹ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز ۱۸ سنت، معادل ۰٫۴ درصد افت داشت و به ۴۸ دلار و ۸ سنت رسید.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «در حالی که نگرانی ها در مورد افزایش میزان ذخایر نفت آمریکا مجددا افزایش یافته، قیمت نفت خام کاهش یافته است.»

انستیتوی نفت آمریکا اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ مارس ۴٫۵ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۵۳۳٫۶ میلیون بشکه رسیده است.

آمارهای رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد میزان ذخایر نفت این کشور قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود.

این افزایش ذخایر در حال اتفاق می افتد که تولید نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ بیش از ۸ درصد افزایش یافته و به بالای ۹٫۱ میلیون بشکه رسیده است. این رقم قابل مقایسه با میزان تولید نفت آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۴ است، یعنی زمانی که روند کاهشی قیمت نفت آغاز شد.

افزایش تولید نفت در آمریکا و کشورهای دیگر، و میزان بالای ذخایر، در حال تضعیف تلاش های اوپک و دیگر کشورها برای کاهش تولید است.

بانک آمریکایی جفریز در یادداشتی نوشت: «مداخله اوپک در بازار هنوز منجر به کاهش قابل توجه میزان ذخایر نشده است و بازارهای مالی نیز صبر خود را از دست داده اند.» این بانک در عین حال افزود، اگر اوپک توافق کاهش تولید را تمدید کند، کاهش ذخایر، احتمالا تا نیمه دوم سال خود را نشان خواهد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار