کد خبر: ۳۹۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 22 March 2017
تابناک / محمود باقری خطیبانی عضو شورای شهر رشت که هم اکنون در کربلای معلی حضور دارد ضمن نامه ای سرگشاده خطاب به مسئولان استان گیلان نوشت:

به نام خدا

جناب آقای دکتر نجفی استاندار محترم گیلان

جناب آقای دکتر دلخوش ریاست محترم هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گیلان

جناب آقای سیاوش پور رییس کل محترم دادگستری استان گیلان

جناب آقای مسرور ریاست محترم سازمان بازرسی استان گیلان

مدیرکل محترم اطلاعات استان گیلان

فرماندهی محترم لشکر قدس استان گیلان

فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان گیلان

با سلام و احترام

با آرزوی تحقق آرمان های مقدس حضرت امام (ره) و طول عمر با عزت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (دا عزه) و تبریک میلاد پر برکت ریحانه النبی (س) و آغاز سال نو.

بدین وسیله به استحضار می رساند:

۱- پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت سال جاری برگزار می شود. آن چه که اهمیت شوراها را برجسته می کند، توجه به اختیاراتی است که شوراها در اداره عمومی کشور بر عهده دارند. با آغاز به کار فعالیت شوراهای کشور از سال ۱۳۷۷، و سازماندهی تدریجی و روزافزون این نهاد اجتماعی، بر میزان تاثیرگذاری آن افزوده شده است و درحال حاضر مدیریت شهری و روستایی کشور در اختیار شوراها قرار دارد.

۲- انتخابات شوراها هرچند انتخابات تمام عیار سیاسی نیست و جنبه های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن برجسته تر است؛ اما در فراز و نشیب‌های تحولات سیاسی می‌تواند کاملا رویکردی سیاسی یافته و حتی به نقطه عطفی در تحولات سیاسی بدل گردد؛ چنان که هم اکنون  نیز مشاهده می شود  فعالیت‏های جدی در استان‏ها و شهرستان‏های مختلف از سوی گروه های سیاسی برای تصاحب کرسی های شوراها در جریان است و علاوه بر آن گروه های قومی، محلی و یا صنفی  با عناوین مختلف در انتخابات شوراها فعال گردیده اند که نمونه های مشخص آن در کلان شهر رشت قابل مشاهده می باشد.

۳- آن چه که اینجانب را ترغیب به نوشتن این نامه نمود توجه دادن دستگاه های مسئول اجرایی، نظارتی و امنیتی برگزاری انتخابات به ظهور یک گروه تشکیلاتی و سازمان یافته انتخاباتی، منتسب به شهردار کنونی رشت  است. اینجانب از یک سال قبل با اطلاعاتی که از تلاش های شهردار رشت در این خصوص داشتم تقریبا در مصاحبه ها، نطق ها و یادداشت ها به این موضوع اشارت صریحی داشته ام و  پیش بینی اینجانب در خصوص ظهور این گروه منتسب به شهردار رشت در تاریخ ۲۸/۱۲/۹۵ با صدور اولین بیانیه انتخاباتی به واقعیت پیوست.  در بیانیه این گروه خودجوش! آمده است:  "گروه مردمی حامیان دکتر ثابت قدم(حادث)، شهردار توانمند رشت، یک گروه خودجوش مردمی غیرسیاسی و فراگیر است که از گفتمان عقلانیت و توسعه که در حال حاضر در عملکرد دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت تجلی یافته، حمایت می‌کند. برای این گروه مردمی، حمایت از مسیر توسعه که پس از غفلتی چند دهه‌ای از دو سال پیش در رشت آغاز شده در اولویت قرار دارد و بر آن است که تلاش کند از طریق دموکراسی براساس الگوی مردمسالاری دینی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، حامیان عقلانیت و توسعه را در رشت همراهی کند…”

۴- شهردار رشت در مصاحبه های قبلی خود بر ضرورت وجود یک شورای همسو  با برنامه های خود تا دو دوره آتی (۸ سال آینده) را مطرح کرده است و با عنایت نوع کارکردی که از خود در شورای چهارم و حدود بیست و اندی ماه در مدیریت شهرداری رشت بروز داده است و نیز اطلاعات موجود، تلاش منسجمی خواهد داشت که با  استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری متعلق به شهرداری رشت و یا ظرفیت های مالی و لجستیکی پیمانکاران و رسانه های وابسته در روند انتخابات شورا مداخله نماید. شهردار رشت از یک سال گذشته با محوریت شخص خودش، مشاور ارشدش و چند تن از حلقه های مدیریتی و رسانه ای و مرتبطین اقتصادی نزدیک به وی، نشست های متعدد، برنامه ریزی، لابی با گروه های سیاسی و حتی تعدادی از اعضای کنونی شورای شهر و … داشته است تا لیست انتخاباتی برای شورای شهر پنجم ارایه نماید و با صدور بیانیه مذکور، منویات شهردار، به صورت عینی، تحقق یافته است.

۶- با تقدیم این مرقومه به محضر جناب عالی انتظار می رود وفق ماده ۶۳ و ماده ۶۶ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اولا به شهردار رشت نسبت به نوع اقدامات مداخله گرایانه اش در انتخابات، هشدار داده شود و ثانیا نظارت اطلاعاتی بر عملکرد شهردار و معاونت ها، مدیران میانی و روءسای سازمان های تابعه شهرداری تقویت گردد و ثالثا با هرگونه دخالت شهردار و عوامل شهرداری برخورد شود و رابعا در خصوص سازمان، مدیران و برنامه ها و منابع مالی این گروه به جامعه اطلاع رسانی گردد. خامسا مهم ترین مشکل شهردار و شهرداری رشت در حال حاضر،  بی انضباطی و تخلفات مالی و سوء مدیریت فراوان است که اسناد آن در اختیار شورا و نهادهای نظارتی قرار دارد. رابعا به دلیل بالا بودن میزان درآمد و اعتبارات در کلان شهرها که قابل مقایسه با اعتبارات جاری و عمرانی استانداری ها نیست و تاثیر تصمیمات آنها بر زندگی مردم و … باید اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با فساد مالی در این نهاد تقویت گردد و  مهم ترین اقدام پیشگیرانه نیز  ممانعت از مداخله افراد تصمیم گیر و ذی نفع در روند انتخابات مهم شوراهاست و …

توفیقات شما را در اجرای قانون و صیانت از حقوق مردم، آرزومندم.

با تجدید احترام

محمود باقری خطیبانی

عضو شورای اسلامی شهر رشت

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
اقاي باقري نميدونم واقعا دنبال چيه؟انشااله درسري جديد شوراي رشت افراد كاردان واردشورابشوندوافرادمغرض تشريف نيارن.
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
حرف بدی نزده گفته دستگاههای نظارتی دقیق رصد کنند موضوع رو .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار