کد خبر: ۳۹۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 22 March 2017
تابناک - سوگند صیدجو هنرمند جوان اهل انزلی، برگزیده اولین جشنواره بین المللی رقابتی کاریکاتور هند با موضوع گاندی شد.

این دانشجوی رشته نقاشی دانشگاه گیلان روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: هنرمندان 72 کشور در این جشنواره شرکت کردند و 50 نفر از جمله من، شایسته دریافت دیپلم افتخار شناخته شدند .
 
صیدجو که متولد سال 1374 بندرانزلی است ، پیش از این نیز برگزیده جشنواره SICACO 2016 کره جنوبی شده و ضمن دریافت دیپلم افتخار، اثرش در بولتن این جشنواره چاپ شده است.
 
این هنرمند جوان و پرتلاش می گوید : از دوران دبیرستان نقاشی را به شکل خودآموز و بدون استاد شروع کردم ، رشته دبیرستانم نیز تجربی بود و می خواستم مثل مادرم معلم شوم، تا اینکه مادر متوجه علاقه و استعداد من در زمینه نقاشی شد و مرا به شرکت در آزمون هنر تشویق کرد، این بود که کنکور دادم و در رشته نقاشی دانشگاه گیلان پذیرفته شدم .
 
صید جو که در زمینه نوازندگی سنتور نیز مهارت دارد ، می افزاید : تقریبا یکسال است که شاگرد استاد عماد صالحی هستم و با راهنمایی ایشان علاوه بر رنگ و روغن در زمینه تصویر سازی مشغول کار شدم .
 
این برگزیده جشنواره کاریکاتور آب اهواز خاطرنشان کرد : در جشنواره ها کارم را در بخش کارتون و کاریکاتور ارسال می کنم و در آینده هم تصمیم دارم که به صورت حرفه ای تر، کار تصویرسازی را در کنار نقاشی دامه دهم.
جشنواره بین المللی رقابتی کاریکاتور هند ژانویه 2017 برگزار شد.
بندرانزلی در شمال غرب استان گیلان، از کانون های مهم هنرهای تجسمی در کشور است . جلیل ضیاءپور پدر نقاشی مدرن ایران زاده این شهر ساحلی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار