کد خبر: ۳۹۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵ 21 March 2017
تابناک گیلان / وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جهت گیری و برنامه ریزی دولت ایجاد یک میلیون شغل در سال ۹۶ است.
 
 علی ربیعی در حاشیه رونمایی از چند داروی جدید با حضور رئیس جمهور در جمع خبرنگاران افزود: با هجمه ای که نیروهای تاخیری در حال ورود به بازار کار هستند اگر در ۴- ۵سال اینده نیز سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم تعداد بیکاران در همین سطح باقی می ماند.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت به ۴۰.۵ درصد رسیده و تمایل برای داشتن شغل بیشتر شده است گفت: در سال های آینده نیازمند ایجاد یک میلیون شغل در سال هستیم.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه به اینکه از نیمه دول سال ۹۴ و سال ۹۵ به دلیل رکود با ریزش نیرو روبرو بودیم در سال ۹۵ تلاش خود را برای تثبیت شغل در قالب کمک به واحد های تولیدی انجام دادیم.

ربیعی با بیان اینکه بیشتر رشد اقتصادی ما در حوزه بدون اشتغال مانند نفت، پتروشیمی و فولاد است گفت: این موضوع مشکل جدی برای کشور است.

وی افزود: در صنعت نفت و گاز به ازای ۱۲ میلیارد تومان، در پتروشیمی به ازای حدود سه میلیارد تومان و در فولاد به ازای ۶۰۰ میلیارد تومان یک شغل ایجاد می شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ایجاد اشتغال در کشور باید مزیت های استانی را زنجیره وار و برای صادرات بنگاه های بزرگ صادراتی ایجاد کنیم.

ربیعی افزود: اکنون بازار روسیه برای محصولات کشاورزی ما باز است اما صنایع بسته بندی ، تولید و بنگاه صادرات بزرگ نداریم.

وی گفت: ظرفیت های خالی برای اشتغال در کشور وجود دارد که با مشوق ها و جهت گیری منابع دولت به این سمت می توان اشتغال ایجاد کرد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در هفته دوم فروردین نخستین جلسات را با شورای عالی اشتغال برگزار می کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار