کد خبر: ۳۹۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 17 March 2017
تابناک گیلان / اولین شب سالگرد تاسیس موسسه مالی مجاز کاسپین با ادامه تجمعات شبانه روزی سپرده گذاران معترض در مقابل ساختمان مرکزی کاسپین درسعادت آباد تهران همزمان شد.

موسسه کاسپین 27 اسفند 1394 مجوز فعالیت بدون قید و شرط خود را از بانک مرکزی دریافت کرد اما به فاصله حدود 9 ماه از صدور مجوز ،بازپرداخت سود و اصل سپرده ها توسط موسسه با مشکل همراه و متوقف شد.

سپرده گذاران موسسه کاسپین در چهار ماه گذشته تجمع های اعتراضی متعددی در مقابل ساختمان های مجلس، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ساختمان مرکزی کاسپین داشته اند.

در هفته پایانی اسفند ماه سپرده گذاران کاسپین تقریباً هر روز مقابل ساختمان مرکزی این موسسه تجمع کرده و با برپایی چادر سعی کرده اند صدای اعتراض شان را به گوش مسئولان برسانند هر چند از روز سه شنبه هفته گذشته  مدیران کاسپین درب ساختمان مرکزی خود را بسته و نسبت به ورود مردم به داخل ساختمان اصلی جلوگیری می کنند.

مردم سپرده گذار از عملکرد هیات مدیره کاسپین در طولانی شدن حل مشکل شان ابراز ناراضایتی کرده و اظهار می کنند بانک مرکزی می توانست با برنامه ریزی بهینه به مشکلات معیشتی وهزینه های مضاعف مردم در روزهای پایانی سال توجهی خاص کرده و اصولا آنها را دراین موقعیت حساس سال حمایت عملی می نمود نه اینکه وعده حل موضوع در اردیبهشت سال1396 را بدهد!

چند روز قبل بانک مرکزی در اطلاعیه رسمی در سایت خود اعلام کرد تحویل دارائی های 5 تعاونی اعتبار منحله الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات و امیدجلین از تعاونی های اعتبار منحله هشت گانه تاکنون به موسسه اعتباری کاسپین محقق شده است و تلاش های بی وقفه و تمهیدات لازم با هدف تعیین تکلیف و نقل و انتقال دارائی های سه تعاونی اعتبار منحله فرشتگان، پیوند و بدرتوس نیز کماکان ادامه داشته و نتایج در این باره از طریق وب سایت بانک مرکزی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتظار می رفت تعاونی اعتباری منحله فرشتگان که بزرگترین عضو هشت گانه ادغامی در کاسپین است به دلیل گستردگی شعب و تعداد جمعیت زیاد سپرده گذاران آن دراقصی نقاط کشور در اولویت کاری آن بانک قرار بگیرد. از طرفی طولانی شدن فرایند رسیدگی به مشکلات سپرده گذاران کاسپین باعث افزایش نارضایتی ها در بیشتر شهرها و استان های کشور به دلیل همان پراکندگی و گستردگی فرشتگان شده است.

علاوه بر تهران تاکنون تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف استانهای گیلان ، کرمان ، زاهدان ، خراسان ، گرگان و اردبیل در این رابطه انجام شده است؛ مردم سپرده گذار از طولانی شدن روند مسدود شدن سپرده های خود با توجه به ایام پایانی سال معترض خشمگین و نسبت به عملکرد بانک مرکزی در مدیریت این بحران نگران هستند.

مردم می گویند چرا بانک مرکزی با درج نام کاسپین در سایت خود و بدون ذکرهیچگونه شفاف سازی باعث این مشکلات متعدد مالی وروحی برای شان شده است و روند بازپس دادن سرمایه ها و سپرده های خود را موکول به طی شدن مراحل قضایی و پرداخت های مرحله ای می نماید در حالیکه بانک مرکزی می بایستی موضاعات مهم ادغام و کسری ها را بسیار پیشتر و قبل از صدور مجوز کاسپین نهایی و یا حداقل در زمان صدور مجوز آن بر روی سایت رسمی بانک مرکزی اطلاع رسانی می نمود نه پس از صدور مجوز بانک مرکزی که این به نوبه خود باعث گمراهی بسیاری از مردم جهت سپرده کذاری در این موسسه شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار