کد خبر: ۳۹۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 15 March 2017
تابناک / برخی نمی‌خواهند واقعیات کشور را بپذیرند، همان‌هایی که گویی نظر اکثریت مردم را به رسمیت نمی‌شناسند؛ دلواپسانی که می‌خواهند همه‌چیز مطابق با میل آنها باشد.
 
حدود ۴ سال گذشته از زمانی که گفتمان اعتدال با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۹۲ وارد عرصه سیاسی کشور شد، اما همچنان تلاش برخی برای ادامه تکروی‌های خود ادامه دارد. این گروه درحالی خود را دلواپس می‌دانند که هشت سال حمایتشان از دولت پیشین و سکوتشان در قبال اقدامات آن آسیب‌های جدی به کشور و مردم وارد کرد، اما امروز خود را حامی مردم معرفی می‌کنند.

به گزارش نامه نیوز، دامنه‌ دلواپسی هم از قرار روز‌به‌روز گسترش می‌یابد. در آخرین مورد که در نوع خود جالب بود، برخی نمایندگان اصولگرای مجلس به دیدار تعدادی از اعضای فراکسیون امید با رئیس دولت اصلاحات اعتراض کردند تا دلواپسی ابعاد جدیدی به خود بگیرد؛ اعتراضی که به صورت یک نامه شکایت از سوی سی نماینده از مجلس ۲۹۰ نفری تنظیم شد تا همین آمار نشان دهد تفکر این گروه تا چه اندازه در اقلیت است. دیروز جلسه هیات رسیدگی به شکایات نمایندگان برگزار شد. مهرداد بائوج لاهوتی نایب‌رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در تشریح نشست هیات رسیدگی به شکایت از برخی اعضای هیات‌رئیسه مجلس گفت: نشست این هیات با هدف بررسی شکایت ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس از علی مطهری، محمدعلی وکیلی و بهروز نعمتی به خاطر دیدار با رئیس دولت اصلاحات در ساختمان سه‌راه یاسر برگزار شد. نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: نشست دیروز این هیات با حضور اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، تمامی روسای کمیسیون‌های تخصصی، مطهری، وکیلی و نعمتی و سه نفر از نمایندگان شکایت‌کننده از جمله موسوی لارگانی، ذوالنور و حاجی دیلگانی تشکیل شد و مسائل مطروحه و موضوع شکایت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی افزود: در این نشست مطهری، وکیلی و نعمتی به‌ترتیب و به‌صورت جداگانه توضیحاتی را درباره علت دیدار آنها با رئیس دولت اصلاحات ارائه کردند. این نمایندگان اعلام کردند که هدف ما از دیدار با رئیس‌جمهور اسبق در هفتم اسفند ماه، افزایش وحدت و صمیمیت میان طیف‌های مختلف کشور بود و به دنبال آن بودیم که در این عرصه اتصال و یکپارچگی به وجود بیاوریم. بائوج لاهوتی تصریح کرد: مطهری، وکیلی و نعمتی تاکید کردند که ما در این نشست به آقای خاتمی اعلام کردیم که شما هم باید پیرو ولایت و رهبری حرکت کنید که وی در پاسخ گفته است که قطعا همه ما باید پشتیبان ولایت فقیه بوده و پیرو راه رهبر معظم انقلاب باشیم. نایب‌رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ادامه داد: پس از توضیحات مطهری، وکیلی و نعمتی و توضیحات نمایندگان شکایت‌کننده، موضوع شکایت به رأی گذاشته شد که در نهایت ۱۶ نفر از نمایندگان مجلس اعلام کردند که این سه نماینده تخلفی مرتکب نشده‌اند و سه نفر نیز معتقد بودند که تخلف صورت گرفته است؛ بنابراین پرونده شکایت از این سه عضو هیات‌رئیسه مختومه شد.
 
ادامه‌ بهره‌برداری سیاسی از «فتنه»
 
لازم به ذکر است که در بخشی از متن شکایتنامه ۳۰نفر ازنمایندگان مجلس آمده بود: «در مورخ ۷/۱۲/۹۵ تعدادی از نمایندگان لیست امید که سه تن از آنان از اعضای هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌باشند، به دیدار یکی از سران فتنه (سیدمحمد خاتمی) رفتند. نقش موثر خاتمی در فتنه ۸۸ که مورد حمایت همه‌جانبه نظام سلطه و همه سران جریانات ضدانقلاب و چیزی کمتر از براندازی نظام اسلامی را هدف‌گیری نکرده بود، بر کسی پوشیده نیست. سیدمحمد خاتمی به‌عنوان یکی از سران فتنه تاکنون هیچ اقدامی در جبران خسارت مالی، جانی و حیثیتی که در فتنه ۸۸ به کشور، مردم و نظام اسلامی وارد گردیده، نکرده است. ایشان در شگردی جدید و با هدف القای قهر، اختلاف و شکاف در بین مردم طرح انحرافی آشتی ملی را برای ایجاد موجی جدید و موج‌سواری زیرکانه مطرح نمود.» این گروه اگرچه با اقدامات خود در مجلس اصولگرای نهم و در دوره هشت سال مدیریت منحصرانه خود بر کشور تلاش کردند کشور را در مسیر دستیابی به اهداف خود پیش ببرند، اما امروز شرایط متفاوت است. مردم در دو گام انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس نشان دادند که اعتدال را بیش از هر تفکری برای کشور مناسب می‌دانند و تمدید روحانی در انتخابات اردیبهشت ۹۶ می‌تواند گام سوم مردم را در جلوگیری از بازگشت تمامیت‌خواهان نشان دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار