کد خبر: ۳۹۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 15 March 2017
تابناک گیلان / تحقیقات در این پرونده از ۱۲اسفند سال گذشته شروع شد. آن روز خانواده مردی ۴۲ساله‌ به دادسرای جنایی تهران رفتند و خبر از ناپدید شدن او دادند. در این میان برادر وی به قاضی سیفی گفت: ساعتی قبل به موبایل برادرم زنگ زدم و درحال صحبت با هم بودیم. او پشت فرمان خودروی اپتیمای خود در حال بازگشت به خانه‌اش در غرب تهران بود. این آخرین مکالمه ما بود چون پس از آن برادرم به طرز مرموزی ناپدید شد و همین باعث نگرانی من و همسر و فرزندان برادرم شده است.


به‌دنبال این ماجرا، جست‌و‌جوی کارآگاهان با دستور قاضی جنایی برای پیدا کردن مرد ناپدید شده شروع شد. بررسی‌ها از این حکایت داشت که پس از ناپدید شدن مهندس جوان حدود ۲میلیون تومان از حساب وی برداشت شده است. آنطور که مشخص بود زنی با کارت عابربانک وی از یک طلافروشی در پایتخت خرید کرده بود. کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی این زن را دستگیر کردند که او مدعی شد پسر موردعلاقه‌اش به نام اکبر این کارت را در‌اختیارش قرار داده تا برای شب عید خرید کند.


در مرحله بعد اکبر دستگیر شد و در بازجویی‌ها راز قتل Murder مهندس را فاش کرد. او در بازجویی‌های نخست مدعی شد که مهندس را می‌شناخته و به‌خاطر سرقت Stealing اموالش دست به قتل او زده است. او مدعی شد که پس از قتل جسد مقتول را داخل صندوق عقب اپتیمای او گذاشته و در خیابانی در غرب پایتخت رها کرده است.


پس از اعتراف وی خودرو و جسد قربانی که ۸روز از مرگش می‌گذشت کشف شد. درحالی‌که بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت شکایت مشابهی در این خصوص پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. آنطور که مشخص بود این قاتل The Murderer 30ساله چند روز پیش از قتل مهندس جوان، به همراه جوان دیگری راننده یک خودروی سوزوکی را شناسایی کرده و با ربودن وی قصد سرقت خودرو و اموالش را داشته اما راننده توانسته بود از دست متهم و همدستش فرار Escape کند.


همین کافی بود تا متهم باردیگر مورد بازجویی قرار بگیرد. این بار پسرجوان حقایق را بازگو کرد و مدعی شد که اصلا مهندس جوان را نمی‌شناخته و این شگردش برای سرقت بوده است.وی گفت: با یکی از دوستانم نقشه سرقت از راننده خودروهای مدل بالا را کشیدیم. پیش از مقتول قصد سرقت از راننده سوزوکی را داشتیم اما نشد. وی ادامه داد: ۳روز قبل از جنایت، مهندس جوان را مقابل مدرسه دخترش دیدیم. به‌نظر می‌رسید پولدار باشد و به همین دلیل به تعقیبش پرداختیم.


با شناسایی خانه وی شب حادثه Incident همراه همدستم باردیگر با موتور او را تعقیب کردیم و زمانی که آقای مهندس ریموت را زد و وارد پارکینگ شد به‌دنبال او وارد ساختمان شدیم. زمانی که مهندس درحال پارک ماشینش بود در را باز‌کردیم و داخل خودروی وی نشستیم و با چاقو تهدیدش کردیم تا کارت‌های عابربانک و رمزش را در اختیارمان قرار دهد.


پس از آن همدستم دست و پایش را بست تا قرص سیانوری که از قبل تهیه کرده بودیم را به او بدهیم. او التماس می‌کرد که همسر و فرزندانش منتظرش هستند و ما هم به او اطمینان دادیم که یک ساعت بعد از خوردن قرص به‌هوش می‌آید و پیش آنها می‌رود. وی ادامه داد: وقتی قرص را به او خوراندیم، مهندس را با دست و پای بسته داخل صندوق عقب گذاشتیم و ماشینش را کنار خیابان رها کردیم.


 پس از اعترافات وی، همدستش دستگیر شد و پس از تکمیل تحقیقات، قاضی جنایی برای عامل جنایت به اتهام مباشرت در قتل عمد و برای همدست وی به اتهام معاونت در قتل کیفرخواست صادر کرده و پرونده را به دادگاه کیفری فرستاد تا متهمان اردیبهشت۹۶ پای میز محاکمه بروند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار