تابناک / مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت و معین ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در دولت دقایقی پیش پس از ورود به گیلان در فرودگاه سردارجنگل رشت مورد استقبال دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان، رییس مجمع نمایندگان و جمعی از مدیران استانی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۹۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 07 March 2017

تابناک / مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت و معین ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در دولت دقایقی پیش پس از ورود به گیلان در فرودگاه سردارجنگل رشت مورد استقبال دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان، رییس مجمع نمایندگان و جمعی از مدیران استانی قرار گرفت.

شرکت در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، نشست توسعه گردشگری و بازدید هوایی از سایت نفتی سردارجنگل رودسر از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر نفت به گیلان است.

 

http://www.gilan.ir/sites/default/files/95/12/17/gallery/IMG_3592.JPG

 

http://www.gilan.ir/sites/default/files/95/12/17/gallery/%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C_0.JPG

http://www.gilan.ir/sites/default/files/95/12/17/gallery/IMG_3600.JPG

 

http://www.gilan.ir/sites/default/files/95/12/17/gallery/IMG_3604.JPG

 

 

مسؤولان گردشگری گیلان از مشاوران بین‌المللی استفاده کنند/ قانون کار حامی کار نیست / نحوه حفظ میراث فرهنگی گیلان فاجعه‌آمیز است



بیژن زنگنه ظهر امروز در جلسه توسعه گردشگری گیلان در سالن غدیر استانداری این استان با تأکید بر اینکه یکی از محورهای آینده توسعه استان باید گردشگری باشد اظهار کرد: بیش از ۳۰ درصد تولید ناخالص ایران در تهران ایجاد می‌شود و این جمعیت عظیم نیاز به تنفس دارد.

وی به جایگاه مناسب گیلان در زمینه گردشگری اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های گردشگری در استان در حال احداث  بوده و ارائه خدمات گردشگری به غیر از کشاورزی و صنعت در گیلان مهم بوده و مشکلات گردشگری استان باید برطرف شود.

وزیر نفت با پیشنهاد تشکیل کارگروه رفع موانع منابع طبیعی و محیط زیست گیلان و مازندران در تهران، بیان کرد: برطرف کردن مشکلات مذکور با حضور مسؤولان مربوطه در تهران حائز اهمیت بوده و این امر را پیگیری می‌کنم ضمن اینکه نقش راه و شهرسازی در کاربری اراضی در کنار جاده‌ها و توسعه گردشگری مهم است.

 

http://www.gilan.ir/sites/default/files/95/12/17/gallery/IMG_3621.JPG

 


وی با اشاره به وضعیت توسعه گردشگری در گیلان، خطاب به مسؤولان گردشگری این استان متذکر شد: به روندی که در زمینه توسعه گردشگری در حال انجام بوده امیدی نداریم و بعید است چیزی از آن بیرون آید، اگر مشاور بین‌المللی می‌گرفتید و برای آن هزینه می‌کردید در بعد گردشگری گیلان مهم بود اما اکنون به صورت نقطه‌ای جلو می‌روید.

زنگنه به اقامت کمتر از ۲۰ درصد گردشگران در مراکز اقامت رسمی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در مورد پرداخت وام ارزان قیمت بزرگ‌ترین خدمت دولت برای کاهش سود تسهیلات، کاهش نرخ تورم بوده و استفاده از تسهیلات ارزان‌تر از صندوق توسعه ملی برای توسعه گردشگری مهم است.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم مالیات، حق بیمه تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده را نگیریم، گفت: قانون کار موجود را قانون حامی کار نمی‌دانم و هیچ دولتی جرأت نکرده این قانون را تغییر دهد اما باید آن را به نفع کار تغییر دهیم نه آنکه به نفع کارفرما باشد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه مشکلات تاسیسات گردشگری در زمینه محیط زیست و منابع‌طبیعی در سواحل گیلان را پیگیری می‌کنم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود چشم‌انداز روشنی از آن ارائه کنیم ضمن اینکه نحوه حفظ میراث فرهنگی در گیلان فاجعه‌آمیز بوده و میراث فرهنگی استان بسیار در خطر است و با پول دولتی نمی‌توان آن را درست کرد بلکه باید با دریافت عوارض از بخش‌های مختلف و درآمد پایدار هزینه تعمیر و نگه‌داری از نمادهای فرهنگی تاریخی گیلان را تامین کنیم.

 

 

http://www.gilan.ir/sites/default/files/95/12/17/gallery/IMG_3617.JPG



وزیر نفت در نشست خبری:

تولید نفت در میدان پارس جنوبی توسط ایران آغاز می‌شود‌

بیژن نامدار زنگنه عصر امروز در جمع اصحاب رسانه در رشت با اشاره به اینکه برنامه توسعه خطوط گاز برخی از مناطق مازندان و گیلان در دستور کار است اظهار داشت: تغییر کلاس خطوط گاز در مناطق مختلف هزینه‌بردار است و این امر تنها به‌طور محدود در برخی خطوط انجام می‌شود.

زنگنه با تاکید بر اینکه مشکلات حوزه محیط زیست و بحث دفن زباله از سوی مدیران ارشد استان به وزارت نفت منتقل شده است، خاطرنشان کرد: استفاده از زباله به‌عنوان مواد اولیه نیروگاه برق، نیازمند یک چرخه اقتصادی، منطقی و طبیعی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه در مناطق خشکی و دریایی در جنوب کشور برنامه‌های گسترده و مفصلی در راستای توسعه وجود دارد بیان کرد: میدان پارس جنوبی بزرگ‌ترین میدان مشترک ایران و قطر است و کشور در حال حاضر موقعیت مطلوبی در تولید روزانه و تجمعی دارد.   

وزیر نفت با بیان اینکه در سال آینده احتمال پیشی گرفتن ایران در حوزه تولیدات روزانه و تجمعی در مقایسه با قطر در میدان پارس جنوبی وجود دارد، تصریح کرد: برای نخستین بار در چند هفته آینده تولید نفت در لایه نفتی میدان پارس جنوبی توسط ایران انجام می‌شود. 

زنگنه میزان تولید نفت لایه پارس جنوبی توسط ایران را روزانه 35 هزار بشکه عنوان کرد و گفت: این اقدام با تاسیساتی گسترده و با پالایشگاهی نصب شده بر روی کشتی توسط جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین تمرکز وزارت نیرو در توسعه مناطق خشکی توسعه حوزه‌های نفتی مشترک یاران، یادآوران و آزادگان در غرب کارون است خاطرنشان کرد: تولیدات حوزه‌های مذکور امسال از مرز 280 هزار بشکه در روز عبور می‌کند.

وزیر نفت، میدان نفتی کشف شده در منطقه خزر را میدان سردار جنگل عنوان کرد و با بیان اینکه میدان مذکور یک میدان مشترک نیست گفت: در میدان‌های مشترک منطقه خزر هنوز با همسایگان خود به توافق نرسیده‌ایم.

زنگنه با بیان اینکه برای توسعه و حفاری میدان نفتی سردار جنگل نیازمند تجربه و دانش فنی شرکت‌های حفاری در آب‌های عمیق هستیم بیان کرد: در حوزه مذکور باید از تجربه و دانش شرکت‌های بزرگ و به‌نام برای این اقدام بزرگ استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار