احمد عزیزی شاعر انقلاب که امروز ۱۵ اسفند ۹۵، دقیقاً ۹ سال می‌شود که در وضعیت کما به سر می‌برد، به دلیل انسداد روده، تحت یک عمل جراحی ناگهانی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۸۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 05 March 2017
زینب عزیزی خواهر احمد عزیزی، شاعر انقلاب و اهل‌بیت(ع)، صبح امروز یکشنبه ۱۵ اسفند در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برادرش پریشب به طور اضطراری راهی اتاق عمل شد و تحت عمل جراحی روده قرار گرفت، درباره مشکل به وجود آمده که منجر به این جراحی ناگهانی شده است، گفت: احمد به خاطر عدم خون‌رسانی به روده، تحت عمل جراحی «ایسکمی مزانتریک» قرار گرفته و تکه‌ای از روده او بریده‌ و قطع شده است.

وی در حالی که به شدت از وضعیت برادرش متاثر و نگران بود، افزود: هنوز این قسمت از روده به شکم، بسته نشده و باید مجدداً در یک عمل دیگر، این قسمت از روده پیوند داده شود. متاسفانه باید بگویم حال احمد خوب نیست و در یک وضعیت بسیار خطرناک قرار دارد و دقایق بسیار سختی را می‌گذراند. ما هم اکنون در بیماستان منتظر هستیم که مجدداً او را به اتاق عمل ببرند.

خواهر این شاعر یادآور شد: احمد تا شب جمعه در سلامت به سر می‌برد اما فردای آن شب، دچار تهوع شد و هر چه زمان بیشتر می‌گذشت، حال او نامساعدتر می‌شد؛ تا بعد از ظهر آن روز شکم احمد به شدت منقبض و سفت شده بود و بلافاصله دکتر سیفی پزشک معالج احمد، به من گفت که باید هر چه سریع‌تر تحت عمل جراحی شکم (انسداد روده) قرار بگیرد و این را هم گفت که ریسک عمل بسیار بالا و نزدیک به ۸۰ درصد است.

عزیزی با اشاره به اینکه پزشکان اعلام کرده‌اند که امکان اینکه این عمل بارها تکرار شود، وجود دارد، سپس گفت: نباید موضوعی را ناگفته بگذارم؛ آن شب که احمد دچار این حالت شد، تمام پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه، به همراه ما اشک می‌ریختند و واقعاً همه آنها برای او، سنگ تمام گذاشتند. ما از تمامی هموطنان و کسانی که به یاد احمد هستند، التماس دعا داریم و امید دارم که در این دقایق سخت، ما و او را تنها نگذارند و برای بهبودی احمد و خارج شدنش از این وضعیت دشوار، دعا کنند.

یادآوری می‌شود، احمد عزیزی در چهارم دی ۱۳۳۷ در سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه به دنیا آمد. در کودکی با عشایر سیاه چادرنشین حشر و نشر فراوان داشت و قبل از رفتن به دبستان، خواندن و نوشتن را بدون داشتن معلم و تنها از روی کنجکاوی و تأمل و دقت از نوشته‌های روی تابلوها و اسامی خیابان‌ها به خوبی فرا گرفت. «کفش‌های مکاشفه» ۱۳۶۷، «شرجی آواز» ۱۳۶۸، «خاب‌نامه و باغ تناسخ» ۱۳۷۱، «ترجمه زخم» ۱۳۷۰، «باران پروانه» ۱۳۷۱، «رودخانه رؤیا» ۱۳۷۱، «ملکوت تکلم»، «سیل گل سرخ» ۱۳۵۲ از جمله آثار احمد عزیزی است.

این شاعر و مداح اهل بیت(ع) از ۱۵ اسفندماه ۸۶ به دلیل کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی به کما رفت و از همان زمان تاکنون در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار