تابناک / در این جلسه که معاونین سیاسی و عمرانی فرمانداری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، رئیس پلس راهور شهرستان رشت، شهرداران مناطق رشت و شهرداران شهرهای مختلف شهرستان، بخشداران، رئیس اداره ارشاد شهرستان و روسای آموزش و پرورش نواحی دو گانه شهرستان رشت حضور داشتند آخرین اقدامات جهت استقبال از سفرهای نوروزی مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۸۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹ 01 March 2017
تابناک / در این جلسه که معاونین سیاسی و عمرانی فرمانداری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، رئیس پلس راهور شهرستان رشت، شهرداران مناطق رشت و شهرداران شهرهای مختلف شهرستان، بخشداران، رئیس اداره ارشاد شهرستان  و روسای آموزش و پرورش نواحی دو گانه شهرستان رشت حضور داشتند آخرین اقدامات جهت استقبال از سفرهای نوروزی مورد بررسی قرار گرفت.


برنامه های شاد و مفرح در پارک ها و پیاده راه رشت 

مرتضی عاطفی شهردار منطقه ۲ رشت و نماینده شهرداری رشت در این جلسه با تشکر از زحمات انجام گرفته فرمانداری و ستاد بحران شهرستان در زمان برف اخیر استان  گفت: از چند روز پیش به دستور شهردار جلساتی را برای ستاد بهار تشکیل دادیم و شهرداری برنامه های مفصلی برای نوروز دارد. طبیعتا همه امکانات شهرداری برای همین بسیج شده است و یکی از اصلی ترین مسائلی که به آن می پردازیم بحث آسفالت و روکش آسفالت است. البته همین که در ساعات اولیه برف با استفاده از ماشین آلات خودمان توانستیم معابرآسفالت را بازگشایی کنیم، طبیعتا کمی باید آسفالت دچار اشکال شده باشد. ولی ما تمام تلاش خودمان را انجام می دهیم که تا پایان سال نسبت به اصلاح و ترمیم آسفالت اقدام شود.


نماینده شهرداری رشت در ادامه گفت: شهر مشکلات زیادی دارد که به یاری همه مسئولین حل و فصل خواهد شد تا شهر رشت به یک چرخه گردشگری تبدیل شود. وی ادامه داد: شهرداری رشت کمتر از اداره کل میراث و گردشگری برای سفرهای نوروزی حساس نیست.

نمایشگاه های مختلفی در نظر گرفته شده است. ایستگاه های گردشگری با همکاری اداره میراث و گردشگری  قرار گرفته که بتواند پاسخگوی گردشگران باشد. برنامه های شاد و مفرح در پارک ها و پیاده راه در نظر گرفنه شده است و همچنین برنامه هایی برای لیله الرغائب و روز جمهوری اسلامی هم برگزار خواهد شد.


عاطفی در پایان خاطرنشان کرد: گلکاری و افزایش فضای سبز از جمله اقداماتی است که شهرداری انجام می دهد که بتواند سال خوب و شادی برای همه فراهم شود.


از برگزاری کنسرت در خاتم الانبیاء تا اجرای موسیقی در سفره خانه ها 

محمد حسن پور رئیس اداره ارشاد رشت  نیز در این مراسم گفت: اداره ارشاد نیز در نوروز برنامه های مختلف را مد نظر قرار داده است .با همکاری ارشاد کنسرت های موسیقی سنتی در مجتمع خاتم الانبیاء برگزار خواهد شد، همچنین اجرای دو موسیقی پاپ، نمایشگاه موسیقی، کتاب و نمایش های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های ما در نوروز خواهد بود.

رئیس اداره ارشاد رشت ادامه داد: در سفره خانه های سنتی  نیز مجوز برگزاری برنامه های فرهنگی و موسیقی را ابلاغ کرده ایم فقط درخواست ما این است که مسیر طی شود و مجوزهای لازم انجام شود تا گلایه ای صورت نگیرد. وی در پایان خطاب به دستگاه های خدمات آب، برق و گاز نیز گفت:  با تشکر از دستگاه های خدماتی درخواست من این می شود که دستوری از جانب فرماندار صادر شود که اینقدر مشکل قطعی آب و برق و گاز نداشته باشیم و اعتباری برای آن در نظر گرفته شود.

 

از صنعت پولساز گردشگری در استان خودمان استفاده کنیم/ می توان بخشی از سرعت گیرها را کاهش داد

 

در انتهای جلسه و بعد از سخنان اکثریت حضار ، سیروس شفقی فرماندار شهرستان رشت هم  با تسلیت ایام فاطمیه و تشکر ازکلیه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت در هنگام بارش برف در مورد سفرو گردشگری نیز در این جلسه گفت: سفر و گردشگری یکی  از چهار راهبرد توسعه استان ما است و برای تحقق آن همدلی و تعامل و همسویی تمام دستگاه منجر به تقویت آن می شود. نقطه اوج سفرهای گردشگران در گیلان به  ایام نوروز بر می گردد  که در نتیجه  اقدامات ما جدیتی مضاعف می طلبد و برای همین چنین ستادی تشکیل شده است.


وی ادامه داد: با وجود بحران برف و خرابی هایی که در شهرستان شاهد هستیم ولی واقعیت این است که استان ما درصورت بهره گیری از ظرفیت گردشگری می تواند چرخه خود را فعال کند و برای همین می توان با جدیت بیشتری عمل کنیم. وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که محوریت ستاد اجرایی سفر را میراث فرهنگی عهده دار شده است و ما نیز باید به آن ها کمک کنیم و  از این صنعت پولساز جهان در استان خودمان  استفاده کنیم.


سیروس شفقی تاکید کرد: رتبه بندی رشت در  جذب گردشگری سال قبل رتبه اول بود و این مستلزم این است که با فراموشی خسارت برف و با قدرتی که در رفع آن ها می توانیم داشته باشیم بر مشکلات فائق خواهیم آمد. اکنون نیز همه کارهای تعریف شده خودمان را داریم و با جدیت بیشتر کارها بهسامان می شود.

فرماندار رشت با اشاره به درخواست ها و انتقادات حضار در جلسه  در یک جمع بندی نهائی ابراز داشت: تامین آرد  مکفی در دستور کار ما قرار دارد، تامین اسکان مسافران در مدارس مستعد روستایی می تواند بررسی شود. کیوسک های راهنمایی و خط کشی ها مورد تاکید ما است، یکسان سازی راهنمای مسافران، نصب بنرهای اجرایی خدمات سفر، ورود و خروج گردشگران در هتل ها  نیز باید تاکید شود. وی افزود: همکاری لازم در برنامه ها و جشنواره های میراث فرهنگی انجام شود که این برنامه ها در بخش های مختلف شهر جانمایی شده است. در ورودی شهرهای ما سرعت گیرها زیادی را شاهد هستیم  می توان با کارشناسی بخشی از آن ها کاهش پیدا کند. اورژانس هم باید تدابیر لازم را داشته باشد و اسکان چادرها هم توسط هلال احمر می تواند در جلب توجه مسافران موثر باشد.

شفقی در پایان اظهار داشت: ما سال آینده انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و دشمنان سعی دارند مشارکت مردم در انتخابات کاهش پیدا کند، اقدامات ما در همین سفرهای نوروزی در جلب توجه مردم برای حضور در انتخابات بسیار دارای اهمیت است و همه باید برای جلب توجه شهروندان و مسافران اقدام کنیم. /گیل خبر

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار