امام‌جمعه قزوین:
امام‌جمعه قزوین با اشاره به نقش مخرب «ربا» در سلامت اقتصادی جامعه، گفت: نظام ربوی امنیت اقتصادی جامعه را به نابودی می‌کشاند.
کد خبر: ۳۸۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 21 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای بسیج اصناف و بازاریان که ظهر امروز  سه شنبه  در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: بازاریان ما از گذشته در حوزه دینی و فقهی دغدغه‌مند بوده‌اند و این مهم در رونق کسب و کار آن‌ها بسیار مؤثر بوده است.
وی با اشاره به سوابق مبارزاتی بازاریان و حمایت آن‌ها از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بازاریان در حمایت از آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی نقش مؤثری را ایفا کردند و در میدان مبارزه علیه رژیم شاه حضور جدی و فعالی داشتند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: بازاریان و کسبه همواره در جلسات بزرگان و علمای دین حضور فعالی داشتند تا با اصول فقهی کسب و کار آشنایی بیشتری پیدا کنند چرا که معتقد بودند رعایت کامل اصول دینی و فقهی، برکت را در زندگی آن‌ها افزایش می‌دهد.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: در نگاه دینی اعتقاد این است که همه رزق‌ها نزد خداوند است و اگر انسان‌ها رسالت اصلی خود که همان عبادت است را به درستی انجام دهند، رزق الهی شامل حالشان می‌شود.
وی افزود: نگاه یک بازاریِ مسلمان به رزق، روزی، معیشت و اقتصاد با نگاه غیر مؤمن و غیر مسلمان تفاوت اساسی دارد و مؤمن هیچ‌گاه نمی‌تواند فعالیت‌های خود را بر اساس نظام ربوی برنامه ریزی کند.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: مؤمن معتقد است که نظام ربوی به هیچ عنوان مورد تأیید خداوند نیست و جامعه را به نابودی می‌کشاند اما آن چیزی که مورد تأیید خداوند است و برکت می‌آورد، زکات، خمس و انفاقات مستحبی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند ‌فرموده اگر انسان‌ها اعتقاد به قرض‌الحسنه داشته باشند و به آن عمل نمایند، یقیناً مالشان چند برابر می‌شود.
وی عنوان کرد: یکی از رسالت‌های مهمی که بسیج اصناف باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کند، توسعه نگاه‌های دینی، فقهی و انقلابی در بین نسل جدید است تا همه به اصولِ کارِ تجارت و کسب و کار دینی ملتزم باشند.
 امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: قرآن تأکید کرده است که ربا هیچ‌گاه مال شما را اضافه نمی‌کند، بلکه آفتی است که برکت مال شما را از میان می‌برد و آن مال باعث وبال انسان‌ خواهد شد.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که علمای دینی مخالف ربوی بودن نظام بانکی هستند، اظهار کرد: ربا نقش مخربی در سلامت اقتصادی جامعه دارد و جامعه را به انحراف خواهد کشید و باید نظام بانکی ما اصلاح شود.
در ابتدای این دیدار برخی از نمایندگان اصناف گزارشی از مشکلات و چالش‌های خود در بازار ارائه کردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
شاه هم سالهای اخر از این خرفا میزد ایا ربا امروز به سیستم بانکی اومده با از اول بوده؟ اگر بوده پس مثلا علما این 38 سال کجا بودند؟ در خواب غفلت؟ پس چرا حکم حرمت جهاد علیه بانکها و بیرون کشیذن پولها صادر نمیشود؟ سیابازی بسه!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار