تابناک: در چند سال اخیر به گفته کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزيستي استان اصفهان با رشد خشونت های خانگی در اصفهان مواجهیم که بیشترین خشونت ها همسر آزاری و کودک آزاری است.
کد خبر: ۳۸۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 21 February 2017
تابناک اصفهان: در چند سال اخیر به گفته کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزيستي استان اصفهان با رشد خشونت های خانگی در اصفهان مواجهیم که بیشترین خشونت ها همسر آزاری و کودک آزاری است.
 
عباس توفیقی در این ارتباط  اظهار کرد: عنوان کودک آزاري معمولا براي افراد زير 18 سال بكار مي‌رود و براي زنان البته بر حسب شرایطی که وجود دارد،‌ سن زير 30 سال در مورد خشونت خانگي مد نظر قرار دارد.
 
وی با اشاره به اينكه علاوه بر آزارهای جنسی و آزارهای روانی، غفلت نيز از مولفه‌های کودک آزاری است، گفت: عدم توجه به فرزند نوعی کودک آزاری است و یکی از آثار آن، ایجاد شرایط ناخرسندی در سن بزرگسالی است.
 
کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزيستي استان اصفهان اظهار کرد: مرکزی با نام مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، در بهزیستی داریم، که این مرکز شامل سامانه تلفني 123 نيز است که عموما گزارشات آن در مورد کودک آزاری است. اما درحقیقت مداخله ما در 123، مداخله برای خشونت‌های خانگی یا مداخلاتی در رابطه با خودکشی و مانند این‌هاست.
 
توفیقی گفت: شماره تماس 123 به صورت شبانه روزی پاسخگوی تلفن‌های مردم است و در کنار آن اورژانس اجتماعی سیار نيز فعاليت مي‌كنند كه همواره با متخصصصان آموزش ديده آماده مداخله در آسيب‌هاي گزارش شده هستند.
 
وی خط قرمز در حوزه‌های مداخله‌ای را، کودک آزاری دانست و گفت: حساسیت زيادي بر روي اين موضوع است و در صورتی که مددکار و تیم درمانی فکر کنند که کودک مورد حجم زیادی از آسیب قرار داد با حکم قضایی او را از والدين يا افرادي كه كودك را مورد آزار قرار داده‌اند جدا مي‌كنند.
 
کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزيستي استان اصفهان اظهار کرد: خدمات ما بیش‌تر خدمات حمایتی و خدمات روانی اجتماعی قبل از مداخلات قضایی- انتظامی انجام مي‌شود. نقش ما در حوضه اجتماعی این است که قبل از ورود به عرصه قضایی- انتظامی، بتوانیم با مداخلات روانی اجتماعی آن را کنترل کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار