کد خبر: ۳۸۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹ 20 February 2017
تابناک گیلان / معصومه ابتکار، روز گذشته در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست گفت: با حضور گروه‌های مختلف کار کارشناسی روی این موضوع صورت گرفت تا بتوانیم تعطیلات آموزش و پرورش را در طول سال توزیع کنیم. وزارتخانه آموزش و پرورش نیز بر این موضوع تاکید دارد. علاوه‌بر این رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز از این موضوع استقبال می‌کند چون از نظر ایشان در صورت توزیع تعطیلات در طول سال ایرانی‌ها فرصت بیشتری برای گردشگری و بازدید از میراث فرهنگی کشور دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه لایحه اصلاح تقویم آموزشی مدارس به تصویب هیات‌وزیران رسیده و تقدیم مجلس شده است، گفت: اگر تعطیلات زمستانی داشته باشیم، فشار آلودگی در دی‌ماه در کلانشهرها کاسته می‌شود. او همچنین گفت: طی این لایحه خواسته شده تا اختیار تعطیلات مدارس به دولت داده شود.

اواخر بهار امسال بود که هیات دولت با تصویب یک برنامه جامع ۲۷ ماده‌ای موسوم به «کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها»، برای نخستین بار موضوع «اصلاح و تنظیم مجدد تقویم تعطیلات کشور» را رسما در دستور کار قرار داد. براساس این مصوبه هفت وزارتخانه و دو سازمان زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری، موظف شدند با تشکیل یک کارگروه از نیمه شهریور ماه امسال، مطالعه مفصل برای «کاهش ایام و ساعات کار و تحصیل در طول هفته» را آغاز کنند و نتایج مطالعات را حداکثر ظرف سه ماه، برای تصمیم‌گیری و اقدام نهایی به هیات دولت ارائه دهند. کارگروه مذکور همچنین مکلف شد بسته «مدیریت تقاضای سفر» با هدف کاهش سفرهای درون‌شهری بابت کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهرهای بزرگ ارائه کند. برای این منظور، «کاهش ایام کار هفته در کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی» و همچنین «کاهش روزها و ساعات تحصیلی مدارس» به صراحت از جانب هیات دولت در متن مصوبه قید شد.

هیات دولت در جلسه ۲۵ آبان‌ماه سال جاری نیز پیشنهاد «اصلاح تقویم آموزشی کشور» را مورد تایید قرار داده بود و به همین منظور «لایحه لغو قانون بازگشایی مدارس در اول مهرماه هر سال» با درخواست قید دو فوریت برای طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب و همزمان مقرر شد وزارت آموزش و پرورش «طرح تقویم جدید تقویم آموزشی کشور» را پس از تایید کارگروه کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها برای تصویب نهایی به هیات‌وزیران ارائه کند تا در قالب لایحه به مجلس برود. پیش از این نیز موضوع تعطیلات زمستانی مدارس در سال ۷۵ مطرح شده بود که البته به‌دلیل ناپخته بودن آن بایگانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار