کد خبر: ۳۸۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲ 20 February 2017
تابناک / افشین عزیزی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر شدت بارش برف، از غروب جمعه گذشته برق برخی مشترکان قطع شده بود که تا اواخر امشب، برق ۲۳۰ هزار مشترک وصل شده است.
 
وی اظهار کرد: در حال حاضر برق تمامی روستاهای استان وصل و مشکل در این بخش تقریبا رفع شده است مگر مشترکانی که به صورت موردی برق آنها هنوز وصل نشده که با اعلام مشکل به اکیپ های برقرسانی، بلافاصله برای رفع مشکل آنها اقدام خواهد شد.
 
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان وصل برق ۲۳۰ هزار مشترک استان طی ۴۸ ساعت را کاری بی نظیر خواند و اظهار کرد: با تلاش بی وقفه و شبانه روزی اکیپ های برقرسانی، این کار بزرگ انجام شده است.
 
عزیزی از مردم خواست هنگام برفروبی ، برف بام خانه ها را روی کابل ها و شبکه های برق نریزند چراکه سقوط برف بر روی کابل ها ، موجب قطعی برق می شود.
 
وی ادامه داد: به دلیل بروز این مشکل، اکیپ های برقرسانی در برخی مناطق استان، تا شش بار برای وصل برق آن منطقه مراجعه کرده اند.
 
وی با اشاره به قطع آب شرب تعدادی از مشترکان اظهار کرد: در آب شرب نیز اکنون مشکلی نداریم و آب شرب ۲۶ هزار مشترک استان که قطع شده بود، در حال وصل است و تا ساعاتی دیگر، آب تمامی مشترکان روستایی وصل می شود.
عزیزی به وضعیت راه های استان نیز اشاره و بیان کرد: تمامی راه های شریانی و اصلی استان باز است و فقط تعدادی از راه های کوهستانی روستایی در شهرستان سیاهکل واقع در شرق گیلان مسدود است که راهداران برای بازگشایی آنها اهتمام دارند.
وی گفت: در بخش مدیریت شهری، برفروبی محورهای اصلی تمام شده و فردا (دوشنبه) برای برفروبی کوچه ها اقدام می شود اما شهروندان نیز باید در این ارتباط همیاری لازم را داشته باشند.
بارش برف که از پنجشنبه گذشته از غرب استان شروع شد و بتدریج نواحی مرکزی و جلگه ای را فراگرفت، ارتفاع آن در رشت و برخی مناطق جلگه ای این شهرستان به یک متر و ۱۰ سانتیمتر هم رسید و در ارتفاعات بین یک و نیم تا ۲ متر گزارش شده است.
این بارش ها که با تندباد ۴۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت همراه شد، مشکلاتی را در زیرساخت ها بویژه برق، آب و راه ایجاد کرد.
گیلان یک میلیون و ۳۳۰ هزار مشترک برق و افزون بر ۲۷۷ هزار مشترک آب روستایی دارد. ۵۵۳ راهدار نیز در قالب ۳۷ اکیپ راهداری برای مقابله با مشکلات ناشی از بارش برف سنگین در جاده های استان مستقر هستند.
از ظهر دیروز (شنبه) آسمان گیلان صاف شده ولی اداره کل هواشناسی اعلام کرده که تا سه شنبه هفته جاری، یخبندان در استان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار