کد خبر: ۳۷۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 18 February 2017
تابناک گیلان / پرک های برف از صبح جمعه ۲۹ بهمن با موسیقی گه تند و گه آرام باد بر سر و روی بندر و ماسه ها ، فانوس دریایی ، موزیک جیگا ، بوستان ساحلی ، پل قدیم غازیان، تالاب انزلی ، کاخ موزه و درختان سرو و کاج و ماگنولیا و نمادها و تندیس های شهر نشست.
 
برف شاخه ها و برگ های درختان را با تور سپید زینت داد و کولاک برف پرندگان تالاب بین المللی انزلی را به پناه گرفتن در میان نیزارها و برگ های لاله های تالابی واداشت .
 
اما کاکایی ها که با باد و کولاک نیز اخت شده اند، بر نرده های پل به انتظار دستان مهربانی که برای پاشیدن خرده نان ها می آیند، نشستند .
 
شالیکاران که چشم انتظار بهار و موسم کشت و کارند، از بارش نعمت بر خاک شالیزارها که نوید دهنده سالی پر آب برای آنها خواهد بود، خشنود شدند.
 
وزش باد شدید شمال غربی که در ساعاتی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت نیز رسید، فعالیت های تخلیه و بارگیری از کشتی به خودروهای حمل و نقل را تعطیل کرد.
 
کارگران روز مزد پاروهایشان را آماده کرده اند تا با سنگین شدن برف، نان خود را با روفتن شیروانی های خانه های مردم بدست بیاورند.
پر ریزی مرغان سپید هوایی بر زمین ، ذوق جوانان و نوجوانان را برای گشت و گذار ، ساخت آدمک های برفی و تهیه عکس و فیلم از بارش و برف بازی با دوستان بر انگیخت. بسیاری در برف و سرما در کنار بخاری ها به استراحت و نوشیدن استکانی چای و گپ و گفتهای خانوادگی و فضای مجازی سرگرم شدند اما امدادگران و نیروهای عملیاتی ، پرستاران ، پزشکان ، نیروهای پلیس ، پاکبان ها و نیروهای شهرداری، رانندگان خودروهای عمومی ، در برف و کولاک نیز انجام وظیفه و خدمات رسانی را متوقف نکردند.
به باور قدیمی ها در چله کوچک که بنا به تقویم رسمی از یازدهم ماه بهمن تا شب اول اسفند است، هوا بیشتر از هر زمانی سرد می‌شود و آمدن برف و کولاک محتمل است؛ به قول قدیمی ها چلّه کوچک به چلّه بزرگ می‌گوید: اگر پشتم بهار نبود، چه کارها که نمی‌کردم!
بارش برف و وزش باد که از صبح جمعه آغاز شده بود تا غروب جمعه در شهرستان ساحلی انزلی سنگین و مشکل ساز نشد.
برف گرچه زیباست اما سالخوردگان ، بیماران ، مسافران ، دانشجویان مقیم خوابگاه ها ، بیماران و مادران منتظر تولد نوزاد ، تهی دستان و ساکنان خانه های فرسوده را دل نگران می کند ، آنان را در مواقع نیاز دریابیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار