کد خبر: ۳۷۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 17 February 2017
تابناک / محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بسیاری از زیرساخت‌های کشور نیازمند سرمایه‌گذاری وسیعی برای رفع آسیب‌ها و فرسودگی‌هاست.

نوبخت شب گذشته در نشستی با مدیران گیلان در استانداری بیان داشت: خوشبختانه این ایام نزولات جوی و رحمت الهی به همه هموطنان از سوی خداوند نازل شده و آن نگرانی‌هایی را که ما برای منابع آب بویژه در فصل تابستان داشتیم، با این حجم نزولات تقلیل یافت.

وی افزود: چون در زمان کوتاهی این همه نرولات جاری می‌شود، خساراتی را هم همراه دارد، دو امر می‌تواند کمک کند تا از آن نعمت‌ها استفاده کنیم و از این نغمت‌ها و آسیب‌ها در امان بمانیم، نخست اینکه بتوانیم مدیریت شایسته و پیشگیرانه‌ای داشته باشیم و بحث بعدی اگر خسارتی وارد شد، بتوانیم در جهت جبران آن اقدام کنیم.

نوبخت ادامه داد: این در شرایطی است که بسیاری از زیرساخت‌های کشور نیازمند به یک سرمایه‌گذاری وسیعی برای رفع آسیب‌ها و فرسودگی‌هاست.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر همکاران پر تلاش من در هیات دولت در استان‌های مختلف جهت پیگیری طرح‌های عمرانی و همچنین در راستای آسیب‌ها و مشکلات وارده حضور یافتند؛ بنده هم توفیق داشتم در یکی دو هفته گذشته به استان‌های مختلف سفر کنم.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: فرصتی فراهم شد تا با حضور استاندار گیلان و مدیران دستگاه‌های اجرایی جلسه‌ای تشکیل داده ایم تا بتوانیم اتفاقاتی که در برف گذشته رخ داد و آسیب‌هایی به گیلان وارد شد را برآورد کنیم که این آسیب‌ها به طور عمده در دو منشأ برای هموطنان گیلانی مشکل ساز شد.

به گفته نوبخت، نخست نیازمند تجهیزات بیشتری در زمینه ماشین آلات موثر رفع موانع برفی و برف‌روب بودیم که خوشبختانه تصمیمات خوبی اتخاذ شد تا بتوانیم نسبت به خرید ماشین‌‌آلات موردنیاز در روزهای آینده و یک ماه باقی مانده پایان سال اقدام کنیم همچنین بخش دیگر نسبت به خساراتی بود که در خطوط انتقال برق بوجود آمده و محاسباتی از سوی مدیران مرتبط ارائه که توافق شد بتوانیم نسبت به بازسازی و رفع فرسودگی‌ها در مدت کوتاهی عمل کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه‌ها با همین امکانات محدود هم آماده هستند، اینجا به مدیران استان‌ها اعلام می‌کنم که از همه ظرفیت بخش خصوصی به عنوان اجاره ماشین آلات و دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت مواقع بحرانی استفاده کنند، هر مقدار اعتبار لازم است دولت پرداخت می‌کند بنابراین علاوه بر دستگاه‌ها و امکانات دولتی با اجاره از بخش خصوصی بحران را مدیریت کنند.

نوبخت اضافه کرد: مدیران از طرف سازمان برنامه و بودجه این اجازه قانونی را دارند که هر مقدار برای رفع مشکلات مردم نیازمند باشد، از امکانات بخش خصوصی بهره‌مند شوند.

استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: در بخش زیرساخت ها بویژه شبکه های برق ، نواقص و فرسودگی هایی که از سال های گذشته برجای مانده ، وجود دارد و انتظار داریم تخصیص اعتبارات مورد نیاز شتاب گیرد.

محمدعلی نجفی به فرسودگی و عمر بالای ماشین آلات استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: سن ماشین آلات استان در ابتدای دولت یازدهم بیش از 23 سال بود که با بهره گیری از اعتبارات حوادث سال 93 ، توانستیم بخشی از ماشین آلات را ترمیم و نوسازی کنیم.

وی ادامه داد: تلاش ما این است تا نعمت برف، باعث ایجاد شور و نشاط بین مردم شود ولی متأسفانه برخی در آستانه برگزاری انتخابات، سفیدی برف را سفید نمی بینند.

نجفی همچنین به مشکلات موجود در ساماندهی زباله و پسماند بخش سراوان رشت اشاره و اظهار کرد: علیرغم تلاش های شکل گرفته در این مدت، با نزدیک شدن به فصل گرما امکان افزایش مشکلات مردم در این منطقه وجود دارد که نیازمند حمایت های بیشتر در تسریع این پروژه هستیم.

استاندار گیلان به اقدامات صورت گرفته در نهضت آسفالت راه و آب روستایی در دولت یازدهم نیز اشاره و اضافه کرد: علاوه بر رشد چشمگیر استان در تمامی شاخص ها نسبت به ابتدای دولت در راه روستایی، 14 درصد از میانگین کشوری عقب بودیم که در حال گذر از میانگین کشوری هستیم.

نجفی با اشاره به جذب سقف تعیین شده از سوی دولت در تسهیلات رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: 470 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان به واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت شد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان در بخش های صنعتی و کشاورزی، انتظار ما این است تا اعتبارات بیش تر از سقف به گیلان اختصاص یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار