کد خبر: ۳۷۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳ 17 February 2017


 
تابناک / محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در حاشیه واگذاری دو هزار و ۱۲۰واحد مسکن مهر در لنگرود در جمع خبرنگاران افزود: ارزاق عمومی به حد کافی، ذخایر آرد و نان برای چندین ماه و سوخت از قبیل بنزین، سی ان جی ، نفت سفید و گازوئیل به صورت فراوان وجود دارد و نیروگاه های پشتیبان گازی استان هم فعال هستند.وی افزود: ذخایر استان برای بحران های خیلی بزرگتری تامین شده و باید همه همکاری کنند این برف که نعمت و رحمت الهی است، به فرصت تبدبل شود و مردم از آن لذت ببرند.
 
استاندار گیلان با اشاره به برگزاری جلسه های متعدد مدیریت بحران پس از پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود توده هوای جدید سرد و بارش زا به استان ادامه داد: این جلسات با حضور مدیریت جدید راهداری در استان و با حضور فرمانداران و همه مدیران اجرایی به مسئولیت مدیریت بحران استان در استانداری تشکیل شده و زمینه های لازم برای خدمات رسانی به شهروندان فراهم است.
به گفته نجفی، دیشب هم آخرین جلسه با همه فرماندهان نظامی ، انتظامی ، ارتش و نیروی دریایی استان که دارای امکانات لجستیک و پشتیبانی هستند، تشکیل شد و همه اعلام آمادگی کردند که امکانات خود را در صورت نیاز ، به میدان بیاورند.
وی افزود: چون وسعت برف پیش بینی شده توسط هواشناسی ، از برف نیمه بهمن ماه جاری بیشتر است، به همین منظور در مکان ها و راه های مختلف اکیپ هایی مستقر هستند تا اوضاع را در کنترل بگیرند.
نجفی ادامه داد: به مردم سفارش می کنم مسئولان و مدیران اجرایی را همراهی و از بیرون آوردن خودروهای تک سرنشین خودداری کنند تا روند خدمات رسانی به عموم مردم، با مشکل روبرو نشود.
وی نقش مردم در همکاری و همیاری با نهادهای خدمات رسان را موثر و با اهمیت خواند و گفت: استان آماده است و بخش های مختلف راه ، راهداری و شبکه های برق ، آب ، گاز و سایر بخش ها و مدیران شهری در آمادگی کامل هستند تا مشکلات احتمالی را برطرف کنند.
استاندار گیلان از رسانه ها نیز خواست که در کنار اطلاع رسانی صحیح، برف را که سفید است، سفید ببینند و به عنوان یک نعمت با آن برخورد کنند.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارش زا به منطقه از غروب امروز است که بر این اساس شرایط برای بارندگی و وزش باد (در بعضی نقاط شدید) ، بتدریج بارش برف و در پاره ای نقاط کولاک برف مهیاست. این شرایط تا بامداد شنبه ادامه داشته و بتدریج از سمت غرب استان کاهش ناپایداری و ابر پیش بینی می شود.
بر این اساس آسمان امروز استان کمی ابری تا نیمه ابری، طی عصر و شب رشد ابر، وزش باد (در بعضی نقاط شدید)، بارندگی بتدریج بارش برف بوده و برای فردا (جمعه) نیز آسمان ابری و مه آلود، بارش برف ، وزش باد (بعضی نقاط شدید) و کاهش دما پیش بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار