شهردار رشت:
تابناک / بارش برف هفته گذشته در گیلان به‌ویژه شهر رشت، پیامدها و آثار متعددی را به همراه داشت، از قطع برق و مسدود شدن راه‌ها که بگذریم، از انتقادهای متعدد برخی مدیران از یکدیگر، گلایه‌های استاندار از برخی دستگاه‌ها و البته استعفای یک مدیرکل.
کد خبر: ۳۷۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲ 11 February 2017
تابناک / بارش برف هفته گذشته در گیلان به‌ویژه شهر رشت، پیامدها و آثار متعددی را به همراه داشت، از قطع برق و مسدود شدن راه‌ها که بگذریم، از انتقادهای متعدد برخی مدیران از یکدیگر، گلایه‌های استاندار از برخی دستگاه‌ها و البته استعفای یک مدیرکل.

در این میان اما اظهارات محمدصادق حسنی نماینده رشت در مجلس در بخش خبری گیلان و متعاقب آن واکنش مکتوب محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت به سخنان نماینده رشت به تیتر اول رسانه‌های استان بدل شد. اتفاقی که علاوه بر فضای خبری، در میان فعالین سیاسی و اجتماعی هم مباحث مختلف و اظهارنظرهای متعددی را پدید آورد.

 

photo_2017-02-10_20-42-20

 

برخی سخنان حسنی نسبت به عملکرد شهرداری را نادرست و قضاوتی عجولانه دانستند و برخی هم به ادبیات نامه شهردار رشت به نماینده یک شهر در مجلس، انتقاد کردند.

دقیقا یک هفته بعد از آغاز بارش برف در گیلان، محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت، میهمان گیل نگاه بود. حاصل بیش از دو ساعت حضور او، گفت‌و‌گویی مفصل شد که بخشی از آن به ماجرای مباحثه اخیرش با نماینده رشت مربوط شد.

شهردار رشت با بیان این‌که قطعاً ایراداتی به عملکرد شهرداری در جریان مدیریت برف وارد است، گفت: حالا که روزهای بحرانی گذشته است، بررسی عملکرد دستگاه‌های مختلف نشان می‌دهد که کدام ارگان فعالیت بهتر و موثر داشته است.

ثابت‌قدم با ذکر این توضیح که من هم می‌توانم اعلام کنم که مشکلات شهر متعلق به سه دهه قبل بوده و به من به ارث رسیده است اما باید بپذیریم من متولی آن لحظه و بحران ایجاد شده هستم که وظیفه من پاسخگو بودن و حل مشکل آن زمان است و مهم‌تر از همه این‌که در مشکلات باقی نمانم و دفاع و حمله بی‌دلیل نکنم.

ثابت‌قدم در پاسخ به گیل نگاه درباره نقدهای مطرح شده نسبت به ادبیات نامه‌اش به نماینده رشت گفت: روز گذشته آقای حسنی توضیح دادند که اظهارات ایشان متوجه شهرداری نبوده و بیشتر متوجه استانداری بود (اینجا بخوانید) اما باید توجه کنیم، وقتی کسی انتقاداتش را اینگونه مطرح می‌کند که در هنگام برف، «شهرداری» خواب است؛ در این هنگام می‌توان به این نتیجه رسید که منظور از چنین بیانی تنها انتقاد از شهردار نیست بلکه انتقاد از ارگانی است که بزرگ‌ترین مجموعه حقوق بگیران را در گیلان دارد؛ من به عنوان شهردار مکلفم از ساختار مجموعه‌ای حدود سه هزار نفری دفاع کنم. اگر انتقاد خطاب به شخص شهردار بود حرفی نیست، اما نمی‌توانیم بگوییم سه هزار نفر خواب بوده‌اند یا زحماتشان را نادیده بگیریم.

شهردار رشت افزود: به هر صورت با توجه به ناراحتی آقای حسنی که طبق گفته ایشان، ناشی از شرایط محیطی و لمس مشکلات مردم در مسیرهای خارج شهر بود و بعدا توضیح دادند که نقدشان خطاب به استانداری بوده است، من هم می‌گویم اگر اشتباهی صورت گرفته و و جسارتی متوجه ایشان شده از این رسانه استفاده می‌کنم و عذرخواهی می‌کنم.

شهردار رشت گفت: از بابت ادبیات تند نامه عذرخواهی می‌کنم اما علاقه‌مندم این سوالات هم مطرح شود که چرا لحن منتقد و منتقدان اینگونه بوده که اگر شهرداری نبود اوضاع بهتر بود یا شهرداری خواب بود؟ چرا تنها این سوی ماجرا دیده می‌شود؟ باید دلیل آن نوع حمله به یک ارگان درست آن زمانی که وسط میدان درگیر حل مشکلات و خدمت‌رسانی است مورد سوال قرار گیرد؟

ثابت‌قدم با تاکید دوباره بر این‌که انگیزه نگارش نامه دفاع از کارکنان شهرداری بوده است ادامه داد: اگر کسی حرمت خانه شما را نگه ندارد ممکن است شما هم با عصبانیت با آن فرد صحبت کنید.

ثابت‌قدم افزود: احترام به نمایندگان مجلس احترام مدنی است اما زحمت‌کشان شهرداری هم بخش کثیری از مردم هستند و با وجود آن‌که مشغول کار هستند اما دیده نمی‌شوند و زحماتشان نادیده گرفته می‌شود و باید توجه کنیم شهرداری هم نهاد مدنی و متعلق به مردم است و وقتی گفته می‌شود شهرداری و آدمهاهایش خواب هستند، یعنی به اعضای شورای شهر که منتخبان مستقیم مردم هستند هم توهین شده است.

ثابت‌قدم در پایان گفت: نباید شهر را سیاست زده و مردم را درگیر هیجانات کاذب کرد، درگیری‌هایی که به گفته این مدیر باعث بی‌ثباتی شرایط برای تمام شهروندان می‌شود. /گیل نگاه

 
 
برچسب ها: شهردار رشت ، ثابت قدم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار