کد خبر: ۳۷۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 09 February 2017
تابناک / مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت امروز(۲۱ بهمن) در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.
 
 

 

محمد حسن پور، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رشت امروز(21 بهمن) در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیای رشت اظهار کرد: نخستین دوره این جشنواره با طراحی اهالی فرهنگ و هنر شهرستان رشت سال گذشته برگزار و امسال برای دومین سال پیاپی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه رشت نیز صاحب جشنواره فجر است افزود: شهر رشت دارای ظرفیت های بی نظیر در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری است و بر این اساس می توان گفت رشت یک کشور فرهنگی است.

 

حسن پور ادامه داد: رویای من در برگزاری این جشنواره فراتر از اینهاست اما باید واقع گرا بوده و مطابق با شرایط حرکت کنیم.

 

وی معرفی رشت به عنوان پایتخت فرهنگی را در گرو همدلی و همکاری دستگاه ها و متولیان فرهنگی دانست و افزود: باید با ایجاد فرهنگسراها، قرائتخانه ها، نمایشگاه ها ضمن تقویت زیرساخت های فرهنگی به تبادل تجربه بین هنرمندان، ارتباط فرهنگی بین هنرمندان و مردم، ایجاد فضای قانونمند جهت فعالیت هنرمندان نیز بپردازیم.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر را گامی کوچک در معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری شهر اعلام کرد و بیان داشت: این جشنواره در سال گذشته با 37 برنامه و 40 غرفه نمایشگاهی طی مدت 10 روز برگزار شد.

 

وی با اشاره به فعالیت 500 هنرمند در دومین جشنواره فجر اضافه کرد: در دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر 65 برنامه شامل 46 برنامه هنری، 14 برنامه فرهنگی و پنج برنامه نمایشگاهی طی مدت 12 روز اجرا شد.

 

حسن پور ارائه دستاوردهای آموزشگاه های آزاد هنری و انجمن های فرهنگی دارای مجوز را هدف برگزاری این جشنواره اعلام و اظهار کرد: 14آموزشگاه موسیقی به مدت هفت شب به اجرای برنامه پرداختند که مورد استقبال عموم شهروندان قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: همچنین سه آموزشگاه سینمایی وسه آموزشگاه نمایش در این مدت  11اجرای صحنه ای،12 اجرای پلاتو و 10 اجرای نمایش خیابانی را در معرض دید عموم قرار دادند.

 

در پایان این جشنواره از 77 هنرمند برگزیده این جشنواره با اهدای تندس و لوح تقدیر تجلیل شد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار