کد خبر: ۳۷۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 06 February 2017
تابناک / صبح دیروز ، هفدهم بهمن ماه، صد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر رشت در عمارت مرکزی شورا برگزار شد.

تاکید بر خرید ماشین آلات لجستیک در بودجه سال آتی،  کمک ۹۰میلیون تومانی به سپاه جهت اعزام راهیان نور، انتشار تعرفه عوارض سال جدید در زمان مهلت قانونی، کمک ۵۰ میلیون تومانی به هیات شطرنج در برگزاری مسابقات شطرنج خزر و… از موارد بررسی شده در جلسه امروز شورا بود.

 

176-16

 

دستگاه های لجستیک شهرداری به روز نیست

مسعود کاظمی، رئیس شورای شهر رشت ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: صد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر را با نام و یاد خدا آغاز می کنیم.

وی با اشاره به ۱۹بهمن و سالروز  روز نیروی هوایی ، این روز را به همه جان برکفان سرافراز  نیروی هوایی تبریک گفت.

کاظمی همچنین جشن های پیروزی انقلاب را تبریک گفت و افزود: ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی است. بدون شک پیروزی انقلاب اسلامی  معجزه ای الهی بود که به دست بزرگ مردی از سلاله  پاک رسول الله به انجام رسید. و چشم امید مظلومان و مستضعفان  جهان را به خود خیره ساخت.

رئیس شورا ضمن پاسداشت یوم الله ۲۲بهمن اعلام نمودند به جهت بیعت با آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و میثاق با ولایت  فقیه از تمام مردم ولایی شهر رشت  خواست در راهپیمایی ۲۲ بهمن با اتحاد و همبستگی همگام با مسئولان بار دیگر اتحاد را به رخ جهانیان نشان دهند.

مسعود کاظمی با اشار ه به بارش نعمت الهی و بحران پیش آمده گفت: مجموعه شورا و مدیریت شهری تلاش نمودند تا با رفع مشکلات از حجم بحران پیش آمده بکاهند.

رئیس شورا همچنین گفت: اعضای شورا قبل و در حین بارش برف و در روز بحران با تشکیل ستاد بحران و همچنین حضور در محلات تلاش کردند تا مشکلات  مردم را با هماهنگی با دستگاه های مجری رفع نمانید.

وی ضمن انتقاد از نگاه غیر منصفانه برخی رسانه ها از نشست بحران شورای شهر تاکید کرد: البته آنچه مشخص بود در این روزها نشان داد مدیریت شهری توان رفع بحران را ندارد و علت اساسی آن عدم به روز بود دستگاه های لجستیگ و ماشین های برف روب و … است.

کاظمی افزود: برفی یک روز بارش داشت، نشان داد اگر خدای نکرده بحرانی همچون پلاسکو در رشت اتفاق بیفتد، مدیریت شهری به کندی می تواند رفع بحران نماید. رئیس شورا با اشاره به بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آتی، تاکید کرد: لازم است در بودجه سال آتی خرید دستگاه های جدید بخصوص خرید نردبان آتش نشانی کد دار شود.

رئیس شورا همچنین به فیلم پخش شده از عملیات آتش نشانی رشت در اطفای حریق که در فضای مجازی پخش شده، عنوان کرد: این فیلم  از نمای اصلی ساختمان گرفته شده و نشان دهنده تلاش و عملیات آتش نشانان مانیست. البته مشکل نقص در منبع تغذیه آب وجود داشت ولی آتش نشانان ما آمادگی لازم را در حادثه داشتند.

انتشار تعرفه عوارض سال آتی با تلاش شورای شهر

رئیس شورا همچنین به تلاش مجموعه شورای شهر اعم از اعضای محترم و کارکنان زحمت کش شورا در بررسی و تصویب تعرفه عوارض سال آتی گفت: با توجه به ایراداتی که فرماندار محترم به برخی از بندهای تعرفه داشت، با جلسات متعدد و با تلاش مجموعه تا پاسی از شب تمامی ۵۴ موردی که مورد نظر فرماندار محترم بود، مجدد بررسی و طبق قانون عمل گردید و با توجه به اینکه تا ۱۵ بهمن  فرصت انتشار این تعرفه را داشتیم، در شرزایط جوی هوا تلاش شد به موقع این تعرفه منتشر شود.

مسعود کاظمی تاکید کرد: می باید سالهای گذشته هم این انتشار صورت می گرفت ولی با توجه به کوتاهی مدیریت شهری، با وجود بحران برف تلاش نمودیم تعرفه مصوب شورا که مورد تایید فرمانداری هم قرار گرفت منتشر شود زیرا در غیر اینصورت ناچار بودیم بر مبنای همان تعرفه سال گذشته عمل نماییم.

رضا رسولی هم با اشاره به تلاش مدیریت شهری و شورا در رفع بحران برف گفت: بحران چیزی نیست که در روز ایجاد مشکل به فکر رفع آن باشیم. ضمن اینکه مجموعه ای از دستگاه ها می باید در ستاد بحران در رفع بحران کمک نمایند و لازمه آن تشکیل جلسات پیش از ایجاد بحران است تا همه دستگاه های درگیر از قبل آمادگی لازم را در روز بحران داشته باشند تا اینگونه غافلگیر نشوند.

محمود باقری، عضو شورا با ارسال نامه ای به رئیس شورا خواست تا شهردار را به صحن شورا دعوت نموده و از وی توضیح بخواهد کدام یک از اعضای شورا ضد توسعه، نا آگاه و باج بگیر هستند؟!

وی تاکید کرد: حاشیه سازی های شهردار و توهین به جایگاه شورا نابخشودنی است. از ریاست شورا می خواهم پیگیر حاشیه های ایجاد شده از سوی شهردار باشند.

رضا موسوی روزان هم از زحمات نیروهای خدمات شهری و اعضای شورا در برف روبی و رفع بحران تقدیر کرد و گفت: نقد برخی نمایندگان در موضوع بحران در جای خود قابل بررسی است ولی انتقاد در جای خود خوب است ولی باید همه ما مسئولان دست به دست هم دهیم تا مشکل رفع گردد.

موافقت با کمک ۹۰میلیون تومانی برای راهیان نور

همچنین لایحه کمک ۹۰میلیون تومانی به فرماندهی سپاه جهت اعزام راهیان نور  از ردیف کمک به سازمان فرهنگی ورزشی بررسی شد.

فرهاد شوقی با اشاره به کمک های هرساله شورا برای مسافران راهیان نور گفت: سالهای قبل جداگانه به بسیج های دانشجویی  کمک می شد. انتظار می رود به دانشگاه ها هم کمک گردد.

عباس صابر نیز گفت: امسال در کد بودجه مبلغ ۶۰ میلیون تومان پادار شده بود و از شهرداری خواسته بودیم که دیگر لایحه به شورا بفرستد . این موضوع بررسی شودکه ایا این کمک جدای از این لایحه است؟ و اگر آن کد بودجه در همین راستا هزینه شده است، چرا دوباره لایحه جداگانه ارسال شده است؟

کارگرنیا نیز تاکید کرد: با توجه به اینکه هرساله نهادهای دیگری هم درخواست چنین کمکی برای راهیان نور دارند، پیشنهاد می شود پرداخت این مبلغ مشروط باشد بدین نحو که دیگر نهادها متقاضی نیز از ردیف همین لایحه پرداخت گردد.

 در نهایت همه اعضای شورا با دو فوریت با پرداخت ۹۰ میلیون تومان به سپاه برای  اعزام راهیان نور موافقت کردند.

موافقت با یک سوم لایحه کمک به تیم شطرنج

همچنین لایحه کمک یک میلیارد و پانصد هزار ریال برای کمک به تیم شطرنج در برگزاری مسابقات شطرنج خزر بررسی گردید.

رضا رسولی در این زمینه گفت: با توجه به اینکه دیگر هیات های ورزشی هم چنین توقعی را از مدیریت شهری دارند، پیشنهاد می شود با یک سوم رقم لایحه موافقت گردد.

فرهاد شوقی هم گفت: مسابقات برگزار شد و هیات توانست منابع مالی را تامین نماید. پیشنهاد بنده هم کمک یک دهم است. با توجه به مشکلات مالی شهرداری، می باید به دیگر هیات های ورزشی هم کمک گردد.

با توجه به نظر موافق دیگر اعضا و رای گیری، در نهایت با کمک ۵۰میلیون تومانی کمک به هیات شطرنج موافقت گردید.

همچنین کمک ۱۰میلیون تومانی به دانش آموز نخبه جهت اعزام در مسابقات کرده برای ارایه طرح علمی خود موافقت گردید.

گفتنیست، جلسه غیر علنی شورای شهر بعد از بارش برف رشت بدون حضور ۴ عضو شورا برگزار شد. امیرحسین علوی، مجید رجبی و رفیعی نوده و فرهاد شوقی در تصاویر منتشر شده در سایت رسمی شورای شهر رشت حضور ندارند. البته فرهاد شوقی در گزارش شورا نامش به عنوان یکی از حاضرین برده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار