رییس ستاد انتخاباتی رییس جمهور در آستانه به تابناک گفت ؛
تابناک / مهدی کارگر درباره وضعیت و حوادث پیش آمده پس از برف روزهای اخیر به خبرنگار ما اظهار کرد: حوادث طبیعی جزو جدا نشدنی زندگی مردم است و انسان ها در طول زمان یاد گرفتند که چگونه با آن کنار بیایند و خسارت آن را حداقل کنند.
کد خبر: ۳۷۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 06 February 2017
تابناک / مهدی کارگر درباره وضعیت و حوادث پیش آمده پس از برف روزهای اخیر به خبرنگار ما اظهار کرد: حوادث طبیعی جزو جدا نشدنی زندگی مردم است و انسان ها در طول زمان یاد گرفتند که چگونه با آن کنار بیایند و خسارت آن را حداقل کنند.
 
رییس ستاد انتخاباتی رییس جمهور در آستانه تصریح کرد: شهرستان آستانه اشرفیه در جغرافیای استان گیلان از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بوده و موقیعت این شهر از لحاظ راه و رودخانه سفید رود و مذهبی بودن آن می تواند اهمیت  بیشتری نسبت به شهر های دیگر استان ایجاد کند.
 
وی افزود: به کمک امکانات هواشناسی امروزه مدیران می توانند پیشاپیش حجم و شدت حواث طبیعی را براورد کنند ؛ ما تقریبا هر سه سال یک حادثه طبیعی شدید در کشور مان داریم پس لازم است امکانات و تجهیزات را تهیه یا پیش بینی کنیم ؛ هیچ سازمان و نهادی به تنهایی نمی تواند تجهیزات مقابله با حادثه را تهیه کند ولی می تواند با کمک سایر بخش های دولتی و نهادها و بخش خصوصی تجهیزات مورد نیاز را در زمان حوادث تهیه کنند.
 
کارگر ادامه داد: دیگر این جواب برای مردم قابل پذیرش نیست که بگوییم شهرداری دو لودر و دو گریدر دارد! ؛ شهرستان آستانه با دارا بودن پیمانکاران درجه یک و صاحبان معدن شن که هر یک صاحب ده ها ماشین سنگین راه سازی هستند چگونه می توانند از ثروت و امکانات این شهرستان استفاده کنند ولی در زمان بحران ، این امکانات را در اختیار مردم قرار ندهند.
 
وی گفت: سرعت عمل در مواجه با حوادث طبیعی می تواند اثرات مخرب را کاهش دهد ؛ اما اگر امکانات متناسب وجود نداشته باشد عملا مدیریت دیگر معنا ندارد چرا که حادثه اتفاق افتاده و اثر خود را هم بجا گذاشته است ؛ در بارش برف روز پنج شنبه مدیریت بحران شهرستان به استقبال بحران رفتند و نه مقابله با آن  ؛ چرا که اگر حداقل 10کامیون نمک و شن هم روی معابر  اصلی می ریختند حداقل بخش عمده ای از رفت امد مردم را تسهیل می کردند.
 
مشاور مدیرکل سازمان صنعت و معدن گیلان خاطرنشان کرد: ما نمی گوییم که در حوادث طبیعی باید وضعیت عادی باشد ؛ ولی نباید به سمت بحرانی  پیش برویم  ؛ مدیران این شهرستان و استان تجربه برف سال 83با سه متر برف را داشتند ؛ امروز دیگر نباید بگویند ما غافلگیر شدیم!
 
وی گفت: یکی از اعضای محترم شورای شهر آستانه در نماز جمعه این شهرستان می گوید عملکرد ما از شهرهای لاهیجان و رشت بهتر بود! ؛ اگر نمره شما را هم می خواهید بدانید از مردم بپرسید چه نظرشان چیست!
 
 
کارگر در پایان اظهار کرد: چطور می شود که شهردار جوان چاف و چمخاله با کمترین امکانات از پس بحران برف برمی آید اما ما دچار مشکلات جدی می شویم! ؛ باید گفت که متاسفانه استفاده از ظرفیت سمن ها را درک نکرده ایم و سوء مدیریت ها را به گردن کمبود زیرساخت ها انداخته ایم!
 
 
 
گفتنی است که حجت شعانپور معاون عمرانی استاندار گیلان ، در جلسه بررسی مشکلات و معضلات ناشی از بارش برف اخیر وزش باد سنگین و سرعت زیاد بارش را باعث مضاعف شدن مشکلات دانست و افزود: مشکلات موجود نه ازجانب ضعف مدیریتی ، که از ضعف زیرساخت است ، گفت: به دلیل عدم تخصیص اعتبارات در کوچکترین حادثه ها، صدمات بزرگی را تحمل می کنیم!
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار