کد خبر: ۳۷۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 02 February 2017
تابناک / تمامی دستگاه های خدماتی و امدادی به دلیل تداوم بارش سنگین برف در استان گیلان در آماده باش کامل به سر می برند.

بارش برف سنگین که از شامگاه روز پنج شنبه در بیشتر نقاط استان گیلان آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد که موجب ایجاد برخی اختلالات در حوزه راه و برق و... شده است.

این بارش به صورتی بوده که معاون عمرانی استاندار گیلان اظهار کرد: به دلیل بارش سنگین برف و شکسته شدن شاخ و برگ درختان در برخی از مناطق استان و افتادن بر روی سیم های شبکه توزیع برق و ایجاد پارگی، سبب قطعی برق ۷۰ هزار خانوار استان شده است.

حجت شعبانپور بیشترین قطعی برق را در شهرستان های رشت، آستانه اشرفیه، لنگرود، سیاهکل و لاهیجان عنوان کرد و گفت: ۸۰ گروهدر حال تلاش برای رفع این مشکل و وصل شدن برق خانوارهای گیلانی هستند.

همچنین بارش برف سنگین در شهرستان رشت به حدی بوده که سبب شکسته شدن ۶۳ اصله درخت شده و براساس پیش بینی ها و تداوم بارش ها انتظار می رود این تعداد افزایش یابد.

همچنین با توجه به شدت بارش محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز از برخی مناطق شهر بازدید و با بررسی وضعیت از نزدیک دستورات لازم برای رفع مشکلات را صادر کرد.

در حال حاضر تمام ادارات خدماتی و امدادی در آماده باش کامل هستند و همچنین با توجه به قطعی بارش ها در برخی از نقاط استان تاکنون مشکل اساسی و خاصی گزارش نشده است.

لازم به ذکر است که تمامی پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت لغو شده است.

در خصوص راه های اصلی و فرعی نیز رئیس پلیس راه استان گیلان از مسدود بودن محور رشت - قزوین و فومن - سراوان خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا با تلاش همه دستگاه های خدماتی این محور در اسرع وقت بازگشایی شود.

صبح امروز نیز براساس تصمیمات گرفته شده و بارش برف سنگین در رشت کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی به جزء دستگاه های امدادی و خدماتی این شهرستان فعالیت خود را با دو ساعت تأخیر آغاز کردند.

مدیریت ستاد بحران استان گیلان از همه شهروندان خواست تا از تردد غیر ضروری در سطح شهر جدا خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار