در هشتمین جلسه صندوق کار آفرینی امید استان گیلان ؛
تابناک / هشتمین جلسه هم اندیشی روسا و کارشناسان ستاد با حضور محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، ایزددوست مدیرکل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ،سعیدی کیا مشاور استاندار گیلان در امور جوانان ، مدیر صندوق استان ، معاون صندوق استان ، روسای شهرستانها و کارشناسان ستاد در ساختمان مرکزی صندوق این استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 31 January 2017
تابناک / هشتمین جلسه هم اندیشی روسا و کارشناسان ستاد با حضور محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، ایزددوست مدیرکل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ،سعیدی کیا مشاور استاندار گیلان در امور جوانان ، مدیر صندوق استان ، معاون صندوق استان ، روسای شهرستانها و کارشناسان ستاد در ساختمان مرکزی صندوق این استان برگزار شد.

 محمدرضا شیخ الاسلامی مدیر صندوق استان ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین شهادت تعدادی از آتشنشانان زحمتکش در حادثه پلاسکو ، و تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر ، از حضور دو تن از مدیران کل استان محمدی و ایزددوست تشکر و قدردانی نمود و به ارایه آماری از وضعیت پرسنل صندوق ، ساختمانهای اداری شهرستانهای صندوق استان و آمار پرداخت تسهیلات در حوزه های مختلف پرداخت .

شیخ الاسلامی افزود : صندوق گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل ، تاکنون بالغ بر دو برابر تسهیلات اشتغال پرداخت نموده و همچنین در سالجاری اولین موسسه ای بود که شروع به پرداخت تسهیلات ازدواج نمود .

وی یکی از مشکلات صندوق را کمبود نیرو عنوان نمود و افزود : در سفر ریاست جمهوری به استان گیلان به چهار هزار نامه سفر توسط این تعداد کم نیرو در صندوق رسیدگی گردید که از همکاران تشکر می گردد .

مدیر صندوق استان گفت : چند طرح پایلوت روستای بدون بیکار داشتیم که با بازدید استاندار گیلان در جمع اهالی روستاهای اسطلخ جان رودبار و دهنه سر شیجان خمام در حال حاضر یک شور و نشاطی جهت مشارکت روستاییان جهت پیشرفت این طرح ها ایجاد گردیده است و باید بتوانیم از این ظرفیت بوجود آمده استفاده نماییم .

وی از مدیرعامل صندوق و استاندار گیلان به دلیل حمایتهایشان از صندوق استان تشکر و قدردانی کرد .

سعیدی کیا مشاور استاندار گیلان در امور جوانان به دغدغه دولت تدبیر و امید یعنی بحث اشتغال و بهبود فضای کسب و کار پرداخت .

وی افزود : با استقرار دولت تدبیر و امید کارهای خوبی در حوزه اشتغال انجام شد از جمله پرداخت تسهیلات در حوزه روستایی ، قانون رفع موانع تولید و مهمتر از همه بحث برجام بود که به فضای کسب و کار کمک شایانی نمود.

سعیدی کیا یکی از عوامل کمک کننده به بحث اشتغال را اقدامات صندوق کارآفرینی امید دانست و به کارهای بزرگی از جمله طرح هر روستا یک محصول هر خانه یک کارخانه و روستای بدون بیکار اشاره نمود .

مدیرکل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان به ارایه گزارشی از عملکرد مدیریتی خود پرداخت و گفت : در زمان تحویل این پست اداره تعاون رتبه 26 کشور رو نسبت به سایر استانها داشت و در حال حاضر به رتبه 4 ارتقا یافته است.

ایزددوست گفت : ما برای اولین بار توانستیم نرخ بیکاری رو به 11 % برسانیم و همچنین در 6 ماهه اول سال بر اساس گزارش مرکز آمار برای اولین بار نرخ بیکاری ما تک رقمی گردید .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن ابراز خوشحالی جهت حضور در این جلسه و تشکر از مدیر صندوق استان ، وجود مدیران و کارکنان جوان و تحصیل کرده را نقطه مثبت صندوق دانست و افزود : یکی از عوامل موفقیت صندوق وجود مدیرعامل خوب صندوق می باشد که در آینده از ایشان بیشتر خواهید شنید.

وی به بحث دیگری اشاره کرد و افزود : وجود و نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در انقلاب اسلامی ایران خصوصاً از سال 68 به بعد یعنی در دوره سازندگی بسیار مهم و موثر بوده است .

محمدی در بخش دیگری مهمترین مسأله کشور را دغدغه اشتغال عنوان نمود و گفت : دولت به تنهایی نمی تواند پاسخگوی همه نیازهای شغلی باشد و در این راه خود مردم و بخش خصوصی نیز باید کمک نمایند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن اشاره به سه شعار ریاست جمهوری یعنی؛تعامل با جهان ، نجات اقتصاد و احیای اخلاق گفت: بعد از اجرای برجام در کشور سرمایه گذاری روبه رشدی را شاهد هستیم و با اجرای برجام زمینه جذب مشتریان از دست رفته کشور فراهم شده است.

وی به اهمیت کسب و کارهای خرد و کوچک در جهان اشاره کرد و گفت: رویکرد صندوق کارآفرینی امید می تواند مشکل خیلی از صنایع و واحدهای کوچک را حل نماید.

در پایان این مراسم به پاس زحمات و حمایتهای مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ، تقدیرنامه و هدیه ای به رسم یادبود از سوی صندوق کارآفرینی امید ، توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به ایشان اهدا گردید و از تعدادی از روسا و کارشناسان صندوق به منظور تحقق اهداف و استراتژیهای صندوق با اهدا لوح تقدیر و هدیه قدردانی بعمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار