کد خبر: ۳۶۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶ 31 January 2017
تابناک / کیوان محمدی عصر یکشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی سیاهکل افزود: نظام بودجه کشور، متمرکز است و تصمیم گیری برای ۹۵ درصد بودجه در مرکز انجام می شود و از مجموع اعتبارات سال آینده گیلان، ۱۸۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برای سال ۹۶ این شهرستان در نظر گرفته شده است.
 
وی اظهار داشت: در تنظیم و تقسیم بودجه، دو شاخص جمعیت و مساحت در نظر گرفته می شود و علاوه بر آن، شاخص محرومیت هم لحاظ خواهد شد تا فقر در استان از بین برود.
 
محمدی ادامه داد: باید به داشته های خود متکی باشیم و موقعیت گیلان و سیاهکل در خاورمیانه بی نظیر است و این ظرفیت ها می تواند منبع درآمد خوبی برای شهرستان باشد.
 
وی یکی از مولفه های رسیدن به رشد اقتصادی پایدار را ثبات اقتصادی عنوان و اضافه کرد: در استانی پرآب قرار داریم؛ سالانه حدود هفت میلیارد مترمکعب آب در گیلان وجود دارد که فقط دو میلیارد متر مکعب ذخیره می شود و بقیه به دریا می ریزد که نیازمند برنامه ریزی است.
فرماندار شهرستان سیاهکل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امیدواریم سیاهکل در سال ۹۶ سکوی عمران بین ۱۶ شهرستان استان باشد، گفت: کمربندی شهر سیاهکل از هر نظر حائز اهمیت است و در ایام تعطیلات، شهرستان را به چالش می کشد که مشکلات ناشی از آن باید با تدبیر، برطرف شود.
رضا اسلامی افزود: پتانسیل های زیادی در سیاهکل وجود دارد که اگر درست شناسایی و بهره برداری شوند، مشکلات بخش زیادی از بیکاری جوانان این شهرستان حل خواهد شد .
وی خاطرنشان کرد: برای احداث ساختمان شبکه بهداشت این، شهرستان حدود ۱۸ میلیارد ریال برآورد هزینه شده و درمورد پروژه ساختمان های اداره های دامپزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی نیز باید تدابیری اندیشیده شود تا با حداقل هزینه، ساخته و افتتاح شوند.
شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار