کد خبر: ۳۶۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 26 January 2017
تابناک / احمدی فرماندار لاهیجان در این نشست ضمن تشکر از حضور معاون استاندار و مدیران کل استانی گزارشی از مشکلات شهرستان ارائه نمود.
 
احمدی افزود: از محل اعتبارات تملک ، ۲ درصد نفت و گاز و ماده ۵۸۰ مبالغی را در اختیار ۲ دستگاه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی قرار دادیم که امیدواریم این دو دستگاه برای جبران عقب ماندگی در بخش آسفالت راه روستایی به ما کمک کنند.
 
وی اضافه کرد:  در بخش راه و شهرسازی ، پروژه تقاطع غیر همسطح میدان گیل با پیگیری هایی که انجام گرفت قول هایی برای ادامه این پروژه داده شد و امیدواریم در روزهای آتی شاهد شروع احداث این تقاطع باشیم.
 
فرماندار لاهیجان بیان داشت:  از ۷ بیمارستانی که در  استان در حال احداث می باشد ۲ بیمارستان در لاهیجان احداث می شود که بیمارستان خصوصی میلاد تا پایان سال افتتاح خواهد شد و انتظار داریم بیمارستان دکتر پیروز نیز تا پایان اردیبهشت ۹۶ به بهره برداری برسد.
 
احمدی  مسائل مربوط به مسکن مهر ، نصب چراغ روشنایی مسیر لاهیجان به لنگرود و پر خطر بودن این جاده، روکش آسفالت و شن ریزی، خط کشی معابر و  پل عابر پیاده را بخشی از مشکلات موجود در شهرستان دانست.
وی عنوان کرد: در حوزه صنعت ، معدن و تجارت، با توجه به اینکه لاهیجان از منابع معدنی برخوردار نیست و به همین دلیل در شن ریزی معابر روستایی با مشکل مواجه است که در همین راستا نقاطی را شناسایی کردیم که می توان از ذخایر آن ها برای شن ریزی استفاده  کرد.
نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه از زمان ورود من به این شهر ۶۵ روستا دارای مشکلات مختلفی در حوزه بنیاد مسکن بودند و درخواست های به حقی هم دارند، طی گزارشی که به من رسید اعلام شد که بنیاد مسکن نیاز به ۲۰ هزار تن قیر دارد، حال برای بنده این جای سوال است که با توجه با اینکه دولت قیر رایگان در اختیار شهر ها قرار می دهد  سهم لاهیجان از این قیر چه میزان است و تقاضا دارم اگر پاسخ این سوال را می دانید به من هم اطلاع دهید.
فرماندار لاهیجان بیان داشت: پرداخت تسهیلات تعمیرات مسکن در شهرستان به کندی انجام میگیرد و انتظار داریم بک جهش ویژه ایی در بنیاد مسکن شهرستان ایجاد شود و طراوت و شادابی در این حوزه  با دولت همراه شود ،چرا که نارضایتی بسیاری از این اداره همواره به گوش ما می رسد.
احمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه آب بسیاری از محلات شهر لاهیجان وضعیت مطلوبی ندارد و لاهیجان نیز یک شهر گردشگری می باشد و توقعات از این شهر بالاست ، تکمیل رینگ آب دور شهر می تواند بسیاری از مشکلات آب این مناطق را برطرف نماید.
وی ادامه داد: تسویه خانه آب روستایی سپهر پشت که از سال ۷۵ احداث آن آغاز شده تاکنون خبری از تکمیل آن نیست،  بسیاری از لوله های خط انتقال آب فرسوده است و اگر طی یک بازه زمانی تعریف شده این لوله ها ترمیم نشود می تواند هر ساله مشکلات بیشتری را برای انتقال آب پیش بینی کرد.
فرماندار لاهیجان به مشکلات حوزه برق در شهرستان اشاره کرد و افزود: بخش رودبنه نیز مشکل اساسی در این حوزه دارد و نیاز به یک حرکت انقلابی می باشد، بسیاری از خطوط انتقال برق مربوط به ابتدای انقلاب می باشد، مردم رودبنه در قصل تابستان امکان استفاده از کولر را ندارند  و با اعتبار شهرستانی که در کمیته برنامه ریزی تخصیص داده می شود مدت زمان زیادی برای رفع این مشکل صرف خواهد شد، به نظر می رسد مبلغی در حدود ۴۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات و اصلاح شبکه نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه شاخص برخورداری آب روستایی ۷۶ درصد می باشد اظهار داشت: در برخی روستا کیفیت آب شرب مناسب نبوده و مردم در این روستاها مطالبات بسیاری در خصوص آب دارند.
احمدی همچنین به رانش زمین در منطقه سوستان و علیسرود  اشاره کرد و بیان داشت: تمامی مدیران و علی الخصوص استاندار محترم به جد پیگیر این موضوع بودند و از وی  به جهت پیگیر هایشان تشکر میکنم ضمن اینکه وضعیت تملق زمین در سوستان م نیز هنوز رفع نشده و طرح مطالعاتی آن انجام نگرفته است. در منطقه علیسرود هم با گذشت یک سال هنوز مشکل رفع نشده و با توجه به اینکه بسیاری از باغات چای در آن منطقه قرار دارد با یک دستگاه بیل مکانیکی و در طول یک هفته کار می توان وضعیت موجود را بهبود بخشید.

شعبانپور معاون عمرانی استاندار گیلان در این نشست گفت: هدف از تشکیل این جلسات که با دستور استاندار صورت گرفته ، ایجاد هماهنگی میان دستگاه ها است که با گفتگو بتوان بسیاری از مشکلات موجود را برطرف نمود چرا که استاندار نیز اعتقاد دارند تمام مشکلات موجود در شهرستانها کمبود اعتبار نیست.
وی اضافه کرد: اتفاقات خوبی در ۳ سال دولت تدبیر و امید  در استات گیلان رخ داد ، در راه روستایی شاخص آسفالت راه روستایی در ابتدای دولت ۳۹ درصد بود که امروز به بیش از ۵۰ درصد رسیده است، در آب روستایی نیز امروز به بیش از ۷۳ درصد شاخص برخورداری دست یافته ایم.
معاون استاندار خاطر نشان کرد: در بحث گازرسانی حرکت بزرگی در این دولت انجام گرفت و از ۶۴ درصد برخورداری به ۹۳ درصد رسیده ایم که لاهیجان خوشبختانه در حوزه های راه و گاز پیشتاز است که البته در بخش آب و راه با اینکه وضعیت خوبی در شهرستان وجود دارد اما همچنان مطلوب مردم لاهیجان نیست.
نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در این نشست در خصوص تقاطع غیر همسطح میدان گیل و ضمن تاکید بر اینکه این پروژه حتما باید انجام گیرد خاطر نشان کرد: پروژه احداث کمر بندی جدید لاهیجان به لنگرود که از بازکیاگوراب تا میدان شهید املاکی می باشد در دستور کار قرار دارد و از معاون استاندار تقاضا داریم پیگیر این طرح باشد.
وی در خصوص احداث بیمارستان پیروز لاهیجان گفت: این بیمارستان قرار بود در سال ۹۵ به بهره برداری برسد ، اما با توجه تاخیر پیش آمده در آماده سازی آن متاسفانه بیمارستان ۲۲ آبان نیز وضعیت مناسبی ندارد.

نیکفر اضافه کرد: با توجه به اینکه لاهیجان قطب درمانی شرق گیلان محسوب می شود اما امکانات کافی در این حوزه به شهرستان تعلق نمی گیرد و متاسفانه بیمارستان ۲۲ آبان تنها ۴ تخت آی سی یو دارد و بیماران با آمبولانس به شهرهای دیگر و مرکز استان منتقل می شوند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل  کمبود شن و ماسه برای شن ریزی معابر روستایی ، برق رسانی و آب را از دیگر مشکلات شهرستان عنوان کرد.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم در بخش گردشگری زیر ساخت ها را فراهم کنیم نباید وقتی گردشگر وارد لاهیجان می شود مشکل آب شرب داشته باشیم،  بنده در بلوار امام رضا ساکن هستم و متاسفانه آب شرب این منطقه گل آلود است، به دلیل اینکه در این قسمت آب روستایی با آب شهری رینگ نشده و این وضعیت را برای مردم ایجاد کرده که دستوراتی را در روزهای گذشته از وزیر دریافت کردم که امیدوارم هر چه سریعتر این مشکل نیز رفع شود.
ذبیح الله نیکفر عنوان کرد: در بحث صدور سند مالکیت روستایی اختلافاتی میان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن وجود دارد و مردم نیز مدت هاست که منتظر حل این اختلافات هستند.

در ادامه امام جمعه شهرستان لاهیجان ، مدیران کل راه وشهرسازی، بنیاد مسکن، صنعت ،معدن و تجارت ، آبفا شهری ، آبفا روستایی، منابع طبیعی ، توزیع برق، آب منطقه ایی در خصوص عملکرد و مشکلات موجود در شهرستان مطالبی را ایراد نمودند.

در پایان مقرر شد :

مدیر عامل گاز استان گیلان طی ۱۰ روز نسبت به تعیین تکلیف خط انتقال گاز به

 

اقدام نماید و مراتب را به حوزه عمرانی اطلاع دهد.
مقرر شد یک پکیج برای انتقال فاضلاب بیمارستان پیروز در نظر گرفته شود.
وضعیت زمین های سوستان تعیین تکلیف شود.
مشکلات کیفیت آب روستاهای شهرستان تا نیمه اول سال ۹۶ برطرف شود.
رینگ خط دور شهر تکمیل شود.
مشکلات جاده لاهیجان به لنگرود برطرف شود و دوربرگردان مقابل بیمارستان میلاد در دستور کار قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار