کد خبر: ۳۶۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 23 January 2017
تابناک / ولی داداشی، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ( ۳ بهمن) در جلسه کارگروه گردشگری این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: صنعت گردشگری یک فرصت جهانی است و تمام دولت‌ ها و ملت‌ های دنیا از این فرصت به نحو احسن در راستای توسعه کشور شان بهره می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه استان گیلان و شهرستان آستارا دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه گردشگری است، افزود: از ظرفیت‌ های گردشگری مناطق مختلف کشور در راستای توسعه و اشتغال‌ زایی باید به نحو احسن بهره برد.

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از عدم انجام کار بر روی ظرفیت های گردشگری بندر آستارا ابراز تاسف کرد و گفت: به‌ هیچ ‌وجه بر روی پتانسیل های گردشگری موجود در این شهرستان کاری انجام‌ نشده است.

 

داداشی اظهارکرد: آبشار لاتون، استیل عباس‌آباد و روستای چملر از مناطق گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا به شمار می‌روند که ناشناخته مانده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا به دلیل داشتن مرز دریایی، مرز خشکی، وجود گمرک و در آینده نزدیک مرز ریلی نسبت به دیگر شهرستان‌های استان شرایط بالای سرمایه‌گذاری را دارد، خاطرنشان کرد: کسی که در چنین شرایط اقتصادی، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند ایثارگر است و باید از چنین شخصی حمایت و استقبال کنیم.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ترافیک‌های قانونی برای گرفتن مجوز وجود دارد، افزود: سرمایه‌گذاری که به دنبال مجوز گرفتن برای سرمایه گذاری است باید از هفت‌ خوان رستم عبور کند.

 

وی با اشاره به اینکه سیتم اداری کشور بیمار است، تصریح کرد: این سیستم اداری باید اصلاح شود.

 

داداشی با بیان اینکه  ۹۹ درصد از مراجعات مردمی به دفتر به خاطر معضل بیکاری است، ادامه داد: معضل بیکاری کشور با گفتار درمانی و پشت میز نشستن برطرف نمی‌شود.

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب، نظام در برابر بیکاری جوانان شرمنده است.

 

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران موجود در این شهرستان باید حفظ شوند، اظهارکرد: برخی از سرمایه‌گذاران بومی از ناهماهنگی‌ های موجود در سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان در خصوص پروژه‌های تله کابین حیران و استیل عباس‌آباد گلایه‌ مند هستند.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکلیف نهایی موزه حکیم نظامی باید روشن شود، تصریح کرد: در هفته‌های اخیر نشستی با موضوع این موزه در مدیریت آموزش ‌و پرورش شهرستان با حضور سرپرست فرمانداری تشکیل شد و فعال شدن انجمن میراث فرهنگی و تشکیل شدن سازمان مردم ‌نهاد حامیان بناهای تاریخی از مصوبات این نشست بود.

 

وی با اشاره به اینکه آبشار لاتون یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا است، افزود: راه آبشار لاتون مجوز قانونی ندارد و این راه توسط خود مردم درست‌ شده و به عرصه منابع طبیعی تعلق دارد.

 

داداشی با بیان اینکه با رایزنی های صورت گرفته ساخت و بازسازی راه آبشار لاتون در سال آینده در دستور کار گرفته است، گفت: سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان قول داده برای ساخت و بازسازی راه آبشار لاتون یک میلیارد تومان اختصاص دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار