تابناک / شهردار رشت گفت: نظارت مستمر و متمرکز با رعایت استاندارد بر پروژه‌های آسفالت معابر در حال اجرا بر عهده شهرداری خواهد بود.
کد خبر: ۳۶۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶ 23 January 2017

تابناک / شهردار رشت گفت: نظارت مستمر و متمرکز با رعایت استاندارد بر پروژه‌های آسفالت معابر در حال اجرا بر عهده شهرداری خواهد بود.

در نشستی با حضور  سید محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت، عباس صابر رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت،  عربانی مشاور ژئوتکنیک شهردار ، عاطفه چیرانی مدیرعامل سازمان عمران،  فیروزی مدیرکارخانه آسفالت،  روائی معاون سازمان عمران شهرداری رشت، بنی میرزا مسئول کنترل کیفی کارخانه آسفالت، در سالن جلسات ساختمان مرکزی شهرداری برگزار شده بود؛ نقاط ضعف آسفالت معابر سطح شهر و طرق ارتقا آسفالت این شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این جلسه پس از ارائه علل خرابی آسفالت معابر سطح شهر،  سید محمدعلی ثابت‌قدم با تاکید بر بهبود روش‌های آسفالت سطح معابر شهر تصریح کرد: سازمان عمران شهرداری رشت باید در یک دوره زمان‌بندی مناسب به شناسایی مناطق و محورهایی که نیازمند آسفالت هستند، بپردازند و در یک جدول محل، طول و عرض و محورهایی که نیاز به آسفالت است را کاملا مشخص نماید.

وی افزود: در بحث زیرسازی آسفالت نیز با وجود یکسری معابر و محورهای بیست و شش‌گانه شناسایی و وضعیت مرتبط با زیرسازی و اصلاحات ناشی از آن مورد نظر قرار گیرد.

ثابت‌قدم با تاکید بر لحاظ شرایط آب و هوایی معاونت حمل و نقل شهرداری را ناظر عالی پروژه های آسفالت خواند و تصریح کرد: از این به بعد تمامی پیمانکاران باید با لحاظ شرایط دمایی آسفالت و شرایط جوی در اجرای پروژه‌های خود مدنظر داشته باشند، و اگر توجهی به رعایت استانداردها در اجرای پروژه‌ها نشود تمامی متولیان پروژه توبیخ خواهند شد.


عباس صابر نیز در این نشست با اشاره به اوضاع آشفته در حوزه آسفالت سطح شهر اذعان داشت: آشفتگی موجود در بحث آسفالت میراثی است که از سال‌های گذشته به ما رسیده است.


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت، تولید، حمل و نقل و اجرا را فرآیندهای آسفالت دانست و گفت: شهرداری رشت در بحث تولید آسفالت مشکل چندانی ندارد اما در مقوله حمل و نقل آن کاملا مشکل داریم.


وی با تاکید بر استفاده نوخاله در زیرساخت‌های کوچه‌های سطح شهر گفت: استفاده از نخاله‌ها در زیرساخت کوچه‌ها موجب پایین آمدن کیفیت کار آسفالت می‌شود و این امر سبب می‌شود که آسفالت کوچه‌ها در فاصله زمانی کوتاه بریده شود.


عباس صابر پروژه آسفالت خیابان آزادگان را بدترین پروژه آسفالت خواند و یادآور شد: در حوزه اجرایی آسفالت نیز باید یک فکر اساسی شود.


رئیس کمیسیون عمران با تاکید کامل شده تجهیزات سازمان عمران خاطرنشان کرد: سازمان عمران باید در کنار بخش خصوصی به کار پخش آسفالت و اجرای آن ادامه فعالیت دهد.


این عضو شورا عدم نظارت بر اجرا مهم ترین کار در اجرای پروژه های آسفالت عنوان کرد و گفت: متاسفانه فرآیند روکش آسفالت در سطح شهر بدرستی انجام نمی شود.


 فرامرز جمشید پور نیز در این جلسه رشد و تعالی سازمان عمران را در گرو نوسازی تجهیزات آن دانست و اذعان داشت: امسال باید ۶۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر رشت اجرا می شد، که به دلیل مشکلاتی چون ندادن مجوز به سازمان عمران حدود ۳۰۰ هزار تن آسفالت اجراشد.


معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت اجرای آسفالت را مهم‌ترین پروژه شهرداری در سطح شهر خواند و گفت:  با برون‌سپاری برخی از خدمات و اجرای پروژه‌ها آسفالت می‌توان در اجرای این پروژه‌ها سرعت بخشید.




وی افزود: به آسفالت نباید مثل بتن نگاه کرد چراکه آسفالت تابع دما و زمان اما بتن تابع نیروست. اگر برای آسفالت همانند بتن  ارزش قائل شد می‌توان در تولید و اجرای آسفالت سازمان عمران حساب کرد.




در پایان شهردار رشت مقرر کرد اطلاعات معابری نیاز به مرمت و یا تامین آسفالت دارند در یک جدول مشخص توسط مدیرعامل و کارشناسان سازمان عمران تهیه در جلسه بعدی که طی ۱۰ روز آینده با حضور مدیران مناطق، پیمانکاران و مشاوران برگزار خواهد شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار