کد خبر: ۳۶۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 22 January 2017
تابناک گیلان / هفته بيستم ليگ دسته اول در پيروزي تيم هاي بادران تهران ، ملوان بندر انزلي، مس رفسنجان  ، پارس جنوبي و نساجي مازندران  پيگيري شد. چند مسابقه هم با تساوي به پايان رسيد تا کماکان ملوان صدرنشين باقي بماند و تيم هاي سپيدرود رشت ، گل گهر سيرجان ، نساجي مازندران و پارس جنوبي در تعقيب آنها قرار بگيرند.
 
در هر حال مسابقات ليگ دسته اول رفته رفته به روزهاي حساس نزديک‌تر مي‌شود که همين نزديک شدن امتيازات تيم ها به يکديگر حواشي را به وجود آورده است. در اين راستا پنج‌شنبه گذشته براي تهيه گزارش به ورزشگاه کارگران رفتيم که با اتفاقات و حواشي عجيبي رو به رو شديم ! دو تيم پولدار تهراني و مازندراني تازه تاسيس به پست هم خورده بودند که از روي  چشم و هم چشمي هم شده بدجوري قدرت مالي شان را به رخ يکديگر مي‌کشيدند.
 
از اسامي بازيکنان گرفته تا هواداران روي سکوها و ساير موارد همگي رقابت را نزديک و نزديک‌تر کرده بود. در تيم بادران اسامي با نام هاي رضا درويشي، ميلاد سليمان فلاح، کريم اسلامي ، علي سليمي ، مهرداد رضايي ، وحيد علي آبادي و چندين بازيکن ديگري که سابقه ليگ‌‌برتري داشتندبه چشم ديده مي‌شدند . البته اين تيم نفراتي مثل امين منوچهري، مجتبي شيري و وحيد عسگري را هم در ليست خريدشان داشتند که يکي ، دو نفرشان نيم فصل تيم را ترک کردند.در تيم خونه‌ به خونه هم کلي بازيکن ليگ‌‌برتري از جمله مازيار زارع ، پژمان نوري، جلال رافخايي، ميلاد نوري، مجتبي رمضاني، محمد غلامي ، مهران فرضيات و چندين بازيکن اسمي ديگر به چشم مي‌خوردند.
 
بماند که نيم‌فصل نفراتي همچون حنيف عمران زاده و محسن فروزان از اين تيم جدا شدند که قرار بود در اين تيم از فوتبال خداحافظي کنند ! اگر بخواهيم به عوامل بيروني (کادر فني ، مشاور ، مديرعامل و ديگر پست‌ها ) اشاره اي کنيم کلي زمان و فضاي کافي براي نوشتن لازم است که قيد آنها را خواهيم زد ! وقتي علي کريمي مشاور و مدير فني خونه‌ به خونه مي‌شود حساب کار دست همه مي‌آيد و متوجه مي‌شوند وقتي پول باشد هر کسي هر پستي را در هر تيمي قبول مي‌کند.

به هر حال در اين بازي هر چه منتظر مانديم علي کريمي را ببينيم خبري از او نشد که غيبت مشاور و مدير فني خونه‌ به خونه آن هم در تهران عجيب بود!

به هر حال اين مسابقه پولدارها در نهايت سه بر صفر به سود نماينده تهران به پايان رسيد که اگر بادراني ها قدر فرصت ها را مي‌دانستند حداقل سه ، چهار گل ديگر به ثمر مي‌رساندند و حکم برکناري مرزبان را قطعي امضا مي‌‌کردند. ورزشگاه کارگران کاملاً پر شده بود و همه را به ياد روزهايي مي‌انداخت که يک زماني تيم علي پروين (پرسپوليس) در آن تمرين مي‌کرد.

خلاصه جو بازي بسيار سنگين بود به طوري که مسئولان برگزار کننده از نيروي انتظامي گرفته  و سازمان ليگ چند برابر ديگر مسابقات آن هم در دسته اول آن حضور داشتند. شايد هم پولدار بودن دو تيم باعث شده بود اين همه امکانات از جمله پخش مستقيم بازي ، حضور هوادار، دلالان و ساير عوامل خودشان را به ورزشگاه برسانند چون خيلي از  مسابقات دسته اول با کمترين امکانات برگزار مي‌شوند.

اتفاقا پذيرايي هر دو تيم آنقدر خوب ، مجلل و متين بود که حتي بهترين رستوران‌هاي پايتخت هم از عهده آن برنمي‌آمدند . ميوه، شيريني، ناهار و ساير امکانات بالاتر از نفرات استاديوم بود به طوري که  عده اي صندوق عقب خودرو هايشان را نيز پر کردند و دست خالي به منزل برنگشتند. از اين بابت ممنون هستيم که هيچ کسي ناراحت استاديوم را ترک نکرد. پيروزي بادران طوري مسئولان و هواداران که اکثر (خودي بودند) را خوشحال کرد که پايان مسابقه چند لحظه‌اي آهنگ کردي از بلندگوها پخش شد و شروع به رقص و پايکوبي کردند ولي يکي دو نفر از مسئولان از آنها خواستند اين کار را نکنند چون اتفاق ناگواري در ساختمان پلاسکو رخ داده است. ناگفته نماند هواداران خونه‌ به خونه که با چندين دستگاه اتوبوس خود شان را به کارگران رسانده بودند ، برعليه عليرضا مرزبان سرمربي تيم شعار «حيا کن ، رها کن» سر دادند تا اخراج اين مربي را هموار کنند. البته همين افراد به شدت قاسم حسن زاده مالک باشگاه را مورد تشويق قرار دادند که معلوم نشد به چه دليل تشويقش مي‌کنند ! در هر حال طرف پول دارد و او را تشويق نکنند کي را تشويق کنند؟‌!

فراموش نکنيد ‌اخيرا حبيب کاشاني هم به عنوان مديرعامل جدي تيم انتخاب شده که اگر ديديد حميد استيلي جاي مرزبان را گرفت تعجب نکنيد چون زمزمه‌هايي مبني بر حضور او در تيم پولدار بابلي به گوش مي‌رسد . سابقه تغيير سرمربي و ساير پست ها در اين تيم آنقدر زياد بوده که فصل گذشته رکورد عجيبي را بر جا گذاشت . به هر حال حضور تيم هاي خصوصي در فوتبال ايران بسيار خوب و قابل تقدير است به شرطي که مسئولان اين تيم ها مديريت درست و حسابي داشته باشند و با هزينه‌هاي بي‌برنامه فوتبال را بهم نريزند و به کام دلالان و ساير سودجوها کار نکنند. شما اگر به رفت و آمد بازيکنان ، مربيان ، مشاوره ها و ديگر افراد در اين تيم ها دقت کرده باشيد متوجه مي‌شويد داستان چيست و پول همه کار مي‌کند.

 

نتايج بازي ها

ملوان يک – فولاد يزد صفر

گل :‌مهيار زحمتکش (37) پنالتي

مس رفسنجان 3 – راه‌آهن 2

گل ها : حميد نعمتي (7)، علي خدامرادي (27 – پنالتي) و جواد رمضاني (33) پنالتي براي مس و حميد طاهري فر (11 و 16 – پنالتي ) براي راه‌آهن

پارس جنوبي 2 – آلومينيوم اراک يک

گل ها : ميثم تيموري (53 و 89) براي پارس جنوبي و ميلاد احمدي (84) براي آلومينيوم

نساجي مازندران 2 – ايرانجوان بوشهر يک

گل ها :‌محمد عباس زاده  (38 – پنالتي و 81) براي نساجي و مهدي طاهري (67) براي ايرانجوان بوشهر

بادران تهران 3 – خونه‌ به خونه بابل صفر

گل ها : سعيد واسعي (32، 54 و 69 – پنالتي ) براي بادران

خيبر خرم آباد يک – سپيدرود رشت يک

گل ها :‌، علي صدرا (47) براي خيبر و سهيل حق شناس (60) براي سپيدرود

گل گهر سيرجان صفر – مس کرمان صفر

استقلال اهواز صفر – اکسين البرز صفر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار