تابناک / یونس رنجکش عصر پنجشنبه با حضور در منزل این کشاورز گیلانی، با ابلاغ سلام محمدعلی نجفی استاندار گیلان، جویای وضعیت سلامتی او شد.
کد خبر: ۳۶۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 20 January 2017
تابناک / یونس رنجکش عصر پنجشنبه با حضور در منزل این کشاورز گیلانی، با ابلاغ سلام محمدعلی نجفی استاندار گیلان، جویای وضعیت سلامتی او شد.
 
رنجکش در این دیدار با اشاره به نقش کشاورزان در توسعه استان و کشور، از افرادی همچون علی کاظمی به عنوان سرمایه های اجتماعی و انسانی یاد کرد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری های که استاندار گیلان نسبت به سرمایه های انسانی استان دارد، در پی اطلاع از وضعیت سلامتی آقای کاظمی دستور عیادت را صادر کرد.
 
وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی هایی که مسئولان استان و شهرستان انجام خواهند داد، این کشاورزان نمونه از مشکلی برخوردار نباشند و برای آنان آرزوی سلامتی داریم.
 
علی کاظمی هم در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های استاندار گیلان و حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، خواستار رسیدگی به بخشی از مشکلات درمانی و همچنین مشکلات روستای شکالگوراب شد.
 
در این عیادت مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان و تعدادی از مدیران شهرستانی و ساکنان روستای شکالگوراب از توابع شهرستان فومن حضور داشتند.
 
علی کاظمی کشاورزی است که سال 1360 متوجه یک چهار خوشه در مزرعه برنج بی نام خود شد و تا آن زمان، چنین رقمی وجود نداشت. او این خوشه ها را به عنوان تخم جو در شیشه مربا برای سال بعد نگهداری کرد. بعدها این رقم به دلیل داشتن محصول بالاتر، زودرس بودن و طعم و عطرخوش، در بیشتر مزارع برنج کاری کاشته و به نام علی کاظمی مشهور شد.
استان گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است و با 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را دارد.
ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می شود. بیشترین رقم های کشت شده برنج در این استان، رقم های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر 85 درصد محصول برنج گیلان را شامل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار