کد خبر: ۳۶۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 20 January 2017
تابناک / استاندار گیلان با بیان اینکه رشت به‌عنوان مرکز استان گیلان به‌ اندازه کافی و شایسته سرسبز نیست گفت: فضای ظاهری شهر رشت از کمبود فضای سبز رنج می‌برد.

محمدعلی نجفی عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش گیلان در سالن اجتماعات استانداری با اشاره به اینکه با تلاش گسترده در سطوح مختلف آموزش و پرورش گیلان برای دومین سال متوالی رتبه نخست شورای آموزش و پرورش کشور را کسب کرده است اظهار داشت: آموزش و پرورش استان گیلان در نرخ ریشه‌کن کردن بی‌سوادی هم‌اکنون در کشور مطرح است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه هم‌اکنون دغدغه استان در خصوص آمار بی‌سوادی کاهش یافته است افزود: با تلاش و گسترده تمامی دستگاه‌ها در گیلان رتبه دوم اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن را در کشور کسب کردیم که این امر نشان از همدلی حاکم بر استان است.

نجفی با بیان اینکه در هر زمینه‌ای با اراده و عزم جدی ورود کنیم به‌طور حتم موفق می‌شویم اعلام کرد: با تلاش و کوشش، امروز فرصت‌ها در استان به بار نشسته و می‌توان با همدلی و همکاری بیشتر به موفقیت‌های گسترده‌ای دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکل پسماند و زباله در استان رفع شود کار بزرگی در گیلان انجام شده است تاکید کرد: رشت به‌عنوان مرکز استان گیلان به‌صورت شایسته سرسبز نیست و  فضای ظاهری شهر رشت از کمبود سرسبزی رنج می‌برد و باید در حوزه سرسبز کردن رشت اقدامات جدی انجام شود.

استاندار گیلان فرهنگسازی را یک مقوله مهم در آینده‌سازی عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش اصلی‌ترین نهاد در ترویج فرهنگ‌سازی  است و فرهنگ‌سازی از سوی این نهاد در جامعه تاثیر به‌سزایی دارد.

نجفی با اشاره به پرداخت مطالبات فرهنگیان از سوی دولت تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای فرهنگ‌سازی هزینه‌های زیادی صرف می‌کند و گیلان استعداد فرهنگ‌سازی در تمامی سطوح را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار