کد خبر: ۳۶۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸ 19 January 2017
به فاصله حدود 8 ساعت از آوار شدن ساختمان 7 طبقه پلاسکو که آتش نشانان مشغول مهار حریق افتاده به جانش بودند، نخستین آمار در خصوص جان باختگان این رویداد منتشر شد تا آتش نشانی تهران، خونین ترین روزش را در تاریخ تجربه کرده باشد.
 
به گزارش «تابناک»؛ در حادثه هولناک امروز تهران، بیش از 20 آتش‌نشان جان خود را از دست دادند؛ آماری که شهردار تهران در جمع خبرنگاران بیان کرد، ولی نهایی نیست و متأسفانه انتظار افزایش آن می رود، زیرا می دانیم در زمان خالی شدن جای ساختمان 53 ساله چهارراه استانبولِ تهران، حدود 200 تن از مأموران آتش نشانی ایستگاه های مختلف پایتخت در حال انجام وظیفه در این محدوده بودند.

شهادت بیش از 20 آتش نشان در حادثه دلخراش پلاسکو 
گرافیتی منتشر شده برای تسلیت به آتش نشانان بابت شهادت همکارانشان
 
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در محل حادثه دلخراش پلاسکو در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 20 آتش‌نشان در این حادثه جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی در دست نیست، گفت: در اولین فرصت، آمار دقیق اعلام می‌شود؛ اما به جز آتش‌نشانان، تعداد کمی از مردم عادی نیز حضور داشتند که به تعداد انگشتان دست نمی‌رسد.

شهردار تهران ادامه داد: این ساختمان در ساعت 11:30 فرو ریخت که یکی از نقاط پرجمعیت است و تردد در این نقطه بسیار است اما آتش نشانان با همه وجود آتش را مهار و محل را تخلیه کردند تا به مردم کمتر آسیب وارد شود.

 
 
وی با بیان اینکه وقوع انفجارهایی در سازه پلاسکو موجب فروریختن آن شد، گفت: یکی از انفجارها در طبقه 10 و  11 رخ داد و همین باعث شد که سازه فلزی فرو ریزد.

قالیباف با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به سرعت عزیزان را از زیر آوار خارج کنیم، گفت: اولویت ما خارج کردن همکاران از زیر آوار است. آتش‌نشانان جان خود را دادند تا مردم را نجات دهند و تلاش می‌کنیم تا آتش نشانانی که زیر آوار هستند را هر چه زودتر خارج کنیم.
 
سخنگوی آتش نشانی تهران: شهادت 20 آتش‌نشان را تکذیب می کنم

جلال ملکی در تشریح آخرین جزییات امدادرسانی  به سانحه ریزش ساختمان پلاسکو در واکنش به انتشار خبری از سوی شهردار تهران مبنی بر شهادت 20 تن از نیروهای آتش نشانی گفت: هنوز عملیات امداد و نجات ادامه دارد و نمی‌توان آماری از شمار شهدای آتش‌ نشان ارائه داد.

سخنگوی آتش نشانی افزود: بررسی اطلاعات به دست آمده، حاکی از بی‌خبری نسبت به سرنوشت 20 آتش نشان حاضر در این عملیات است که احتمالا زیر آوار محبوس شده‌اند؛ این بدان معناست که نمی‌توان گفت این 20 تن جانشان از دست داده‌اند و تلاش برای نجات افراد محبوس در این حادثه ادامه دارد.
 
تابناک مصیبت وارده را به خانواده آتش نشانان شهید و همکارانشان تسلیت عرض می نماید

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار