نماینده مردم تالش افشا کرد ؛
تابناک / نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی در جلسه با جوانان حوزه انتخابیه خود با اشاره به اظهارات اخیرش در خصوص بیکاری فزاینده جوانان در گیلان گفت: حرف بنده مستند بوده است.
کد خبر: ۳۶۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 18 January 2017
تابناک / نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی در جلسه با جوانان حوزه انتخابیه خود با اشاره به اظهارات اخیرش در خصوص بیکاری فزاینده جوانان در گیلان گفت: حرف بنده مستند بوده است.
 
یکی از دوستان خبرنگار در یکی از سایت ها گفته است که آقای شکری، چرا در دولت قبلی که این مسائل بوده است شما چیزی نگفتید؟ بنده هم در پاسخ گفتم به ولله گفتم، مکتوب دارم، سند دارم، خود وزارت کار و امور اجتماعی آن زمان 500 نفر را به صورت غیر قانونی و لیستی بر سر کار برد، بنده زمان احمدی نژاد نامه ای نوشتم که به چه استناد قانونی این افراد را سر کار بردید؟ اینها چه کسانی هستند؟ حقوق شهروندی این است که حقوق همه ی جوانان در استخدام و ایجاد شغل یکسان باشد و در این میان چپ و راست نداریم.

شکری ادامه داد: دولت جدید هم که آمد، من برای دکتر ربیعی، وزیر کار و رفاه اجتماعی نامه نوشتم و ایشان به مجلس آمدند و گفتند آقای شکری یک فرصت به بنده بدهید تا آنها را اخراج کنم. اما بعدها یک آزمون صوری برگزار کردند و آن 500 نفر را جذب کردند، حق عزیزانمان ضایع شد، انتظار من از ستاد جوانان این است که هر از چندگاهی اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهم، چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم در اختیار جوانان قرار دهید.

شکری افزود: در جلسه بعدی می خواهم با همه ی آنهایی که ثبت نام کرده اند اما بیکارند، بنشینیم و با هم صحبت کنیم و ببینیم اشکال کار از کجاست؟ اگر اشکال از بنده است من می روم، به ولله می روم، اگر من آمده ام، بخاطر شما آمده ام، اما اگر توانایی نداشته باشم و این فضا را اشغال کنم تا سن شما از سن اشتغال بگذرد و هزار و یک مشکل برای شما ایجاد شود دیگر حضورم  چه ارزشی برای جامعه، خودم و آخرت خودم دارم؟

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما استخدام شرکتی، پیمانی، کار معین و به طور کلی استخدام غیر آزمونی نداریم. شما باید این را بدانید، من حرف زدم و چند نفر به من حمله کردند اما شما جوانهای بیکار هیچکدام نیامدید ببینید شکری چه می گوید؟ حداقل شما جوان ها از من میپرسیدید که سند اظهاراتت چیست؟ حقتان را مطالبه کنید، اگر فقط منتظر این باشید که چه زمانی برای شما زمینه ی کار فراهم می شود سالها از عمرتان گذشته است. شما باید مطالبه کنید و بگویید اگر قرار است سر کار برویم من هم اینجا حقی دارم.

شکری با اشاره به اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: در اداره ورزش، ما نخبه داریم، ما در رضوانشهر قهرمانی داریم که بیکار فوق لیسانس است آن هم در رشته مرتبط با ورزش و جوانان و تربیت بدنی آن وقت از رشت یک خانمی را فرستاده اند آنجا، خواهش میکنم بروید بررسی کنید، ببینید آیا همچین کسی آمده آنجا یا نه؟ حرفی که من زده ام درست بوده یا نه؟ اگر اینطور نیست من به شما مستندات می دهم. بنده مسئولین و متولیان امر را تهدید کرده ام که اگر اینطور نباشد جوانان را دعوت میکنم و خودم هم پیشاپیش آنها میرویم جلوی استانداری، برای اینکه متولی این امر استانداری است. وقتی که در ادارات کل یک حقی را ناحق کرده اند و پایمال کرده اند، اینجا باید استاندار پاسخگو باشد، ما برای هر صندلی مسئولین 40 نفر شهید داده ایم، اگر عرضه ندارند و توانش را ندارند بگذارند و بروند کنار، برای اینکه این انقلاب برای پست گرفتن من انقلاب نشد، آن جوان ها برای من خون ندادند، بلکه برای اسلام ناب خون دادند. برای رعایت حقوق هر انسانی که در ایران زندگی میکند.

شکری با بیان اینکه از همه جوانان بیکار خواهش میکنم منتظر استخدام دولت نباشند، افزود: دولت باید لاغر بشود نه چاق، وقتی 85% اعتبارات سالانه صرف پرداخت حقوق و مزایا می شود در آن جامعه توسعه اتفاق نخواهد افتاد، بنده خواهش میکنم ظرفیت های شهرستان مان را سریع تر شناسایی کنیم، در این دولت چندین بار برای مسئولین نامه نوشتم، برای رئیس جمهور، برای وزیر، برای استاندار اما تا امروز جواب نگرفتم. اگر حرفی میزنم باید مستندات آن را ارائه دهم، وقتی میگویند 700 شغل ایجاد شده باید مشخص باشد. مردم به بنده پیامک می زنند، بیش از 4 هزار پیامک را بنده نگه داشتم و از من می پرسند که امشب رئیس جمهور محترم اعلام کرد سالی بیش از 750 هزار شغل در کشور ایجاد کرده ایم، آقای وزیر اقتصاد گفته که ما یک میلیون و دویست و پنجاه هزار شغل ایجاد کرده ایم، آقای وزیر کار گفته که ما سالی هشتاد هزار شغل ایجاد کرده ایم، پس آقای نماینده، این چه وضعیتی است؟

نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: خواهش میکنم بروید بررسی کنید. حرفی که من میزنم تا به یقین نرسم عنوان نمیکنم، چرا که سعی میکنم اول به یقین برسم بعد حرف بزنم، در مورد استخدام های غیر قانونی در استان گیلان که آقایان موضع گرفتند به ولله میگویم حداقل 300 تا 400 نفر سر کار رفته اند و من ردگیری کرده ام که تعدادی از آنها از بستگان مسئولین هستند، کسی که آمده در اداره ورزش جوانان رضوانشهر ردیابی کیند ببینید فامیل چه کسی است؟ شما ببینید آن کسی که در اداره ورزش و جوانان انزلی کار میکند فامیل کیست؟ شما بروید اداره ورزش و جوانان استان را بررسی کنید ببینید آنهایی که جدیداً بر سر کار آمده اند فامیل چه کسی هستند؟ برادر چه کسی است؟ خواهر چه کسی است؟ خواهر زاده چه کسی است؟ داماد چه کسی است؟

شکری در قسمت های پایانی اظهارات خود بار دیگر به اداره کل ورزش و جوانان گیلان اشاره کرد و گفت: در اداره کل ورزش و جوانان حدود 60 نفر، بروید آمار آن را بگیرید، در اداره تعاون 4 نفر همینجا آمده اند، یکی، دو نفر در اداره ورزش و جوانان شما آمده اند، یکی دو نفر به اداره ورزش و جوانان رضوانشهر آمده اند.

برچسب ها: نماینده تالش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار