کد خبر: ۳۶۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۷ 18 January 2017
تابناک / سیدمحمدعلی ثابت قدم عصر دیروز در مراسم افتتاح پل عابر پیاده مکانیزه کمربندی شهید بهشتی اظهار داشت: نگاه ما برای مناطقی که با بافت پرتردد همجوار هستند به‌گونه‌ای است که حمل و نقل پیاده  را با نگاه "انسان محور” داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ادارات در روند اجرای پروژه‌های زیرساختی به مشارکت با شهرداری ملزم شوند بیان کرد: سرعت اجرای پروژه‌ها به‌خاطر عقب افتادگی‌های گذشته مطابق نظر ما نیست و ما تمایل داریم در زمان کوتاه، خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه دهیم.

شهردار رشت احداث مسیر ترددی جدید, استفاده از ناوگان عمومی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی را در کاهش ترافیک موثر دانست و عنوان کرد: استفاده از پل عابر پیاده می‌تواند منجر به کاهش ترافیک شود و ایمنی شهروندان را نیز بالاتر ببرد.

معاون حمل نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد خودروها در کمربندی شهید بهشتی و وجود پل غیرهمسطح فلکه گاز تصمیم گرفتیم در این ناحیه پل عابر پیاده احداث کنیم.

فرامرز جمشیدپور با بیان اینکه شهرداری قصد دارد در نقاط پرتجمع و پرتردد پل عابر پیاده احداث کند بیان کرد: با مطالعات مشاوران، ۴۱ نقطه در سطح شهر رشت برای احداث پل انتخاب شد.

معاون حمل نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت از افتتاح پل عابر پیاده خیابان لاهیجان در هفته آینده خبر داد و گفت: با مطالعه مشاوران از محدوده مصلی تا یخسازی ۸ پل عابر پیاده پیش بینی شده که به اجرا خواهد رسید.

وی طول پل عابر کمربندی شهید بهشتی را ۳۵ متر و دارای عرض عرشه ۲ متر عنوان کرد و گفت: این پل مکانیزه مجهز به آسانسور با ظرفیت ۸ نفر از دو سمت است و با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان با کیفیت مناسب متمایز از سایر پل‌ها ساخته شده است.

شهردار منطقه ۴ رشت نیز در این مراسم گفت: از تاخیر برای اجرای پروژه‌ها عذرخواهی می‌کنم و علت تأخیر در اجرای پروژه‌ها عدم وجود شبکه زیرساختی بود و شهرداری در این زمینه بی‌تقصیر بود.

علی مقصودی با بیان اینکه روز به روز صنعت خودرو ارتقاء می‌یابد بیان کرد: شهروندان باید مراقب تردد از خیابان باشند و رانندگان نیز به عابران توجه کافی داشته باشند.

وی افزود: شهرداری در بسیاری از نقاط،  پل‌های عابر پیاده احداث کرده است ولی شهروندان برای تردد از این پل‌ها استفاده نمی‌کنند و با توجه به اینکه آنها مجهز به آسانسور هستند از شهروندان انتظار داریم از این پل‌ها استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
زنده بادشهردار باشعور وبافهم شهررشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار