تابناک / فاطمه قدیمی حرفه در مراسم کنفرانس ملی تبلیغات دیجیتال در کسب و کار ضمن اظهار خرسندی از ایجاد فضای تبادل علم و تجربه در گیلان، بیان داشت: از آنجا که مجموعه مدیریت شهری شهر رشت، شهر را یک موجود پویا و زنده می‌انگارد، برای رسیدن به شهری خلاق و توسعه یافته خود را نیازمند ارتباط دوسویه با شهروندان می داند.
کد خبر: ۳۶۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 16 January 2017
تابناک / فاطمه قدیمی حرفه در مراسم کنفرانس ملی تبلیغات دیجیتال در کسب و کار ضمن اظهار خرسندی از ایجاد فضای تبادل علم و تجربه در گیلان، بیان داشت: از آنجا که مجموعه مدیریت شهری شهر رشت، شهر را یک موجود پویا و زنده می‌انگارد، برای رسیدن به شهری خلاق و توسعه یافته خود را نیازمند ارتباط دوسویه با شهروندان می داند.

 مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری از استقبال مدیریت شهری از ایده ها و پیشنهادات نو در شهر خلاق رشت خبر داد و گفت: با توجه به قرار گفتن رشت در مسیر تحول کالبدی، روبنایی و داشتن جمعیت ۶۳۹ نفری در شب و یک میلیون‌نفری در روز شهرداری رشت ارائه بهترین خدمات برای رشتوندان  سرلوحه کار خود قرار داده است.

 وی با اشاره به اینکه رشت پرتراکم ترین شهر شمال ایران است، گفت: شهر رشت دومین شهر پرجمعیت بعد از تهران است و این موضوع مسئولیت مدیریت شهری را در بین دیگر استانها دو چندان می کند.

فاطمه قدیمی حرفه با اشاره به مراحل تاریخی گسترش سیر تکاملی شهر رشت خاطرنشان کرد: داشتن  اولین ها در شهر رشت چون اولین بانک کشور، اولین تئاتر، اولین داروخانه، اولین خانه سالمندان، و اولین سند بازآفرینی که از سال گذشته شروع شده است برای چشم انداز توسعه شهری ما زیربنای مناسبی است .

وی حرفه جلب مشارکت های محلی، برند سازی و سرمایه گذاری را سه رویکرد اصلی مدیریت شهری در مسیر توسعه دانست و خاطرنشان ساخت:  در حوزه مشارکت محلی و اعتمادسازی محلی با شکل گیری کمپین می رشت ، و احداث زیر فصل های کالبدی از جمله سرای محلات و ایجاد سه تالار گفتگو و همچنین باززنده سازی فضاهای شهری و مدیریت محله محور ، پیوستن به شبکه شهرهای خلاق خوراک یونسکو، برنامه عملیاتی خوراک شناسی، افتتاح مرکز خلاقیت ونوآوری، بانک ایده و برنامه اجرایی برای شهر جشنواره ها،  از رویکردهای برند سازی و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در مسیر بازآفرینی شهری از گام هایی بود که مدیریت شهری در راستای توسعه شهری برداشته است.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با اشاره به سیر تعالی دفتر یونسکو در رشت گفت:  از آنجایی که سازمان یونسکو در مسیر برند سازی وتوان افزایی شهرها ۷ فیلد، موسیقی، هنر های دستی، ادبیات، هنرهای دستی و معماری شهری دارد، شهرها براساس توانایی خود در این ۷ فیلد به رقابت می پردازند.

 وی با تاکید بر ضرورت انجام مطالعات برند سازی شهر رشت خاطرنشان کرد: این مطالعات باید به گونه ای باشد تا منجر به پایه‌ریزی توسعه پایدار در این شهر شود، چرا که  شهر رشت به عنوان تنها شهری است، که توانست در مسیر برندسازی گام های اجرایی خود را برداشته است.

فاطمه قدیمی از اعلام آمادگی کمپین می رشت، اولین کمپین اعتماد سازی در دریافت ایده ها تبلیغاتی شهر رشت خبر داد وگفت: افتتاح نخستین پیاده راه شهری شمال کشور با چشم انداز طولانی ترین پیاده راه فرهنگی جهان با رویکرد انسان محوری ، به طول ۷۱۶۰ متری و زمان طی مسیر ۱۰۰ دقیقه ای از مهم ترین پروژه های مدیریت شهری با اتکا بر مشارکت محلی است.

فاطمه قدیمی با اشاره به راهبردهای شهر خلاق گفت: براساس اصول ۱۷ گانه سازمان ملل که ۵ مورد آن به زیر مجموعه شهرخلاق خوراک شناسی بر میگردد، بین ۱۸ شهر نامبرده سه شهر درحوزه خوراک مسلمانان به رقابت می‌پردازند،اما تنها شهر رشت است که به سرو غذای حلال می‌پردازد که ما می‌توانیم با استفاده از دیپلماسی غذایی‌گام‌های‌بلندتری در برندسازی با تکیه بر تبلیغات‌اصولی برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار