تابناک / سید‌محمد‌علی ثابت‌قدم شهردار رشت با احمد عبداللهیان بلوچی کارگردان فیلم «درباره آمنه، گزارش یک اسیدپاشی» که پس از بیست و یک ماه بلاتکلیفی بالاخره توسط بهنوش بختیاری بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در شبکه نمایش خانگی پخش شد، دیدار کرد.
کد خبر: ۳۶۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 15 January 2017
تابناک / سید‌محمد‌علی ثابت‌قدم شهردار رشت با احمد عبداللهیان بلوچی کارگردان فیلم «درباره آمنه، گزارش یک اسیدپاشی» که پس از بیست و یک ماه بلاتکلیفی بالاخره توسط بهنوش بختیاری بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در شبکه نمایش خانگی پخش شد، دیدار کرد.
 

دیدار شهردار رشت با عوامل فیلم «درباره آمنه»

دکتر ثابت‌قدم ضمن خسته نباشید به او و سایر عوامل اجرایی این فیلم گفت: در ابتدا جا دارد از عبداللهیان و تیم زحمتکش تولید این فیلم تشکر کنم که علیرغم همه سختی‌هایی که در طول مسیر ساخت این پروژه کشیدند راهشان را ادامه دادند و بار دیگر ثابت کردند جوانان رشتی اگر بخواهند می‌توانند حتی اگر با ناملایمتی‌های فراوانی روبرو شوند و خوشحالم از اینکه با حمایت هنرمند خوب کشورمان سرکار خانم بهنوش بختیاری این مجموعه به پخش معقولی در سراسر کشور رسید و انشالله در آینده نزدیک شاهد اکران گسترده آن در سطح بین المللی خواهیم بود.

شهردار رشت، مراسم باشکوهی برای رونمایی و اکران خصوصی این فیلم در نهم اردیبهشت نود و چهار گرفته بود که با استقبال مردم روبرو شد

دکتر ثابت‌قدم در ادامه افزود: شهرداری رشت با توجه به مضمون فیلم و کیفیت کار این مجموعه سعی کرد از این جوانان هنرمند حمایت کند و خوشحالیم از فیلمی حمایت کرده ایم که همه ایرانیان آن را ستودند. امیدوارم پس از پخش فیلم در شبکه خانگی، سایر رسانه‌هایی که می‌توانند فرهنگ ناشی از جلوگیری از یک مقوله ناهنجار را برای جامعه درست تبیین کنند نیز این فیلم را مورد حمایت قرار دهند و این موضوع بتواند ‌فتح بابی شود برای مفاهیم پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی تا عمیقاً در فرهنگمان جا بیفتد که شاهد وقوع چنین حوادثی که آسیب‌های اجتماعی بزرگی برای یک خانواده و حتی جامعه می‌زند بواسطه یک فرد نباشیم.

دکتر ثابت قدم همچنین اشاره کرد‌: باید همه دستگاه‌های فرهنگی در کنار هم فرهنگ‌سازی کنند تا خشونت کاهش پیدا کند. شهرداری رشت هم بر خود واجب می‌داند که در این مقوله مشارکت داشته باشد و از این فیلم تاثیرگذار اجتماعی حمایت لازم را انجام خواهد داد.

شهردار رشت با بیان اینکه خودش فیلم را دیده و تحت تاثیر آن قرار گرفته است تاکید کرد: به هرحال یک واقعیتی رونمایی شد، این واقعیت شاید سخت‌ترین شرایطش برای خود فردی باشد که این ناهنجاری رویش رخ داده است. این واقعیت می‌تواند برای ما یک هنجار بزرگ باشد و ما باید بتوانیم از این تجربیات تلخی که برای خانم آمنه بهرامی رقم خورده درس‌های مثبت بگیریم. فیلم «درباره آمنه، گزارش یک اسیدپاشی» قطعاً یکی از بنیادهای اساسی تاثیرگذار برای ایجاد خروجی در نگاه پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی در کلانشهرهاست.

ثابت قدم همچنین اشاره کرد‌: ما در راستای برندسازی شهر رشت هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم و برندسازی فقط برای جشنواره‌ها و شادی‌ها نیست بلکه یک نگاه ایجابی سازنده را که برای ارتقای ذهن انسان و اجتماع تلاش کند، هم حمایت خواهیم کرد. حمایت از این فیلم هم در همین راستا بوده و ما به وظیفه خودمان بعنوان مسوولیت اجتماعی که داریم عمل می‌کنیم و اگر افرادی یا دستگاه‌هایی که موظف به حمایت بوده اما این کار را نکرده کوتاهی کرده‌اند. قرار نیست ما بر سر مردم منت بگذاریم چون پیشگیری یکی از وظایف ذاتی ماست و این اصل در تمام کشورهای پیشرفته رعایت می‌شود.

دیدار شهردار رشت با عوامل فیلم «درباره آمنه»

او در ادامه افزود‌: قطعاً برای ما شاخص کردن افرادی که به هر دلیلی دچار "خسران” شدند یک "قبح” نیست بلکه می‌تواند تبدیل به یک "حسن” شود، همانطور که یک ناهنجار می‌تواند تبدیل به هنجار شود. انشالله شهروندان ما با عبرت از اتفاقات اینچنینی به نقطه‌ای برسند که به شهری سالم در چارچوب توسعه پایدار برسیم.

شهردار رشت در ادامه گفت‌: باید از خانم‌ها بهنوش بختیاری با توجه به اینکه وظیفه‌ای برای حمایت از پخش این فیلم نداشتند اما تمام قد تلاش کردند تا فیلم جوانان هنرمند رشتی به نحو احسن پخش شود و آمنه بهرامی معروفترین قربانی اسیدپاشی که این فیلم درباره زندگی ایشان است دعوت کنیم به رشت بیایند تا طی مراسمی از آنان تقدیر ویژه به عمل آید.

ثابت قدم در پایان گفت: همه ما می‌دانیم که عبداللهیان بلوچی و گروه زحمتکش این فیلم چه مسیر سختی را پیمودند و با کم لطفی‌های زیادی روبرو شدند، پس باید برای دلگرمی و دلجویی از این جوانان بی‌ادعا با انسجام و همدلی حمایت کنیم تا باز هم شاهد تولید چنین آثار فاخری باشیم. شهرداری در حد توانش از این مجموعه حمایت خواهد کرد و سایرین نیز باید خودشان را در این موضوع سهیم بدانند تا خستگی چند ساله عوامل تولید این فیلم طاقت فرسا از بین برود. بنده از مردم فهیم رشت هم می‌خواهم با تهیه نسخه اصلی فیلم از این اقدام شایسته فرهنگی، هنری و اجتماعی حمایت بعمل آورند.

گفتنی است در این دیدار علاوه بر احمد عبداللهیان بلوچی (کارگردان)، مصطفی عاقل‌منش (مدیر تولید) و مهدی عطایی (مدیر تدارکات) فیلم «درباره آمنه» حضور داشتند و شهردار رشت تلاش و همت آنان را که در این چند سال کنار کارگردان فیلم بودند ستودنی دانست. همچنین نسخه یادگاری فیلم که توسط بهنوش بختیاری برای شهردار رشت تهیه شده بود به او اهدا شد تا در آرشیو شخصی‌اش باقی بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار