کد خبر: ۳۶۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 14 January 2017
تابناک / فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز(25 دی) در آئین افتتاح یادمان میدان دفاع مقدس رشت با بیان اینکه هر مفهومی که در هنر به نشانه تعریف شود المان یا یادمان است گفت: هنر تا زمانی که به نشانه تعریف نشود پایا نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: هنر وقتی به زبان و نقاشی می رسد، پایا می شود چون بر روی آن تفکر شده و این تفکر ادامه خواهد داشت.

 

فاضلی با بیان اینکه المان، یادمانی است که تفکر و پیوستگی را به وسیله ابزار هنر با خود به همراه دارد اظهار کرد: باید از ابزار هنر برای پایایی فرهنگ ایثار و شهادت بهره برد.

 

وی هنر تصویری را بهترین ابزار برای پایایی مفاهیم به ویژه شهادت دانست و گفت: وجود این تصویرسازی ها در شهر موجب ماندگاری مفاهیم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توسعه شهر حاشیه هایی را به ویژه در حوزه محیط زیست خواهد داشت تصریح کرد: برای ساختن شهری آباد و توسعه یافته باید شهروندی آشنا با فرهنگ توسعه باشیم و فقط ظواهر را نبینیم.

 

ضرورت افزایش یادمان های حوزه ایثار و شهادت در شهر رشت

رسول جلایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیز در این مراسم با بیان اینکه این میدان از سال 74 به نام دفاع مقدس نامگذاری شد اما فاقد المان بود افزود: ایجاد یادمانی مطابق با نام میدان از مطالبات چندین ساله مردم بود که امروز به وقوع پیوست.

 

وی با تاکید بر افزایش یادمان های مربوط به حوزه ایثار و شهادت در شهر رشت تصریح کرد: یادمان های دفاع مقدس برای مردم ملموس بوده و در فرهنگ سازی بسیار موثر است و باعث ترویج فرهنگ دفاع مقدس می شود.

 

فرهنگ ایثار و شهادت در شهر مورد توجه باشد

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این مراسم  با بیان اینکه برای پیروزی انقلاب زحمات فراوانی کشیده شده است افزود: با گذشت حدود 4 دهه از پیروزی انقلاب هنوز توطئه های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران ادامه دارد.

 

وی با تاکید بر ارج نهادن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: این فرهنگ ریشه در باورها و آموزه های دینی ما داد که در جریان جنگ تحمیلی تجلی یافت.

 

پاکاری فرهنگ ایثار و شهادت را امتداد فرهنگ عاشورا دانست و اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت اسلام را زنده و عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آورد به گونه ایی که کسی جرأت نگاه چپ به کشورمان را ندارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان رشت 35 درصد جامعه ایثارگری استان حدود 11 هزار نفر را شامل می شود افزود: باید به مقوله ایثار و شهادت بیشتر پرداخته و سرآمد و الگویی برای دیگر شهرها باشیم.

 

پاکاری با اشاره به اقدامات شهرداری و شورای شهر در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: طی 2 سال اخیر اقدامات قابل توجهی در خصوص ترویج فرهنگ شهادت در شهر رشت انجام شده که نشان دهنده رویکرد مدیریت شهری است.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم با همت و تلاش فضای شهر را به عطر شهادت مانوس کرده و زمینه لازم جهت نشر مفاهیم ایثار و شهادت را برای نسل جدید فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار