کد خبر: ۳۵۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 13 January 2017
تابناک / حجت الاسلام محمود کشاورز در مراسم یادبود بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مسجد جامع چابکسر برگزار شد، به شخصیت این مبارز و یار صدیق امام (ره) و رهبری (مدظله العالی) پرداخت و زندگی ایشان را در سه مرحله بیان داشت. زندگی هاشمی رفسنجانی به سه محور قبل و بعد از انقلاب و پس از ارتحال امام خمینی(ره) تقسیم می شود

 

وی اظهار داشت: مرحوم هاشمی رفسنجانی برای اولین بار در بین الحرمین با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آشنا شدند و از ۲۴ سالگی مبارزات خود را علیه رژیم ستمشاهی آغاز کرد و ۴ سال و نیم عمر مبارزاتی اش را در زندان های پهلوی سپری کرد.

 

امام جمعه چابکسر در بخش بعدی سخنانش به مسئولیت های آن مرحوم پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان بعد از انقلاب عضو اصلی شورای انقلاب شده و هنگام جنگ تحمیلی حکم فرماندهی جنگ را از سوی امام دریافت کردند. در موضوع قطعنامه ۵۹۸ ، هاشمی پذیرش آن را به امام پیشنهاد داد و امام امت (ره) آن را پذیرفت. پس از جنگ و در دوران ریاست جمهوری و سازندگی کشور ، لقیب سردار سازندگی گرفت.

 

حجت الاسلام کشاورز خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی از مردان خدایی دوران ما بود که باعث شد در مراسم تشییع پیکر این مجاهد مبارز تمام اقشار و گروه ها و احزاب حضور پیدا کنند که موجب بهت و تعجب رسانه های خارجی شد. باید قدردان نیروهای متدین ، خوب و انقلابی کشور باشیم ، همه ما روزی خواهیم رفت ، عملکردی باید داشته باشیم تا خداوند در روز قیامت از ما راضی باشد.

 

در پایان مراسم حاضرین با سینه زنی یاد و خاطره آن مبارز انقلابی را گرامی داشتند.

 

خبر و تصاویر : شهرام کشاورز


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار