کد خبر: ۳۵۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸ 11 January 2017
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان: شرح صدر و شجاعت آیت الله هاشمی رفسنجانی شهره بود.
 
حجت الاسلام والمسمین اسلامی نژاد در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصلی امام خمینی(ره) رودبار که با شرکت فرماندار، ائمه جمعه، مسوؤلان و جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی که شجاعت و جسارت در کلام داشت، حسرت ناله کردن را در دل شکنجه گران رژیم طاغوت گذاشت.
 
اسلامی نژاد افزود: آیت اله هاشمی از ارکان مهم و اساسی انقلاب اسلامی ایران ، خطیبی توانمند ، مفسری عالیقدر ، سیاستمداری برجسته و شخصیتی جهانی بود که مرگ او جهان را تکان داد و سران کشورهای جهان هر کدامشان به رهبر معظم انقلاب، مسوؤلان نظام و ملت بخاطر فقدان چنین مردی تسلیت گفتند.
 
وی با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب که مرگ آیت اله هاشمی رفسنجانی را جانکاه دانستند و اظهار داشتند که کسی را با این عظمت و ویژگیها نمی شناسم افزود: برخی ها فکر می کنند که این جمله هیچکس برای من هاشمی نمی شود مربوط به گذشته است در صورتیکه ایشان دوباره مضمون همان سخن را تکرار فرموده اند.
 
اسلامی نژاد گفت: آیت اله هاشمی رفسنجانی تجربه مبارزه لاینقطع با طاغوت و مقاومت در سختیها را داشت و از آنجائیکه بیشتر بعنوان سیاستمدار و کارگزار بزرگ شناخته می شود مظلوم واقع شده است در صورتیکه مردم از فقاهت و دانش او کم خبر دارند.
اسلامی نژاد خاطر نشان کرد: قدرت روحی بالای او در مقابل مشکلات بگونه ای بود که از فداکردن جان خود دریغ نداشت و به داشتن شرح صدر که انسانها برای رسیدن به کمال باید این خصیصه را داشته باشند ، شهره بود.
وی با اشاره به تقرب سبقت گیرندگان در دینداری و افتخار ما به علی ابن ابیطالب(ع)، یکی از فضیلتهایش را ایمان وی و حضرت خدیجه(س) به اسلام به عنوان نخستین ایمان آورندگان به اسلام دانست و افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی هم در مبارزه سبقت داشت و اگر وی و انقلابیون و مبارزات نبود انقلاب اسلامی تحقق پیدا نمی کرد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به تشییع جنازه گسترده ملت از آیت اله هاشمی رفسنجانی گفت: همانگونه که امام خمینی(ره) فرموده اند: هاشمی زنده است چون نهضت زنده است و مردان تاریخ نمی میرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار