در اطلاعیه انجمن اسلامی دانشگاه گیلان ؛
تابناک / اطلاعیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در خصوص ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛
کد خبر: ۳۵۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 11 January 2017
تابناک / اطلاعیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در خصوص ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛
 

بسم الله الرحمن الرحیم

یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِى إِلَى‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً فَادْخُلِى فِى عِبَادِى  وَادْخُلِى جَنَّتِى‏

هان اى روح آرام یافته و متین
به سوى پروردگارت بازگرد که تو از او خشنود و او از تو خرسند است.
پس در جرگه بندگان من درآى و به بهشت من داخل شو.

سوره فجر / آیه 27-30

انا لله و انا الیه راجعون

امروز ایران اسلامی عزادار مجاهدی فداکار و مرد روز های سخت انقلاب است که جان و مال خود را در راه اعتلا و سربلندی جمهوری اسلامی گذاشت و از هیچ تلاشی در این راه فروگذاری نکرد .

مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ، در سال های پیش از انقلاب ،برای به ثمر رسیدن آن ، فداکارانه هزینه های زیادی را متحمل شد و در کنار حضرت امام (ره) و دیگر یاران انقلاب اسلامی ایستاد و روز های سختی را پشت سر گذاشت .

ریاست بر مجلس شورای اسلامی ، فرماندهی جنگ در دوران دفاع مقدس ، 8 سال عهده داری ریاست دولت سازندگی ، ریاست مجلس خبرگان رهبری و در نهایت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام که تا آخر عمرشان عهده دار بودند ، از جمله سوابق و خدمات ارزنده ی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای مردم و نظام اسلامی بود که بی شک از اذهان خارج نخواهد شد .

ایشان در سال های آخر عمر پر ثمرشان ، با تمامی تلخ کامی ها و سختی ها و تحمل مشقت های فراوان ، از مشی حق طلبی و مردم مداری خود عقب ننشست و کوشید تا جوانان را با اسلام و نظام اسلامی بیش از پیش پیوند داده و از برخورد های شتاب زده که موجبات شکاف میان آنان و انقلاب را فراهم کند ، جلوگیری نماید .


ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بلاشک ضایعه ای عظیم و جبران ناپذیر برای ملت ایران خواهد بود ؛ چرا که مردم و دوستداران انقلاب - خصوصا جوانان -  فردی دلسوز و شجاع را که در شرایط بحرانی ،استوار و سترگ در برابر ناملایمات ایستاد و از آینده ای روشن و پر امید برای کشور و جوانان سخن می گفت را از دست دادند .

این رسالت را همه ی مسئولین نظام باید بر دوش خود احساس کنند که با دقت بر رفتار های خود و افزایش تعامل با جوانان و آحاد ملت بیش از پیش ، شاهد تقویت ارکان نظام و پیشرفت مردم و ایران اسلامی مان باشیم و خسران از دست دادن دلسوزان ملت کمتر احساس شود. همچنین بر وحدت میان ملت و همچنین مسئولین نظام بیش از گذشته تاکید داریم ؛ چرا که با وحدت مردم و مسئولین ، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد .

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان رحلت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ، آیت الله هاشمی رفسنجانی را بر رهبری نظام ، دانشگاهیان و همه ی ملت ایران ، خصوصا خانواده ی محترم آن مرحوم ، صمیمانه تسلیت عرض می نماید و از پروردگار منان برای همه ی بازماندگان صبر الهی مسالت می نماید.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار