کد خبر: ۳۵۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳ 10 January 2017
سفارت ایران در مسکو از نخستین ساعت کاری امروز (سه شنبه) محل حضور سفیران، دیپلمات های ارشد بیش از 15کشور و همچنین نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه برای اعلام تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

خبرگزاری ایسنا: سفارت ایران در مسکو از نخستین ساعت کاری امروز (سه شنبه) محل حضور سفیران، دیپلمات های ارشد بیش از 15کشور و همچنین نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه برای اعلام تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو تسلیت درگذشت رئیس جمهوری سابق ایران را ابلاغ کرد.

بارانوف معاون دپارتمان دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه همچنین در دفتر یادبود به زبان فارسی و روسی نوشت: تسلیت وزارت خارجه فدراسیون روسیه را برای رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی عرض می کنم.

همچنین سفیران کشورهای بوسنی هرزه گوین، قبرس و نفر دوم سفارت آلمان افزون بر تسلیت گویی شفاهی، در دیدار با مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران، یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی را در دفتر ویژه ثبت کردند.

سفیران عراق، افغانستان، زیمباوه، بورکینافاسو و تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکره با همتای ایرانی خود و همچنین نمایندگان سفارتخانه های ایتالیا، لتونی، کوبا، آلبانی و لیتوانی با حضور در ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران درگذشت آیت الله فقید هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

افزون بر سفیران و دیپلمات های ارشد از کشورهای مختلف، شماری از شخصیت های روسی علاقه مند به فرهنگ و تمدن ایرانی و همچنین کارشناسان سیاسی آشنا به امور ایران نیز برای تسلیت گویی و ثبت یادبود در سفارت ایران حضور یافتند.

محورهای پیام های ثبت شده در دفتر یادبود، جایگاه مهم ایران در منطقه، نقش سیاسی و بین المللی آیت الله رفسنجانی و پیامدهای مثبت خدمات وی در سمت های مختلف است.
براساس برنامه اعلام شده، فردا نیز دفتر ویژه یادبود آیت الله فقید برای ثبت تسلیت نمایندگان کشورهای مختلف گشوده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی که شامگاه یکشنبه پس از انتقال به بیمارستان شهدای تجریش بر اثر بروز عارضه قلبی در سن 82سالگی در گذشت با همراهی میلیونی مردم امروز در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار