کد خبر: ۳۵۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 07 January 2017
تابناک / استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید خاطرات شیرین روزهای انقلاب به نسل جدید منتقل شود گفت: مردم را با واقعیت ها و حقایق انقلاب آشنا کرده و وقایع انقلاب را بازخوانی کنیم.

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز(18 دی) در دیدار با اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر استان با بیان اینکه رسانه ابزاری بزرگ و قدرتمند در دست دولت ها و حکومت هاست گفت: کسانی که از ابزار رسانه بهره مندی بیشتری داشتند بهتر توانستند اندیشه خود را به ملتهای دیگر مخابره کنند.

 

وی اذعان کرد: ابرقدرت ها با داشتن رسانه های مقتدر، اندیشه و اتاق های فکر دنیا را هدایت می کنند و جنگ و صلح توسط این افراد ایجاد می شود و حتی برهم زننده سیستم داخلی کشورها هستند که از نظر عقلانیت و انسانیت و ارزش های اسلامی ما پسندیده نیست.

 

نجفی رسانه را مولفه ایی مهم در جنگ نرم دانست و گفت: امروز جنگ سخت کارآمد نیست و ابزارهای نرم دقیق تر عمل کرده و اندیشه را برهم می ریزد.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده رسانه ها در استان گیلان افزود: بهبود فضای کسب و کار در استان مرهون آرامش و امنیت و فضای رسانه ایی مطلوب در استان است.

 

استاندار گیلان خواستار توجه رسانه ها به برخی از شایعات و اخبار نادرست شد و گفت: نباید با پرداختن به شایعات و بزرگنمایی کردن برخی مسائل، آرامش را برهم زد.

 

وی دهه فجر را فرصتی ارزشمند برای ارائه خدمات نظام به مردم دانست و گفت: باید خاطرات شیرین روزهای انقلاب به نسل جدید منتقل شود و از ابزار رسانه در این بخش کمک گرفت.

 

نجفی ادامه داد:مردم را با واقعیت ها و حقیقت های انقلاب آشنا کرده و وقایع انقلاب را بازخوانی کنیم.

 

وی با اشاره به شخصیت امام راحل، قاطعیت، شهامت، شجاعت و استکبارستیزی ایشان را الگویی برای مسئولان نظام دانست و گفت: باید اندیشه ائمه اطهار(علیه السلام) و بزرگانی دینی در مدیریت جامعه آشکار باشد.

 

استاندار گیلان تصریح کرد: امروز متاثر از اندیشه های امام و رهبری با اقتدار در داخل و مرزهای خارج از کشور در مقابل دشمنان می ایستیم.

 

وی با بیان اینکه با دیپلماسی موفق دولت تدبیر و امید، فرصتی جدید در گفتمان راهبردی دنیا برای ملت ایران فراهم شده است افزود: امروز ایران در منطقه حرف اول را زده و نقطه صلح و سازش است و راهبردهای منطقه از ایران اسلامی ساطع می شود.

 

نجفی با بیان اینکه وظیفه رسانه ها انتقاد سازنده به دور از حاشیه و بی انصافی است افزود: به دنبال تعریف و تمجید نیستیم اما باید نقدهایمان به دور از اختلاف سلیقه و سازنده باشد.

 

استاندار ادامه داد: باید برخی از اشتباهات را روشنگری کرد اما تخریب زیبا نیست. تلاش ها و مزیت های استان را تحت الشعاع برخی ضعف و نقصان ها نکنیم.

 

وی در ادامه با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات پاکبانان افزود: چگونه مدیری خود حقوق ومزایا را به موقع دریافت می کند اما مجموعه تحت مدیریتش معوقات چندین ماهه دارد.

 

نجفی با بیان اینکه باید دهه فجر را به جشن بنشینیم افزود: باید در این ایام شور و نشاط را در جامعه ترویج داد. خیلی از آسیب های اجتماعی بر اثر نبود شور و نشاط است، نمی توان جوان را از همه چیز محروم کرد قانون مشخص می کند چه چیز خوب و چه چیز بد است.

 

 وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم فضای تعرض و بی انصافی در جامعه ایجاد شود گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات اصل است و نتیجه نهایی از اندیشه مردم شکل می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار