تابناک / شهردار رشت با تاکید بر لزوم تبادل اطلاعات و تجربیات بین دو شهر رشت و زنجان اظهار داشت: با برگزاری نشست های هم اندیشی و استفاده از تجربیات دیگر شهرها می‌توان خطاها در اجرای پروژه‌ها و برنامه ها را کاهش داد.
کد خبر: ۳۵۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 07 January 2017
تابناک / شهردار رشت با تاکید بر لزوم تبادل اطلاعات و تجربیات بین دو شهر رشت و زنجان اظهار داشت: با برگزاری نشست های هم اندیشی و استفاده از تجربیات دیگر شهرها می‌توان خطاها در اجرای پروژه‌ها و برنامه ها را کاهش داد.

سید محمد علی ثابت قدم در دیدار با شهردار ، اعضای شورای و مجموعه مدیران شهری زنجان با اظهار خرسندی از حضور مهمانان در تالار گفتگوی شهرداری رشت گفت: امیدوارم در مدتی که در شهر رشت حضور دارید ساعات و روزهایی به یاد ماندنی از این شهر در ذهن و خاطر شما نقش بندد.

وی با بیان اینکه اینگونه نشست ها و سفرها به بهتر دیدن و قضاوت ها و تحلیل‌های درست تری منجر می‌شود، افزود: تبادل تجربیات بین شهرها به حل مشکلات شهرها کمک شایانی می کند.

شهردار رشت با تاکید بر لزوم تبادل اطلاعات و تجربیات بین دو شهر رشت و زنجان اظهار داشت: با برگزاری نشست های هم اندیشی و استفاده از تجربیات دیگر شهر می توان خطاها در اجرای پروژه ها و برنامه ها را کاهش داد.

وی توضیحاتی را  در مورد شهر رشت از لحاظ تاریخی و جغرافیای و فرهنگی برای مجموعه مدیران شهری زنجان ارائه داد و گفت : باید با تحلیل موقعیت ها و فرصت هایی که وجود دارد برنامه ای منطقی و اثر بخش و کارآمد برای شهر ها تعریف شود.

شهردار رشت با اشاره به فشردگی جمعیتی در داخل شهر رشت افزود : به لحاظ گردشگر پذیر بودن ، فشردگی جمعیت در این شهر مضاعف است.

ثابت قدم تاکید کرد: این امر نیاز به ایجاد اماکن گردشگری و اقامتگاه های متفاوت را در رشت ایجاد کرده است متاسفانه طی سالهای گذشته رشت به عنوان مسیر گذر گردشگران بیشتر مورد توجه بوده است و گردشگران رشت به بیشتر به صورت گذرگاه می ببینند.

وی گفت: افزایش ماندگی سفر و کیفی کردن ورود گردشگر و نیز گردشگری داخلی از برنامه های شهرداری رشت و برای این امر از کارشناسان و متخصصان کمک گرفته می شود.

ثابت قدم با اشاره طرح مشارکت شهروندان اقتصادی شهروندان و توسعه محلات در رشت گفت: برای هزینه نگه داشت شهر و حجم ساخت و سازها در رشت برنامه ریزی می شود.

وی با اشاره به ایجاد تمرکز دایی ایجاد شده در مناطق و نواحی با نگاه برون سپاری اظهار داشت: کاهش هزینه های جاری و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در شهرداری رشت مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار رشت تصریح کرد: نگاه کلانی که به عنوان مسئله امروز برای ما مطرح است موضوع زیست محیطی است و می توان گفت از این مسئله جمله مشکلاتی است که در طول  زمان تجمیع شده است .

ثابت قدم  با اشاره به برنامه ریزی ها برای رفع مشکلات زیست محیطی علی الخصوص رودخانه های شهر خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه پسماند و زباله در شهر نیز تلاش می‌شود .

وی با با تاکید بر  فرهنگسازی در سطح محلات و آموزش شهروندان گفت: با توجه به جمع آوری دستفروشان ایجاد فرصتهای شغلی از برنامه های شهرداری رشت است که عملا در این موضوع به جاهایی خوبی رسیده ایم.

شهردار رشت افزود: در مقوله مربوط به موضوعات اجتماعی نیز در سطح شهر برنامه ریزی شده است و در عین حال به واسطه برندسازی شهر رشت به عنوان شهر خلاق در حوزه خوراک شناسی رشت این ظرفیت را پیدا کرده است که میزبان جشنواره ها در زمان های مختلف باشد.

وی با اشاره به حوزه های عمرانی در شهر رشت طر های خوبی در رشت اجرا شد و نیز در دست اجرا شایت گفت: در حوزه طرح های ترافیکی برنامه های مدیریت شهری در حال اجرا است و در حوزه جمع آوری آبهای سطحی به نقطه مطلوب رسیده ایم.

ثابت قدم با بیان اینکه حفظ باغات شهری در دستور کار ما قرار داد افزود: مقوله تزریق در امد از محلات برخوردار به محلات کم برخوردار مدنظر قرر دارد.

وی با اشاره به برنامه ریز های صورت گرفت در بخش ناگاون حمل و نقل عمومی تصریح کرد: همه موضوعات در شهرداری رشت به صورت شفاف بیان می شود و بحث های مربوط به گزارشهای مالی به سمت شفافیت هدایت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار