تابناک / کارگاه آموزشی تورهای ورودی و خروجی در پارک علم و فناوری گیلان با حضور شهردار رشت برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 07 January 2017
تابناک / کارگاه آموزشی تورهای ورودی و خروجی در پارک علم و فناوری گیلان با حضور شهردار رشت برگزار شد.


محمد علی ثابت قدم در مراسم کارگاه اموزشی تورهای ورودی و خروجی در پارک علم و فناوری گیلان اظهار کرد: بنای کار در خلاقیت شهری براساس دانسته های انسانی و محیطی قرار دارد و حلقه اتصال این امر نیز اتصال میان عوامل گردشگری با عوامل انسانی و محیطی است.

وی گفت: شرط اول یک نگاه خلاقانه در گردشگری٬ تسلط انسان به ذهن و طبیعت و فضایی است که در ذهن تداعی شود و برای تبادل اندیشه فکری به دیگران انتقال داده شود

شهردار رشت بر لزوم ارتباط با حوزه فرهنگی و گردشگری تاکید و خاطر نشان کرد: بسیاری از جاذبه های گردشگری در مناطق مختلف‌جغرافیایی‌تکراری نبوده و برای جذب گردشگرنمی‌توانند رابطه یک طرفه،  اطلاع رسان و تکراری داشته باشند زیرا جذاب کردن و ایجاد اشتغال پایدار در یک محیط زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانیم تنوع محیطی خود را حفظ کرده و مخاطب را همیشه با محیطی ناب روبرو‌ کنیم.

ثابت قدم با بیان اینکه تغییرات همیشه در معابر و‌ کالبد شهری ایجاد نمی‌شود،تصریح کرد: این تغییرات می تواند در طبیعت و محیط های انسان ساز رخ دهد و الزاما بسیاری از رفتارهای جاذبه ای برای پایداری گردشگری ارتباطی به محیط با تنوع زیاد یک دفعه با دفعه قبل برای گردشگر ندارد.

وی گفت: زمانی موجب ورود مجدد یک گردشگر به فضای قبلی می شویم که بتوانیم رفتار خلاقانه و هویت سازی محیط را برای گردشگر ایجاد کنیم و هویت سازی محیطی نیز به جز ایفای درست نقش انسانی و قابل تنوع ایجاد نمی شود.

شهردار رشت بیان داشت: انتقال انرژی از ذهن یک شهروند به شهروند دیگر برای هدف اشتغال و اقتصاد پایدار با قوه انتقال دهنده تفکر ارتباط دارد که با تمرکز ذهنی ایجاد شده و موجب پیوستگی اقتصاد ، اجتماع و تنوع گردشگری می‌شود.

ثابت قدم با تاکید بر خلاق کردن محدوده های جغرافیایی تصریح کرد: اگر به دنبال مفهوم شهر خلاق هستیم باید به این مهم بپردازیم .

وی علت اصلی موفقیت رشت به  عنوان شهر خلاق در یونسکو را قرار گرفتن در چهار چوب تفکرات خاص عنوان کرد و بیان داشت: شهر خلاق فقط یک اسم و یا فقط داشتن فرهنگ غذایی نیست بلکه شهروند خلاق می طلبد و شهروند خلاق نیز باید در تمام ارکان٬ مقدمات خلاقیت لازم را برای جذب گردشگر فراهم کند.

شهردار رشت با بیان اینکه باید زیر بناهای انسانی ساخته شود گفت : لازم است که طبیعت و‌کالبد خود را با این زیربنا تطبیق داده و برای اجرایی شدن این تفکر باید از داشته های هویتی خود کمک بگیریم

وی افزود: باید بتوانیم فضای جهانی شهر خلاق را به عوامل بومی و محلی ارجاع دهیم که می توانند موجب پایداری اقتصاد شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار