تابناک / مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان گفت: با توجه به ظرفیت های املش، پیشنهاد می کنیم این شهرستان به قطب غذا در استان و کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۳۵۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۹ 06 January 2017
تابناک / مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان گفت: با توجه به ظرفیت های املش، پیشنهاد می کنیم این شهرستان به قطب غذا در استان و کشور تبدیل شود.

شیخ الاسلامی روز پنجشنبه در هشمین جلسه کارگروه اشتغال املش، با بیان اینکه بسترهای لازم برای گردشگری را در این شهرستان فراهم نکرده ایم، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موجود طبیعی املش، می توانیم برندهای مختلف غذایی را در آن بوجود آوریم تا شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم.
 
 
 

 
 
وی افزود: اعتبار صندوق کارآفرینی امید در کشور، یک هزار میلیارد تومان برای ایجاد 50هزار شغل در کشور بود و ما با توجه به محدویت اعتبارات، ناچار به مدیریت این منابع بین متقاضیان هستیم.
 
وی ادامه داد: تلاش کنیم بافت روستاها با همان شکل قدیمی بازسازی یا احداث شود و در کنار آن برای جذب گردشگر دنبال خدمات باشیم، رستوران ها را در منطقه گسترش دهیم و امکانات برای گردشگران را با تمام جوانبش در نظر بگیریم.
 
جهانساز معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گیلان نیز گفت: کشاورزی مقاومتی ترین بخش در اقتصاد مقاومتی است.
 
وی ادامه داد: اگر میانگین اشتغال در بخش کشاورزی در استان 38درصد است، این میزان در املش 68درصد می باشد.
 
جهانساز با اشاره به اینکه توسعه بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت های منطقه باید نگریسته شود، افزود: چون کشاورزی ما به صورت خرد است باید تعاونی ها در این بخش وارد شوند و در قالب تشکل های تعاونی ادامه حیات دهند لذا در املش توسعه گلخانه ها، کشت نهال های درختان میوه مختص همین مناطق و ... توصیه می شود.
 
فرماندار املش نیز در این جلسه گفت: برای رفع موانع تولید با همکاری و تعامل مدیران کل می توان راهکارهایی را برای خارج شدن از بن بست ها پیدا کرد.
 
یونس محمودی ادامه داد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، برای محقق کردن اقتصادمقاومتی برنامه ریزی و جلساتی را برگزار کرده ایم.
 
وی با اشاره به روستای ورکوره بخش رانکوه املش به عنوان نمونه اشتغال و گردشگری گفت: این روستا از همه جهات مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان روستای شاخص معرفی شده تا روستاهای دیگر نیز با الگو قراردادن این روستا ، بتوانند زمینه های رشد را در روستای خود فراهم کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: تاکنون توانستیم برای 210نفر به طور مستقیم ایجاد شغل کنیم، 21 طرح نیز در کارگروه شهرستان مطرح و به بانک های عامل استان معرفی شده اند.
 
وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست نسبت به چاره جویی در خصوص مشکلات شرکت ریسندگی املش نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار