تابناک / در یکصد و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت طرح سئوال از شهردار رشت اعلام وصول شد.
کد خبر: ۳۵۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰ 02 January 2017
تابناک / در یکصد و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت طرح سئوال از شهردار رشت اعلام وصول شد.

مسعود کاظمی عصر امروز در یکصد و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: از حضور گسترده مردم در حماسه 8 دی تشکر می‌کنم و این حضور پرشور نشان دهنده عظم و اراده برای مبارزه با فتنه بود.

وی ضمن تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی اعلام کرد: فردا سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام(ره) به رهبر شوروی سابق است و افکار بلند امام(ره) نیاز به تفکر و تحقیق بیشتر از سوی محققان را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از شهردار رشت و سازمان مدیریت پسماند شهرداری به خاطر اجرای پاکسازی حاشیه رودخانه‌های رشت تشکر و قدردانی کرد و گفت: این اقدام خوب توسط جمعی از همشهریان و دوستداران محیط زیست انجام شد.

کاظمی اولویت اصلی شورای چهارم را از ابتدا، منطقه لندفیل سراوان دانست و بیان کرد: ما پیگیر دفع بهداشتی زباله هستیم و امیدواریم مسئله سراوان هرچه سریع‌تر حل شود.

وی با اشاره به اینکه منتظر تشکیل کارگروه از سوی شهرداری نسبت به تعیین تکلیف وضعیت باشگاه سپیدرود هستیم یادآور شد: مردم منتظر تعیین تکلیف وضعیت تیم سپیدرود هستند و ما به هواداران قول داده‌ایم.

فرهاد شوقی, عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: با  توجه به اینکه سومین بار است طرح سئوال از شهردار را ارائه می‌دهیم باید هرچه سریع تر اعلام وصول شود.

محمود باقری خطیبانی, عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اعلام کرد: در شرایطی که شهرداری از پرداخت حقوق کارمندان و نیروی اضافی رنج می‌برد 120 نیرو به شهرداری اضافه شد.

وی با بیان اینکه حقوق سال گذشته 120 نیروی شهرداری پرداخت شد بیان کرد: حقوق امسال آنها پرداخت نشده و اینها به چه صورت وارد شهرداری شده‌اند در حالی که جوان‌هایی هستند که آرزوی یک روز کارمند شدن را دارند.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه می‌دانم با این حرف خود 120 مخالف پیدا می‌کنم عنوان کرد: جوانانی که در روستاها با هزار بدبختی درس خوانده‌اند نمی‌توانند به شهرداری جذب شوند.

باقری خطیبانی با اشاره به اینکه شهرداری یک روزه بنر می‌زند و جلوی املاک را می‌گیرد اظهار کرد: شهردار رشت امروز دانه درشتان را معرفی می‌کند و آیا دانه درشتتر از ساختمان دانا داریم که بدون پرداخت خلافی پایان کارش را گرفت.

وی با اشاره به دریافت وام میلیاردی شهردار رشت از بانک اظهار کرد: این حکم شرعی و اختیار را چه کسی به شهردار داده است که وام میلیاردی دریافت کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه انحراف در پیاده راه شهرداری را همه تایید کرده‌اند بیان کرد: می‌گویند برای روز رشت جشن نگیریم؛ چرا در روز رشت به دیدار خانواده‌های مدافع حرم نمی‌روند؟

باقری خطیبانی با بیان اینکه سال گذشته در جریان روز رشت علیرضا قانع مقصر نبود ولی به زندان افتاد خاطرنشان کرد: امسال می‌گویند به‌دلیل عدم توانایی فلان سازمان روز رشت را برگزار نمی‌کنیم.

محمد رفیعی نودهی,دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: از حضور گسترده مردم در روز 8 دی تشکر و قدردانی می‌کنم زیرا مردم رشت در 8 دی 88 فتنه را در نطفه خفه کردند.

وی با بیان اینکه ما اعضای شورای اسلامی شهر رشت قبل از انتخابات باید به حساب خود رسیدگی کنیم بیان کرد: بررسی کنیم در این مدت چه کرده‌ایم و آن چه را انجام نداده‌ایم در این مدت کوتاه انجام دهیم.

این عضو شورای شهر رشت وضعیت ترافیک رشت را وحشتناک دانست و عنوان کرد: به‌دلیل پیاده راه، تمام کوچه‌های رشت و خیابان‌های فرعی پر از ماشین است و امنیت ندارند و کودکان نمی‌توانند با آرامش در کوچه‌ها بازی کنند.

رفیعی نودهی خاطرنشان کرد:  تا پایان این دوره از شورا یک خیابان جدید در رشت افتتاح کنیم تا کمی از ترافیک شهر کاسته شود.

وی با بیان اینکه نامه و لایحه کمک به سپیدرود از شهرداری نیامده است تاکید کرد: پرداخت یک میلیارد تومان به سپیدرود می‌تواند در بازیکنان انگیزه ایجاد کند.

امیرحسین علوی, رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت در این جلسه اظهار کرد: درخواست عدم صلاحیت محمود باقری برای حضور در جلسات شورا را دارم زیرا بیشتر زمان جلسه با نطق پیش می‌رود و زمانی برای بررسی لایحه‌ها در جلسه باقی نمی‌ماند.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات شورا پس از انتخاب شهردار تصویب بودجه شهرداری و بررسی اساسنامه سازمان‌های آن است.

فرانک پیشگر اعلام کرد: در صورت مصوب شدن اساسنامه سازمان‌های شهرداری یکی از اعضای شورا باید عضو شورای سازمان باشد تا بتواند نظارت لازم را داشته باشد.

در این جلسه طرح سئوال از شهردار رشت اعلام وصول شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار